آزمون کارشناسی ارشد(ناپیوسته) سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با رقابت۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب از فردا پنجشنبه هفتم و

آغاز مسابقه بیش از 878 هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا

آغاز مسابقه بیش از ۸۷۸ هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا

عبارات مهم : دانشگاه – داوطلبان

آزمون کارشناسی ارشد(ناپیوسته) سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با رقابت۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب از فردا پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم اردیبهشت جاری در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی جهت داوطلبان ۶ گروه آموزشی شروع می شود.

به گزارش ایسنا، آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ دانشگاه و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در حالی فردا و بعد فردا ( ۸ و ۹ اردیبهشت) در ۶۸ شهرستان کشور برگزار می شود که آمار داوطلبان عضویت کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته تعداد ۱۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر و یا به عبارت دیگر ۱۳٫۳۵ درصد زیاد شده است هست. به طوری که سال گذشته ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد عضویت کردند.

آغاز مسابقه بیش از ۸۷۸ هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا

بر اساس آمارهای گزارش شده است از شرکت سنجش آموزش کشور، از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب عضویت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد داوطلب عضویت کننده تعداد ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۴۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه علوم پایه، ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی مهندسی، ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۹ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۲ هزار و ۱۵۷ داوطلب در گروه دامپزشکی عضویت کرده اند.

همچنین از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب عضویت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر گزینش کدرشته امتحانی اول علاقه مندی خود را نسبت به گزینش کدرشته امتحانی دوم نیز اعلام کردند.

آزمون کارشناسی ارشد(ناپیوسته) سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با رقابت۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب از فردا پنجشنبه هفتم و

نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده است و کارنامه تمام داوطلبان شرکت کننده به وسیله شرکت سنجش آموزش کشور در دهه دوم خردادماه ۹۶ از طریق سایت این شرکت به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد. بنابراین داوطلبان مجاز به گزینش رشته می توانند جهت پذیرش در کد رشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت این شرکت نسبت به گزینش رشته اقدام کنند.

همچنین جهت پذیرش در کد رشته محل های دانشگاه آزاد نیز در همان تاریخ مقرر یعنی از نیمه دوم خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آزمون دانشگاه آزاد نسبت به گزینش رشته اقدام کنند.

واژه های کلیدی: دانشگاه | داوطلبان | آموزش | داوطلب | آموزشی | اخبار کنکور و دانشگاه

دانلود و مشاهده اموزش در اوردن ماشین ازگل- kfun85.ir


برچسب ها: , , , , ,