نائب مدیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط مبهم بسیاری در سند ۲۰۳۰ وجود دارد که تفاسیر متعددی از آن می شود.

نقاط مبهم و چند پهلو بسیاری در سند 2030 داریم

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نصرالله پژمان فر نائب مدیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی بررسی سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: آنچه تا کنون موجب توسعه انقلاب ما بوده استفاده از مدلهای خود جهت اهداف مان بوده است و هر جا گفتمان را رها کرده و از ریل گذاری ها فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم.

وی ادامه داد: طراحی های امروز در شرکت های جهانی مسیری را طی می کند که حاکمیت مستحکم تر باشد و سند ۲۰۳۰ در عرصه اموزش و تربیت ظرفیتی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت های خود در آموزش تاثیر گذار باشد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – کمیسیون فرهنگی

نائب مدیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بند ۳۴ بخش آموزش بیان شده است که شروع آموزش های رسمی با زبان دوم نباشد و مبتنی بر زبان مادری این روند انجام شود.
وی تصریح کرد: نتیجه این تصمیم گیری ممنوعیت آموزش قرآن در مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها است.
پژمان فر با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ مملو از نقاط مبهم و چند پهلو بوده گفت: با پذیرش آن اتفاقات بسیار ناگواری جهت ما ایجاد خواهد شد.
نائب مدیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حق تحفظ جهت این سند در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این حق جهت مصونیت از بعضی بندهای این سند که مغایرت با قوانین کشور عزیزمان ایران است در نظر گرفته شده است ولی در واقع چنین شرایطی محقق نخواهد شد و آنچه امروز در سند به آموزش و پرورش مربوط می شود تنها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لغو شده است و حق تحفظ تاثیری نداشته است.
پژمان فر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۹۵ نامه ای به وزیر آموزش و پرورش بعد از مایوس شدن از این سند نوشتیم خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی در سند شدیم، تاکید کرد: جهت وارد شدن به چنین تعهدات بین المللی باید با استدلال کامل به مباحث وارد عمل شویم و اکنون در وادی بیگانگان قرار داریم بدون آنکه بدانیم چه نقشه ای برایمان در نظر گرفته اند.
پژمان فر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۹۵ نامه ای به وزیر آموزش و پرورش نوشتیم و این مساله بعد از مایوس شدن از این سند بود و خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی در سند شدیم، یاد آورشد: جهت وارد شدن به چنین تعهدات بین المللی باید با استدلال کامل به مباحث وارد عمل شویم و اکنون در وادی بیگانگان قرار داریم بدون آنکه بدانیم چه نقشه ای برایمان در نظر گرفته اند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | کمیسیون فرهنگی | استفاده | قانونی | آموزش | آموزش | پرورش | سند ۲۰۳۰


برچسب ها: , , , , , ,