افرادی که اختلالات هورمونی دارند گاهی نیاز است ۶ ماه، یک یا ۲ سال لیزر را تکرار کنند تا مو‌های زائد به حالت اول باز نگردد.

دانستنی‌هایی راجع به لیزر مو‌های زائد که باید بدانید

به گزارش حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجتبی امیری متخصص پوست و مو با اشاره به رشد بیش از حد مو در بعضی از بانوان گفت: مشکلی که به نسبت در جامعه ما شیوع بسیار دارد، رویش بیش از حد مو در بدن بانوان هست، این عارضه، ناشی از بیماری هیستوتیزم است.

وی با بیان اینکه این بیماری به معنای رویش موهای مردانه در بخش هایی از بدن زن هاست که به صورت طبیعی فاقد موست، ادامه داد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد، این موها ایدیوپادیک هستند، یعنی هیچ اختلال هورمونی و زمینه ای برایشان نمی بینیم ولی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد موارد، این موها اختلالات هورمونی دارند.

امیری در ادامه تاکید کرد: در هر ۲حالت، درمان مهم این ها استفاده از لیزر جهت از بین بردن موها هست، ولی در مواردی هم که بررسی های آزمایش ها اختلالات هورمونی را نشان بدهد استفاده از داروهای خاص هم کمک کننده است.

دانستنی‌هایی راجع به لیزر مو‌های زائد که باید بدانید

وی اضافه کرد: نکاتی که درباره لیزر موهای زائد باید بدانیم این است که موهای زائد سفید به کمک لیزر از بین نمی روند هر چه مو سیاه تر و ضخیم تر باشد به لیزر بهتر جواب می دهد و هرچه کرکی تر و کمرنگ تر، پاسخ ضعیف تری می دهد.

امیری در ادامه گفت: توصیه دیگر این است که حتما نیاز است فاصله جلسات لیزر چهار تا ۶ هفته یک بار تکرار شود و معمولا به دنبال تکرار و استفاده از لیزرهای تازه و خوبی که است بعد از ۲ تا سه جلسه موها از بین می روند؛ ولی توصیه ما به بانوان این است که به صورت منظم چهار تا ۶ جلسه لیزر را انجام بدهند.

این متخصص پوست و مو در آخر اظهار کرد: در بسیاری موارد کسانی که موهایشان را لیزر کرده اند رشد موی مجدد ندارند؛ ولی کسانی که اختلالات هورمونی دارند گاهی نیاز است ۶ ماه ، یک یا ۲سال، لیزر را تکرار کنند تا این موها به حالت اول باز نگردد.

انتهای پیام/

افرادی که اختلالات هورمونی دارند گاهی نیاز است ۶ ماه، یک یا ۲ سال لیزر را تکرار کنند تا مو‌های زائد به حالت اول باز نگردد.

با موهای زائد چه کنیم؟

واژه های کلیدی: لیزر موهای زائد | موهای زائد | متخصص پوست | استفاده | درباره | بیماری | لیزر درمانی | از بین بردن موهای زائد


برچسب ها: , , , , , , ,