قدمی گفت: همچنان خانواده‌هایی اعتقادی به ادامه تحصیل فرزندان خود ندارند و از این رو نمی‌توان عدد صحیحی از دانش‌آموزان مانده از تحصیل اعلام کرد.

نمی‌توان عدد صحیحی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اعلام کرد

به گزارش حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجید قدمی مدیر شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بودجه شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت به چهار سال گذشته حدود چهار برابر شده است هست، اظهار داشت: جمع دانش‌آموزان تلفیقی تحت پوشش سازمان، هم اکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر است که این تعداد دانش آموز در ۱۰ هزار و ۵۷۰ مدرسه و زیر نظر ۲۳ هزار نیروی انسانی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشترین گروهی را که تحت پوشش داریم، دانش‌آموزان آسیب دیده ذهنی هستند و ناشنوایان و نابینایان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. گروه‌های چند معلولیتی و اوتیسم هم از جمله این دسته افراد هستند که حدود ۲ هزار دانش‌آموز اوتیسم داریم و برنامه‌های آموزشی جهت این دسته از دانش‌آموزان طراحی و اجرایی شده است و در این رابطه، معلمان گروه اوتیسم هم دوره‌های آموزشی خاص را گذرانده‌اند.

رئیس شرکت آموزش و پرورش استثنایی افزود: در کشور به خصوص در مناطق دور افتاده و روستایی که مدرسه نداریم، همچنان خانواده‌هایی بسر می‌برند که اعتقادی به ادامه تحصیل فرزندان خود ندارند و از این رو نمی‌توان عدد سریع و صحیح از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اعلام کرد.

نمی‌توان عدد صحیحی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اعلام کرد

قدمی تصریح کرد: پدیده پنهان کاری فرزندان جهت جلوگیری از ادامه تحصیل که در بعضی مناطق دور افتاده و روستایی وجود دارد، امری ناپسند و به دور از دستورات دین و شرع است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ مرکز شبانه روزی درسطح کشور به طور رایگان آماده ارائه خدمت به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل وجود دارد، افزود: عدد تحت پوشش شرکت مدارس استثنایی به خوبی نشان می‌دهد که این شرکت با پرسشها و پرسشها عدیده‌ای از جمله ممانعت بعضی خانواده‌ها به خصوص مناطق دور افتاده با حضور فرزندانشان در مدرسه و مهمتر از آن، پدیده پنهان کاری فرزندان مواجه است.

رئیس شرکت آموزش و پرورش استثنایی گفت: به طور کلی در زمینه جذب و تحت پوشش قرار دادن فرزندان واجب التعلیم درکشور با مسئله مواجه هستیم و با استاندارد جهانی فاصله داریم و از خانواده‌های که تاکنون نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام نکرده‌اند، درخواست داریم به مراکز آموزش و پرورش مناطق خود مراجعه و از امکانات رایگانی که فراهم شده است جهت آینده بهتر فرزندان خود، بهره برداری کنند.

قدمی با بیان اینکه آمار پوشش دانش‌آموزان استثنائی طی سال‌های اخیر از سوی این شرکت از لحاظ کمی و آموزش مربیان از لحاظ کیفی، گویای سطح فعالیت شرکت مدارس استثنایی هست، افزود: در سال ۹۲ دانش‌آموزان تحت پوشش این شرکت ۱۱۰ هزار نفر بود که در امسال به حدود ۱۳۰ هزار نفر زیاد کردن یافته است و از نظر محتوای آموزش مربیان رشد چشمگیری داشته تا دانش‌آموز آسیب دیده و چند معلولیتی بازمانده از تحصیل به حداقل کم کردن یابد.

قدمی گفت: همچنان خانواده‌هایی اعتقادی به ادامه تحصیل فرزندان خود ندارند و از این رو نمی‌توان عدد صحیحی از دانش‌آموزان مانده از تحصیل اعلام کرد.

وی با بیان اینکه رشد زیاد کردن تحت پوشش دانش‌آموزان استثنائی طی این مدت، به خاطر فرهنگ سازی، تشخیص به موقع کارشناسان، ایجاد مدارس شبانه روزی از سوی دولت و همچنین همکاری خانواده‌ها در امر تحصیل فرزندان هست، خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچگونه زیاد کردن معلولیت نداشته‌ایم،بلکه همکاری مردم در این زمینه، پوشش دانش‌آموزان معلول را زیاد کردن داده است.

انتهای پیام/

تحصیل ۱۳۰ هزار دانش‌‌آموز استثنایی در کشور

واژه های کلیدی: خانواده | اوتیسم | آموزشی | فرزندان | خانواده | مدرسه | آموزش | اخبار آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , ,