وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اوضاع پرداخت حق‌الزحمه امتحانات گفت: جهت توجه به مسئله پرورشی و آموزش قرآن به دانش‌آموزان باید متناسب با سن آنان عمل

فعالیت قرآنی جهت اثرگذاری زیاد باید در برنامه درسی دانش آموزان باشد ، واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش از بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن عصر امروز دیدار کرد.

در این دیدار دانش آشتیانی با اشاره به اینکه ترویج قرآن در آموزش و حفظ مفاهیم دینی و تربیتی دانش آموزان نقش کلیدی دارد عنوان کرد: باید کاری کنیم تا کودکان با قرآن آشنا شوند همانطور که در طی دیدار از غرفه ها شاهد ابتکار یکی از معلمان در آموزش قرآن متناسب با سن و شرایط دانش آموزان بودند.

فعالیت قرآنی جهت اثرگذاری زیاد باید در برنامه درسی دانش آموزان باشد ، واریز بخشی از معو‌قات حق‌الزحمه امتحانات

وی ادامه داد: شیوه های مختلفی جهت آموزش قرآن وجود دارد که در برنامه های آموزش و پرورش می توان با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموزان بکار گرفته شود و تأثیر بسزایی در رشد و پرورش آنها دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتقاد داریم فعالیت های قرآنی در متن برنامه درسی مدارس باشد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و ارائه برنامه های قرآنی در قالب فوق برنامه موجب تجربه نوین می شود که به تدریج باید در دروس به کار گرفته شود.

دانش آشتیانی در مورد تربیت نیروی انسانی در حوزه قرآنی بیان کرد: در سند تحول محوریت تربیت دانش آموزان است و برنامه کلی را جهت تربیت و توانمندی سازی نیروی انسانی با این نشانه به کار گرفته ایم و جهت نیروی انسانی قرآنی نیز مانند سایر مباحث درسی در دانشگاه فرهنگیان برنامه داریم که متناسب با نیاز آموزش و پرورش وظرفیت دانشگاه شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: بودجه ها براساس فعالیت های موجود تخصیص پیدا می کند و به جهت اهمیت به قرآن و تاثیر آن در رشد و تربیت فرزند ها اهتمام بیشتری نسبت به این تامین بودجه خواهیم داشت که در سال ۹۶ ردیف بودجه ای به آن تخصیص داده شده است یافته هست.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت هایش به مسئله پرداخت حق الزحمه امتحانات اشاره داشت و تصریح کرد: هرگز معلمان به جهت علاقه ای که به شغل خود دارند دچار بی رغبتی نخواهند شد و چنین اظهار اتی مبنی بر بی رغبتی معلمان جهت تصحیح اوراق را نمی پذیرند ولی این مسئله باعث نشده که ما جهت پرداخت معو قات آنها پیگیر نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اوضاع پرداخت حق‌الزحمه امتحانات گفت: جهت توجه به مسئله پرورشی و آموزش قرآن به دانش‌آموزان باید متناسب با سن آنان عمل

دانش آشتیانی بیان کرد: هرگز حقوق معلمان را پایمال نخواهیم کرد و بر این اساس هفته گذشته بخشی معو قات حق الزحمه امتحانات را پرداخت کردیم و در تلاش هستیم تا مابقی معوقات تا آخر خرداد ماه جهت این گروه واریز شود.

وی در مورد ارزیابی از این دوره نمایشگاه گفت: باید تبلیغات نمایشگاه زیاد شده است و قسمت هایی از این نمایشگاه در رسانه ها مطرح شود تا دانش آموزان تصویر ذهنی روشنی از آن داشته باشند و خودم تقریبا هر سال در این نمایشگاه شرکت کردم ولی امسال به عنوان وزیرآموزش و پرورش حضور پیدا کردم و شاهد پیشرفت نسبی این نمایشگاه هستم.

عبارات مهم : آموزش و پرورش – حقوق معلمان

دانش آشتیانی یادآور شد: از غرفه های مربوط به آموزش و پرورش راضی هستم چراکه از نظر محتوا در سنین متفاوت کارهای قابل قبولی ارائه شده است است و آموزش قرآن را با سایر مباحث هنری و فرهنگی تلفیق کردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آموزش و پرورش | حقوق معلمان | تربیت فرزند | نمایشگاه | امتحانات | برنامه | آموزش | معلمان | فعالیت


برچسب ها: , , , , , , , ,