معاون آموزشی وزیر علوم از تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل تازه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم وجود دارد.

تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: بیش از ۸۰ درصد رشته محل‌های دانشگاه آزاد مورد تصویب وزارت علوم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر ۴۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در محاسبات لحاظ نشده بود به رشته محل‌های دانشگاه آزاد اضافه شد و داوطلبان هم براساس آنچه که شرکت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد کرد رشته محل‌ها را گزینش می‌کنند، ادامه داد: تعامل و همکاری خوبی بین مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد و تاکید ما هم این است که همه زیرنظام‌های آموزشی باید تابع قوانین و مقررات باشند.

شریعتی نیاسر با تاکید براینکه به نظر می‌رسد این دوره از مدیریت دانشگاه آزاد دوره‌ای خواهد بود که آینده خوبی را بتوان جهت این دانشگاه پیش‌بینی کرد و دانشگاه آزاد جهت آموزش عالی در بخش شخصی اوضاع خوبی رقم خواهد زد، افزود: تعامل بین دانشگاه آزاد و نهاد بالادستی آموزش عالی، رمز موفقیت آموزش عالی در این حوزه است و این به تعامل بین مسئولان حوزه آموزش دانشگاه آزاد با دفتر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم بر می‌گردد.

تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه ما بر این باور هستیم که دانشگاه آزاد یک رشد کمی بی‌رویه‌ای در دوران مدیریت گذشته داشته است ولی با تدبیر مدیریت فعلی دانشگاه تعدیلی بر ظرفیت سال تحصیلی ۹۷-۹۶ صورت خواهد گرفت.

در زمینه‌ کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اختلافی با یکدیگر نداریم

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه یقینا ذهنیت ما از افرادی که مدیریت دانشگاه آزاد را بر عهده دارند این است که آینده خوب و کیفی را جهت این دانشگاه رقم بزنند، در مورد تفاهم جهت تایید رشته محل‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم بیان کرد: هیچ تفاهم جدیدی بین مدیر دانشگاه آزاد و سرپرست وزارت علوم انجام نشده هست. در واقع ما در زمینه‌ کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم و با دوستان در این زمینه کاملا هماهنگ هستیم و کد رشته های دانشگاه آزاد هم طبق برنامه بررسی و در صورت لزوم تایید می‌ شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد قانونی و اجرایی بودن مصوبه سال ۶۷ مجلس شورای اسلامی نیز یادآورشد: ما تابع ضوابط و قوانینی هستیم که نهادهای بالادستی می‌گویند که براساس همین مقررات و ضوابط نهاد بالادستی، یک نهاد سیاست‌گذار جهت همه زیرنظام‌های آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تصور می‌کنم این هماهنگی و صمیمیتی که بین دو مجموعه وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد این مساله را کاملا به جریان خواهد انداخت که همه باید تابع ضوابط و قانون باشیم.

انتهای پیام/

معاون آموزشی وزیر علوم از تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل تازه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم وجود دارد.

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشگاه | مدیریت | آموزشی | مسئولان | دانشگاه | آموزش | رشته محل دانشگاه آزاد


برچسب ها: , , , , , ,