مسئول بسیج سازندگی‌ کشور گفت: در برنامه تابستان امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی‌ در مناطق محروم به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

حضور ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نغمان‌ غلامی‌ مسئول بسیج سازندگی‌ کشور در نشست خبری که با موضوع اردوهای جهاد‌ی تابستان صبحگاه امروز در مجتمع فرهنگی ۱۵ آبان برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های جها‌دی در مناطق محروم کشور حضور دارند نشانه مهم جریان جها‌دی علاوه بر حضور گروه‌های جها‌دی در مناطق محروم فعال کردن مردم جهت پیگیری و حل مشکلاتشان‌ است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی‌ شناسنامه‌دار ثبت شده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ گروه جها‌دی در برنامه‌ تابستان در مناطق محروم کشور حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی‌ کشور افزود: حدود ۸۵ هزار نفر در گروه‌های تابستانی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند عضو شده است که این رقم از زیاد کردن حدود ۲۰ درصدی عضو شدگان‌ خبر می دهد؛گروه‌های تابستانی‌ به کارهای فرهنگی و ساخت‌ و ساز در مناطق محروم می‌پردازند.

حضور ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم

غلامی تأکید کرد: ما کارهای جهاد‌ی جهت حل پرسشها مردم در مناطق محروم را تخصصی کرده‌ایم حدود ۳۰۰ گروه جهادی‌ متشکل از کارمندان به مناطق محروم اعزام می‌شوند همچنین ۱۵۰ گروه تخصصی در حوزه صنعت تشکیل شده است و در این بخش کمک‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهندسی کشاورزی یکی‌ دیگر از موضوعاتی است که برای گروه‌های جها‌دی تعریف شده، تصریح کرد: ۴۰۸ گروه جها‌دی در حوزه کشاورزی جهت دانش‌افزایی‌ کشاورزان جهت کشت تشکیل شده است است.

مسئول بسیج سازندگی‌ کشور با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه‌ ثامن‌الائمه‌ در مناطق و محلات شهری‌ گفت: علاوه بر حضور گروه‌های جها‌دی در مناطق محروم، قرارگاهی‌ با نام ثامن‌الائمه‌ راه‌اندازی شده است که به برطرف آسیب‌های اجتماعی در محلات شهری‌ مشغول هست. هزار و ۲۷۰ پروژه در ۳۵۰ منطقه در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

راه اندازی ۱۳۴ هزار و ۲۲۷ واحد اقتصاد‌مقاومتی‌ در ۴ سال اخیر

غلامی عنوان کرد: تا آخر سال ۹۶، چهار هزار گروه جهادی‌ در مسجد و محله ساماندهی می‌شوند که بتوانند در فضای مسجد و محله خود به مردم خدمت‌رسانی کنند.

مسئول بسیج سازندگی‌ کشور گفت: در برنامه تابستان امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی‌ در مناطق محروم به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی افزود: گروه‌های جها‌دی و بسیج سازندگی از همه ظرفیت‌های موجود خود استفاده می‌کند ما در سال گذشته توانستیم‌ خیّران‌ را جهت کمک‌رسانی به مناطق محروم جذب کنیم و با کمک خیّران‌ در مازندران‌ موفق به ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی جهت نیازمندان‌ شدیم و حدود ۲ میلیارد تومان جمع کردیم؛ تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد نیز در حال نهایی شدن است.

مسئول بسیج سازندگی‌ کشور عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی‌ بسیج پیشتازی‌ خوبی داشته و از سال ۹۲ توانسته‌ حدود ۱۳۴ هزار و ۲۲۷ واحد اقتصاد‌مقاومتی‌ راه‌اندازی کند. از دیگر دستاوردهای‌ بسیج می‌توان به معرفی الگوها‌ در فضای مجازی اشاره کرد.

غلامی تأکید کرد: نشریه‌ای در بسیج است که در آن الگوهای موفق به بیان توصیه‌های خود به دیگران می‌پردازند‌ ما از ظرفیت بسیج علاوه بر ساختن الگوها‌ در زمینه تبلیغ‌ و معرفی الگو‌ها نیز استفاده می‌کنیم. بسیاری از گروه‌های جهاد‌ی با گروه‌های علمی در مناطق متفاوت کشور حضور پیدا می‌کنند در یکی از استان‌ها گروه جهاد‌ی به آموزش مردم کاشت‌ زعفران را انجام داده است و در استانی دیگر گروه جهادی‌ با آموزش به دامداران‌ حدود ۱۴ هزار رأس‌ دام را از سقط جنین‌ و سایر آسیب‌ها در امان نگه داشته هست. ما همچنین به دامداران در مورد نحوه نگهداری دام نیز آموزش‌های مورد نیاز را داده‌ایم.

وی گفت: در یکی از استان‌ها گروه‌های جها‌دی بیش از ۷۳ کارگاه برگزار کردند که از هر کدام از این واحدها سود قابل توجهی هم داشتند.

مسئول بسیج سازندگی‌ کشور تأکید کرد: از میان یک هزار و ۴۰۰ گروه دانشجویی‌ کشور از هر استان ۱۰ تا ۱۵ گروه جهاد‌ی معرفی شده است ما امیدواریم هنگامی که گروه‌های جهادی‌ به طرحی رسیدند سازمان‌هایی از قبیل کمیته امداد و آستان قدس رضوی نیز بتوانند از آنها حمایت‌های مورد نیاز را بکنند.

شناسایی ۹۳ آسیب اجتماعی در کشور

در ادامه این مراسم صادق مفرد مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: ۹۳ آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده است که از این میان ۹ مورد امنیتی‌ شده است هست. در یکی، دو سال گذشته همه دستگاه‌ها به این سمت حرکت کردند که از توان مردمی بتوانند نهایت استفاده را کنند.

حضور ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم

رونمایی از کتاب کوچه بعد کوچه طی ماه های آینده

همچنین یاسر حسین‌بیگ‌ مسئول هسته‌ توانمندسازی‌ حرکت‌های جهادی‌ در ادامه مراسم اظهار کرد: این مجموعه حدود چهار سال است که کار پشتیبانی جهاد سازندگی‌ را انجام می‌دهد. هسته توانمندسازی‌ حدود ۷۰ محصول محتوایی تولید کرده از فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به جشنواره تصویر قاب خاکی‌، انتشار کتاب مبارزه غریبانه‌ اشاره کرد. همچنین به زودی کتاب در کوچه بعد کوچه‌های جهاد که مشمول بر یک هزار و ۳۰۰ صفحه خاطره است در ماه‌های آینده رو‌نمایی می‌شود.

گفتنی هست؛ در این نشست از کتاب « اندوخته‌های جهادی‌ « که مشمول بر تجربیات بیش از ۸۰ گروه‌ جهاد‌ی ‌است، رونمایی‌ شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مناطق محروم | استفاده | اندازی | اقتصاد | استانی | معرفی | آموزش | اقتصاد


برچسب ها: , , , , , ,