عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گوش شنوایی جهت پرسشها معلمان در آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: دولت می‌تواند پرسشها را به مجلس بسپارد.

گوش شنوایی جهت برطرف مسئله معلمان وجود ندارد

عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص پیگیری معوقات معلمان، عنوان کرد: مصوباتی داشتیم که نظام پرداخت باید عادلانه باشد و شورای دستمزد و حقوق همچنین دولت باید این مساله را مورد توجه قرار دهند و همواره این اعتراض را داشتیم که دولت در این زمینه اقدامی انجام دهد.
وی ادامه داد: همواره جهت نظام پرداختی به وزیر آموزش و پرورش گلایه کردیم، البته گوش شنوایی در این بخش از دولت وجود نداشته تا پاسخگوی این گلایه ها باشد و راهکاری جهت آن اتخاذ کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار داشت: صحبت از زیاد کردن حقوق معلمان مطرح شد، ولی تغییری در جیب معلمان حاصل نشد. حتی در بازدیدی که از مدارس داشتیم بعضی معلمان به عدم دریافت حقوق ۶ ماهه خود اعتراض داشتند که باید دولت به این پرسشها نگاه خاص ای داشته باشد.
سلیمی با بیان اینکه صدای مردم را به عنوان نماینده آنان به گوش دولت می رسانیم، گفت: انتظار داریم وعده های پرداختی آموزش و پرورش به طور عملیاتی ،نه به صورت شعاری، جهت معلمان تحقق پیدا کند آیا که دادن حق مردم نیاز به سر و صدا ندارد.
وی تصریح کرد: اگر دولت امکان چاره اندیشی جهت بحث دستمزد و حقوق را ندارد آن را به مجلس واگذار کند تا راهی جهت برطرف این پرسشها تعریف کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: تکریم معلمان و سپاس از آن ها تنها با چندینه کلمه میسر نمی شود و باید جهت اوضاع معیشت آنان کار جدی انجام شود.
سلیمی به بحث سرانه مدارس نیز اشاره داشت و گفت: بعضی مدارس در طول سال، سرانه اندکی دریافت کرده اند و حتی بعضی مدارس شبانه روزی پول غذای دانش آموزان را نداشتند؛ بنابراین باید وزیر آموزش و پرورش و دولت چاره اندیشی جهت این مسئله داشته باشند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: حقوق معلمان | دریافت | اعتراض | کمیسیون | تحقیقات | آموزش | معلمان | دستمزد


برچسب ها: , , , , , , ,