وزیر آموزش و پرورش از کم شدن قیمت بی‌سوادی بعد از انقلاب خبر داد، این قیمت با کم کردن ۴۰ درصدی رو به رو بوده است.

کاهش ۴۰درصدی قیمت بی سوادی از اوایل انقلاب تاکنون

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی سوادآموزی با تبریک این روز با اشاره به اهمیت سوادآموزی در دنیای امروز، عنوان کرد: بیش از نیم قرن از نامگذاری این روز گذشته است ولی متاسفانه هنوز شاهدیم که در سراسر دنیا علی رغم وقت های سوادآموزی، افراد زیادی از نعمت سواد بی بهره هستند.

وی افزود: تعریف سوادآموزی امروز تفاوت بسیاری با گذشته دارد، سوادآموزی قابلیتی است که مهارت های ارتباطی را بین جوامع توسعه می‌دهد و ابزاری جهت تفکر انتقادی محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علی رغم تلاش ها جهت توسعه سوادآموزی هنوز در کشوربا تعدادی بسیاری از افراد بی سواد مواجه هستیم البته موفقیت های بسیاری داشتیم از جمله اینکه قیمت بی سوادی از ۵۰ درصد اوایل انقلاب به ۱۰درصد کم کردن یافته است.

کاهش ۴۰درصدی قیمت بی سوادی از اوایل انقلاب تاکنون

رصد موانع سوادآموزی به منظور کم کردن بی سوادی در کشور

بطحایی با اشاره به اینکه بی سوادی اثرات سو بر جامعه دارد، تصریح کرد: وجود افراد بیسواد در کشور باعث تاسف است ولی به عنوان برنامه ریزان آموزشی موانع را رصد کنیم که آیا شتاب کار زیاد نبوده هست. جهت زیاد کردن شتاب در کارها نیازمند تحول و عوض کردن در مسیر کنونی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برنامه ریزی ها از متمرکز به محلی برسد، همچنین تصدی گری در امور اجرایی به بخش غیردولتی انتقال یافته شود لیکن چرخش از روش های سنتی به نوین ما را به اهداف نزدیک می کند و کنار گذاشتن مقررات رسمی و خشک جهت ایجاد حداکثر انعطاف در کارها است.

بطحایی با بیان اینکه عامل ایجاد حرکت انگیزه و احساس نیاز هست، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی سوادآموزی باید به این مولفه بیش از گذشته توجه کنیم و به نهادهای متبوعه به شدت نیازمند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش از کم شدن قیمت بی‌سوادی بعد از انقلاب خبر داد، این قیمت با کم کردن ۴۰ درصدی رو به رو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند عزم ملی همه بخش ها در توسعه سوادآموزی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با چنین رویکرد‌هایی گام‌های جدی تر و پر شتاب تری در سوادآموزی برداریم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | روز گذشته | برنامه | انقلاب | آموزشی | آموزش | برنامه | وزارت آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , ,