رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی محتوای نامه مدیر قوه قضائیه به مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

توضیح راجع به نامه به رهبر در رابطه با بورسیه ها

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی محتوای نامه مدیر قوه قضائیه به مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

نامه مدیر قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب

محمدعلی پورمختار با اشاره به نامه مدیر قوه قضاییه به رهبر انقلاب در خصوص پرونده بورسیه ها، گفت: نظر آیت الله آملی این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم ارجاع پرونده بورسیه ها به قوه قضاییه باید اصلاح شود و محدودیت مراجعه به قوه قضاییه در خصوص این پرونده برداشته شود.

عبارات مهم : پرونده
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید کمیته ای در شورا جهت بررسی شکایت بورسیه ها تشکیل شود که به نظر من هم این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ناقض قانون اساسی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قانون اساسی، دادگستری ها را مرجع تظلم خواهی قرار داده هست، گفت: اگر چنین قانونی را مجلس تصویب می کرد، شورای نگهبان رد می کرد.

پورمختار اظهار داشت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این علت تصویب شد که آرایی از سوی دیوان عدالت در بعضی پرونده های مربوط به بورسیه ها صادر شده است بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتقاد بود دیوان عدالت نباید به شرح ورود کند چون صلاحیت این ورود را ندارد.

بر این اساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مواردی که مربوط به مباحث علمی و آموزشی باشد قوه قضائیه نمی تواند ورود کند لیکن صلاحیت این کار بر عهده نهادهای علمی و آموزشی است ولی اگر مسئله ای در حوزه علمی آموزشی نباشد قوه قضائیه می تواند ورود داشته باشد.

با توجه به این مصوبه دانشجویان بورسیه نمی توانند در خصوص اوضاع خود و نحوه عملکرد وزارت علوم به قوه قضائیه شکایت کنند. این دانشجویان اخیرا نیز در نامه ای به مدیر قوه قضائیه خواستار ابطال این مصوبه و مصوبه های غیر قانونی و خارج از حدود دیگر شدند تا زمینه شکایت این دانشجویان به مراجع قضایی فراهم شود. آیت الله آملی لاریجانی هم نامه ای را در خصوص مصوبه شورا به مقام معظم رهبری نوشته است.

منبع: مهر

توضیح راجع به نامه به رهبر در رابطه با بورسیه ها

واژه های کلیدی: پرونده | آموزشی | انقلاب | دانشجویان | قوه قضائیه | قوه قضاییه | مجلس شورای اسلامی | خبر


برچسب ها: , , , , , , ,