مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال تخلفات در مدارس دولتی و غیردولتی روند کاهشی پیدا کرده است.

کاهش تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین عضویت

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد روند ثبت نام مدارس جهت سال تحصیلی آینده اظهار کرد: یکی از پرسشها در مورد عضویت رعایت محدوده جغرافیایی تعیین شده است است که البته وجود این مساله مهم است چراکه بعضی مدارس به علت استقبال زیاد دانش آموزان با تراکم بالای دانش آموزی مواجه می شود بنابراین چنین روش هایی جهت این جلوگیری از توزیع نامتوازن مهم است.

وی ادامه داد: محدوده بندی های انجام شده است در مدارس وجود دارد ولی اگر کسی با این مساله مشکلی داشت ستاد ثبت‌نام درمناطق آموزش و پرورش نیز این محدوده بندی ها را ارائه می دهد و اولیا می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد نظارت بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی با بیان اینکه پوستر شهریه در مدارس راه اندازی شده، گفت: طی چند روز گذشته گروه‌های بازرسی تازه به مدارس فرستاده شد البته اولیا نیز می توانند تخلفات احتمالی را گزارش دهند تا پیگیری های مورد نیاز انجام شود و این مساله را درنظر داشته باشند هزینه رفت و آمد، تغذیه و مواردی از این قبیل اختیاری است.

کاهش تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین عضویت

باقری تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده است امسال در مدارس دولتی وغیردولتی میزان شکایت ها کمتر از گذشته بوده و بازرسی ها شرایط بهتری داشته است.

وی در مورد تاثیر تفویض اختیار به استان ها راجع به روند نظارت ها به ثبت نام مدارس بیان کرد: این مساله موجب شده است تا استان ها نظارت بهتری را روی مدارس داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد اخذ وجه در مدارس دولتی گفت: به جز مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی سایر مدارس دولتی و هیئت امنایی نباید هیچ گونه وجهی دریافت کنند که اگر این مساله مشاهده شود برابر قانون با آن برخورد می شود.

انتهای پیام/

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال تخلفات در مدارس دولتی و غیردولتی روند کاهشی پیدا کرده است.

کدام مدرسه دولتی شهریه دریافت می کنند؟

واژه های کلیدی: ایران | آموزش | دانش آموزان | مدارس غیردولتی | شهریه مدارس | اخبار آموزش و پرورش |


برچسب ها: , , , , ,