حسین توکلی سخنگوی شرکت سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عضویت داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ جهت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،&zw

جزییات کنکور ۹۳

جزییات کنکور۹۳

اخبار دانشگاه

عبارات مهم : آموزش

کنکور ,سازمان سنجش,کنکور,پیام نور,کارشناسی,کارشناسی ارشد,دکتری,دانشگاه آزاد

اخبار دانشگاه – جزییات کنکور ۹۳ اعلام شد

درحالی که حدود دو هفته به برگزاری آزمون سراسری باقی مانده هست، جزییات آمار داوطلبان و تاریخ های برگزاری این آزمون منتشر شد.

حسین توکلی سخنگوی شرکت سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عضویت داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ جهت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،‌ نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری،‌ مجازی و بین الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین جهت کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، خبر نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در دو مرحله انجام شده است هست، گفت: با توجه به آمار عضویت کنندگان در هر دو مرحله، تعداد یک میلیون و۳۱ هزار و ۳۲۲ نفر متقاضی ثبت‌نام و شرکت در این آزمون شدند.

جزییات کنکور ۹۳

وی افزود: از این تعداد ۶۰۸ هزار و ۸۵۲ داوطلب معادل ۵۹٫۰۴ درصد داوطلبان زن و ۴۲۲ هزار و ۴۷۰ داوطلب معادل ۴۰٫۹۶ درصد داوطلبان مرد هستند.

مشاورعالی شرکت سنجش با اشاره به آمار عضویت کنندگان به تفکیک گروه‌های آزمایشی اظهارکرد: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۲۲ هزار و ۵۰۷ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۵۲۲ هزار و ۸۳۳ داوطلب، ‌درگروه علوم انسانی ۲۶۳ هزار و ۷۲ داوطلب، در گروه هنر ۱۳ هزار و ۷۲۷ داوطلب و درگروه زبان‌های خارجی ۹۱۸۳ داوطلب عضویت کرده‌اند که مجموع داوطلبان نسبت به آزمون سال ۹۲، ۵۲ هزار و ۲۴۹ نفر، نسبت به سال ۹۱، تعداد ۳۴ هزار و ۹۵۲ داوطلب، نسبت به سال ۹۰، تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۵ داوطلب و نسبت به سال ۸۹ تعداد ۲۵۵ هزار و ۴۹۱ داوطلب کم کردن داشته هست.

توکلی با اشاره به داوطلبان علاقمند به ثبت‌نام در گروه آزمایشی دوم یعنی گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجی گفت: تعداد ۴۳ هزار و ۵۱۴ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اول اعلام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۱۹ هزار و ۷۹۳ داوطلب نیزعلاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان خارجی اعلام کرده‌اند.

حسین توکلی سخنگوی شرکت سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عضویت داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ جهت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،&zw

مشاورعالی شرکت سنجش با اشاره به توزیع کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز یکشنبه اول تیرماه تصریح کرد:‌ کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنما از روز یکشنبه اول تیرماه روی سایت شرکت سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

توکلی با بیان اینکه آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه و هر کدام در یک نیمروز برگزار می‌شود، گفت: هر داوطلب جهت شرکت در جلسه آزمون باید کارت همان آزمون را در اختیار داشته باشد. بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند به ترتیب دو یا سه کارت شرکت در آزمون دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به تعداد کارت‌های صادر شده است جهت داوطلبان اظهارکرد:‌ جمعا یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۲۹ کارت ورود به جلسه صادر شده است هست.

مشاورعالی شرکت سنجش خاطرنشان کرد: بنابراین تعداد کارت‌های صادره جهت گروه‌های علوم ریاضی و فنی، تجربی و علوم انسانی مطابق تعداد واقعی داوطلبان و کارت‌های صادر شده است جهت گروه هنر و زبانهای خارجی به ترتیب ۵۷ هزار و ۲۴۱ و ۱۲۸ هزار و ۹۷۶ کارت هست.

وی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنمای مربوطه از روز یکشنبه اول تیرماه ۱۳۹۳ بر روی سایت شرکت سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد. فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص و شرایط و ضوابط هر رشته که به روش متمرکز در این آزمون دانشجو می‌پذیرند نیز به طور جداگانه و همزمان با توزیع کارت اینترنتی برروی سایت شرکت سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه دوم تیرماه نیز درج خواهد شد.

توکلی ادامه داد: داوطلبان علاقه‌مند به این گونه رشته‌ها ضرورت دارد با مطالعه دقیق اطلاعیه مذکور در صورت واجد شرایط بودن و علاقه‌مند بودن بر اساس ضوابط مربوطه، حداکثر تا ۱۴ تیرماه ۹۳ نسبت به گزینش کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص گروه آزمایشی انتخابی خود اقدام و در فرم مربوطه مشخص کنند.

جزییات کنکور ۹۳

به گفته وی، داوطلبانی که در وقت عضویت آزمون موفق به اعلام علاقه‌مندی جهت شرکت در گزینش دانشگاه خبر نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نشده‌اند نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ ۵۸ هزار ریال از طریق سایت شرکت سنجش آموزش کشور در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری مورد مذکور از تاریخ ۲ تیر ماه تا ۹ تیر ماه ۹۳ اقدام کنند.

توکلی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۳ در صبح و بعد ازظهر روزهای پنج شنبه (پنجم تیر) و جمعه (ششم تیرماه) و همچنین صبح شنبه (هفتم تیرماه) در۳۶۴ شهرستان و بخش و ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود، گفت: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنج شنبه۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه (ششم تیرماه) و همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در نوبت صبح روز شنبه (هفتم تیرماه) برگزار می‌شود.

مشاورعالی شرکت سنجش با بیان اینکه این آزمون جهت داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی در یک مرحله برگزار می‌شود ‌و داوطلبان آنها در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ می‌دهند، اظهار کرد: سوالات آزمون عمومی و اختصاصی جهت داوطلبان،‌ تستی چهارگزینه‌ای و از کتب اعلام شده است دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام تازه سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون درج شده، طراحی شده است هست.

حسین توکلی سخنگوی شرکت سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عضویت داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ جهت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،&zw

توکلی خاطر نشان کرد: ‌در طراحی سوالات هر درس از بخش، قسمت، مبحث یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش بر مبنای بخشنامه‌های رسمی مطالب آن را از بین بردن کرده، پرسش طراحی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سوالات آزمون سراسری سال ۹۳ مانند ۹۲ مفهومی خواهد بود، تصریح کرد: مفهومی بودن سوالات به منزله سخت بودن آنها نیست؛ بلکه نشان دهنده آن است که کسانی که کتب درسی را مطالعه کرده باشند، می‌توانند به سوالات پاسخ دهند.

اخبار دانشگاه – ایسنا

جزییات کنکور ۹۳

واژه های کلیدی: آموزش | داوطلب | دانشگاه | دانشگاه | داوطلبان | حسین توکلی | آزمون سراسری | دانشگاه آزاد | گروه آزمایشی


برچسب ها: , , , , , , ,