رییس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گام‌های مناسبی در تدوین سند ۱۴۰۴ برداشته تا بتواند به چشم انداز و برنامه ۱۰ ساله دانشگاه دست پیدا کند.

دانشگاه سکوی پرتاب به سمت سند چشم انداز ۱۴۰۴ است

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، دانشگاهی جامع و بین المللی بوده که در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارد.

عبارات مهم : دانشگاه – فناوری
وی ادامه ادامه داد: در این میان نظام آموزش عالی کشور به عنوان بخش تأثیرگذار، نیازمند تقویت مبانی، اصول و نظام کاری متناسب با آرزوی بزرگ های مطرح در سند چشم انداز و سند جامع علمی کشور و سیاست ها و برنامه های مربوط به تحقق آن ها هست.

رییس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: در واقع یکی از اهداف نخست این سند ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه و حضور موثر در تناوب تولید علم و فناوری جهانی است که امروزه دانشگاه ها سکوی پرتاب به سمت سند چشم انداز هست.

نیلی بیان کرد: نشانه دانشگاه ارتقای اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری است بعد در این راستا حرکت به سوی دانشگاه سبز و گسترش محیط های اجتماعی یکی از اهداف این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ می باشد.

وی گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در تدوین سومین برنامه راهبردی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه توسعه کارآفرینی؛ و توجه به اقتصاد دانش بنیان؛ زیاد کردن بهره وری با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار مورد توجه جدی قرار گرفته هست.

رییس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: بدون تردید یک دانشگاه خوب دانشگاهی است که چشم انداز روشن و برنامه راهبردی مناسبی جهت رسیدن به چشم اندازداشته باشد، از سوی دیگر مدیرانی دارد که قادر باشند این مسیر را طی جهت تحقق اهداف بلند مدت طی کنند.

نیلی یادآورشد: خوشبختانه در شرایط فعلی، دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان دانشگاه مادر در کشور این شاخصه ها را داراست و چشم انداز روشنی در این ضمینه در پیش دارد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دانشگاه | فناوری | برنامه | دانشگاه | سیاست | ایران | آموزش | دانشگاه تهران


برچسب ها: , , , , , ,