معاون آموزشی دانشگاه گفت: بررسی درخواست دوره‌های پذیرش مهر ماه سال ۱۳۹۶ دانشگاه جامع علمی کاربردی به آخر رسید.

اتمام روند بررسی درخواست پذیرش مهرماه دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدعلی اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت: جهت پذیرش مهرماه ۹۶ رعایت اصل تصدی گری مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی، تطبیق درخواست دوره ها با نیازسنجی های انجام شده است به وسیله مؤسسات، تخصصی سازی مراکز آموزش علمی کاربردی، از بین بردن تقاضاهای کاذب و دوره های فاقد بازار کار و اصلاح نسبت پذیرش مقاطع کاردانی (۷۰ درصد) به کارشناسی (۳۰ درصد) مورد توجه جدی این معاونت بوده است.

عبارات مهم : پذیرش دانشجو – دانشگاه
وی افزود: در بررسی درخواست دوره مراکز آموزشی، تعیین تعداد دوره و ظرفیت پذیرش هر مرکز در درخواست دوره براساس پتانسیل مرکز صورت پذیرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پتانسیل مرکز نیز بر اساس فضای آموزشی، اداری، فضای سبز، تعداد دانشجوی موجود و درشرف فارغ التحصیلی مشخص می شود بنابراین مراکزی که پتانسیل آن ها منفی بوده امکان درخواست دوره نداشته اند.
اخوان عنوان کرد: در جهت تخصصی سازی دوره های مراکز آموزشی، زیاد کردن کیفیت و بهره وری آموزش های علمی کاربردی مطابق ابلاغیه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هدفمندسازی سرمایه گذاری های مراکز، کم کردن فاصله میان ظرفیت های کاذب ایجاد شده است و آمار ثبت نامی گزینش شده است و دستیابی به اهداف مهم نظام آموزش عالی علمی کاربردی و به منظور تخصص گرایی مجریان دوره های علمی کاربردی، دوره های تخصصی مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی باتوجه به مأموریت ایجاد مؤسسات به تفکیک هر مؤسسه مشخص شد.

وی اضافه کرد: به موازات دوره های آموزشی علمی کاربردی نیز در قالب ۱۹۹ زیرگروه باتوجه به ماهیت و سرفصل برنامه درسی آن ها دسته بندی شده است و تخصیص این زیر گروه ها به مراکز با توجه به مأموریت مؤسسه ارگان، دستگاه متقاضی و سوابق آموزشی مراکز صورت گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در بررسی درخواست ها مطالعات انجام شده است و نتیجه های بدست آمده به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشته های دارای بازار کار نیز مورد توجه بوده است.

اخوان بهابادی گفت: براساس معیارهای فوق ارگان و کمیته هماهنگی واحدهای استانی دانشگاه و کمیته منطقه ای دفتر گسترش در خصوص کدرشته محل های درخواستی مراکز آموزشی اعلام نظر کرده و در نهایت جمع بندی به تایید کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی رسید.

وی یادآور شد: بر اساس آمار در این پذیرش ۸۹۲ مرکز آموزشی از ۲۳۹ دستگاه متقاضی درخواست دوره در سامانه گسترش دانشگاه ثبت کردند که از تعداد ۱۳ هزار و ۳۱۴ کدرشته محل تقاضا شده است تعداد ۸ هزار و ۸۴۱ کدر رشته محل مورد موافقت اولیه قرار گرفته و بر این اساس ۴۷۵ هزار و ۵۳۵ ظرفیت پذیرش دانشجو ایجاد شده است است که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۹۵۰ نفر در مقطع کاردانی و ۱۸۶ هزار و ۵۸۵ نفر در مقطع کارشناسی هستند.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: پذیرش دانشجو | دانشگاه | دستگاه | آموزشی | کاربردی | دانشگاه | تخصصی | آموزش


برچسب ها: , , , , , ,