داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتیجه های اولیه مجاز به گزینش رشته در کنکور کارشناسی ارشد می‌شوند در صورتی که معدل اعلام شده است در کارنامه، معدل واقعی آنان نیست باید نسبت به تصحیح آن اقدام کنند.

داوطلبان مجاز در کنکور کارشناسی ارشد مغایرت معدل خود را اصلاح کنند

به گزارشحوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ شرکت سنجش آموزش کشور تذکرات خیلی مهمی در رابطه با معدل را جهت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ اعلام کرده است.
معدل درج شده است در کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶، بر اساس معدل اعلام شده است به وسیله داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام، به شرح ذیل در این کارنامه درج شده است است و مورد نیاز است داوطلبان به هنگام قبولی اصل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت نامی، به محل قبولی خود ارائه کنند.

عبارات مهم : داوطلبان – کارنامه

در غیر اینصورت مؤسسه محل قبولی از عضویت داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری خواهد کرد.
آن دسته از داوطلبانی که مجاز به گزینش رشته هستند (پس از بررسی کارنامه نتیجه های اولیه) در صورتی که معدل اعلام شده است در کارنامه، معدل واقعی آنان نیست و یا اینکه مطابق ضوابط ذیل معدل خود را اعلام نکرده اند، با مراجعه به سایت شرکت مطابق ضوابط نسبت به عوض کردن معدل خود براساس مفاد اطلاعیه ۲۸ فروردین ۹۶ (اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه) اقدام کنند.
مورد نیاز است دانش آموختگان دوره کارشناسی معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر نیز میانگین معدل واحدهای گذرانده شده است خود را تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ در محل مربوط درج و فرم مخصوص معدل مندرج در صفحه ۲۵۸ دفترچه راهنما را تکمیل و از مؤسسه آموزشی محل تحصیل تأییدیه اخذ کنند.
ملاک عمل معدل جهت آن دسته از داوطلبانی که به هنگام عضویت و شرکت در این آزمون، دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده اند، مطابق مفاد فرم تأییدیه معدل (مندرج در صفحه ۳۹ دفترچه راهنمای شماره ۱ و یا فرم مندرج در اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه ۲۸ فروردین ۹۶) همان میانگین واحدهای گذرانده شده است تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ در دوره کارشناسی است.
استثناء: جهت آن دسته از داوطلبانی که به هنگام عضویت و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این شرکت معرفی شوند، معدل فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.
برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام عضویت و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل دوره کارشناسی بوده اند، همان معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.
تبصره ۱- آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست های کتبی بعد از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کرده اند، همان معدل اصلاح شده است در این کارنامه درج شده است است.
تبصره ۲- جهت آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل های فعلی است و یا معدل خود را تقاضانامه عضویت اینترنتی درج نکرده اند، حداقل نمره معدل یعنی ۱۰.۰۰ در نظر گرفته شده است است.
تبصره ۳- جهت دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ فارغ التحصیل خواهند شد، میانگین واحدهای گذرانیده شده است اعلامی آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ درج شده است است.
تبصره ۴- جهت فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته، معدل اعلامی آنان درج شده است است.
تبصره ۵- جهت دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ فارغ التحصیل خواهند شد، میانگین واحدهای گذرانیده شده است اعلامی مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ به همراه معدل مقطع کاردانی درج شده است است.
تبصره ۶- جهت فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ناپیوسته، معدل های اعلامی آنان در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی درج شده است است.
ملاک عمل معدل جهت آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که بعد از معرفی این شرکت و بدون اخذ واحد درسی نسبت به دریافت مدرک دوره کارشناسی اقدام کرده اند، معدل تعیین شده است از سوی این شرکت خواهد بود.
به هنگام قبولی در این آزمون، مورد نیاز است پذیرفته شدگان عیناً اصل مدرکی را که در آن معدل مندرج در این کارنامه را تأیید کند به همراه سایر مدارک ثبت نامی به مؤسسه محل قبولی خود ارائه (در صورتی که داوطلب معدل خود را به علت اشتباه بودن، بعد از دریافت کارنامه نتیجه های اولیه اصلاح نکرده باشد) کنند.
در غیر اینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل آشنا شده است و با وی مطابق مقررات واکنش‌ها خواهد شد.
داوطلبانی که مجاز به گزینش رشته نیستند و به معدل مندرج در کارنامه خود اعتراض دارند و معدل واقعی آنان زیاد از معدل مندرج در کارنامه اولیه هست، باید منحصراَ با ارسال تصویر گواهی معدل تأیید شده است (گواهی فارغ التحصیلی و یا فرم مخصوص معدل مندرج در صفحه ۲۵۸ دفترچه راهنما) و تصویر کارت شناسایی عکسدار یا کارت ملی به همراه کارنامه نتیجه های اولیه حداکثر تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۹۶ از طریق پست پیشتاز به آدرس: تهران، صندوق پستی: ۱۳۶۵ – ۱۵۸۷۵ شرکت سنجش آموزش کشور، اداره امور عضویت واحد کارشناسی ارشد، مکاتبه کنند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: داوطلبان | کارنامه | همراه | تاریخ | داوطلب | سازمان سنجش | کارشناسی ارشد | داوطلبان


برچسب ها: , , , , , ,