مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران  با اشاره به ضرورت ساختن فرهنگ جهت هدایت تحصیلی گفت: ظرفیت کافی جهت دانش آموزان ارائه شده

۳ درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند

عباسعلی باقری مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و نتیجه های پذیرفته شدگان نشان می دهد که توسعه متوازنی جهت گزینش رشته وجود ندارد و وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی بوده تا این عنوان را ساختن فرهنگ کنند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که ۶۰ درصد داوطلبان کنکور در رشته تجربی شرکت می‌کنند یعنی از ۹۳۰ هزار نفر ۵۸۰ هزار نفر به این رشته میل به دارند ولی ظرفیت دانشگاهها فقط ۲۰ هزار نفر هست، بنابراین ۵۶۰ هزار دانش آموز بیرون به نشانه خود نرسیده و این عنوان سرخوردگی به بار می‌آورد.

مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکیدبر اینکه بازار کار شخصی رشته تجربی چندان مناسب نیست، بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی مورد نیاز انجام شود تا دانش آموزان صرفا به علت جو موجود در جامعه به سمت رشته تجربی نروند.

۳ درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند

باقری در مورد ظرفیت دانش آموزان در رشته تجربی عنوان کرد: با وجودی که می دانیم گرایش با این وسعت جهت رشته تجربی کارشناسی نیست، ولی به علت نیاز ظرفیت‌هایی را جهت ورود دانش آموزان به رشته تجربی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کرده ایم و این امر در حالی است که ۳ درصد افرادی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند، به خواسته و شغل مورد نظر خود می رسند ولی با تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای این عنوان برعکس است.

وی در مورد تجهیز هنرستان های تهران عنوان کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را در خصوص تجهیز هنرستان ها تخصیص داده شده است دادیم.

انتهای پیام/

هدایت تحصیلی نیازمند ساختن فرهنگ است

واژه های کلیدی: فرهنگ | ساختن | ایران | اداره | آموزش | آموزش و پرورش | هدایت تحصیلی | دانش آموزان


برچسب ها: , , , , , , ,