رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی از شدت یافتن روند نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس در کشور خبر داد.

نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی شدت یافتن می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مرضیه گرد مدیر شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی در دیدار با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران، در خصوص روند نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: نظارت ها در مجموع رضایت مندی عمومی در پی داشته است و امسال به واسطه تفویض اختیار این مساله به مناطق و ناحیه ها واگذار شده است البته شورای نظارت مرکزی تشکیل شده است تا از نزدیک مباحث را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: نقش شورای موسسان در قانون تازه پر رنگ شده است و وظیفه پاسخگویی به پرسشها پرورشی و آموزشی را بر عهده دارد و اکنون آئین نامه داخلی آن در حال نگارش است و به استان ها ابلاغ شد و موسسان واجد شرایط شرکت کرده و نمایندگی ها گزینش شدند تا مجمعی تشکیل دهند.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بررسی های قانونی در حال انجام است و احکام صادر خواهد شد و رسما این افراد در جایگاه قانونی قرار می گیرند تا وظیفه پاسخگویی داشته باشند.

نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی شدت یافتن می‌شود

گرد ادامه داد: تفویض اختیار به استان ها جهت نظارت به معنی سلب مسئولیت از شورای مرکزی است.

وی بیان کرد: نظارت ها روند تکمیلی داشته و از سطوح بهتری نسبت به سال های قبل است چون به روند نظارت احاطه داریم به میزان مورد نیاز به مدارس و مناطق سرکشی می شود.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی بیان کرد: چهار تیم مشمول بر نماینده سازمان، نماینده اداره کل، نماینده منطقه و نماینده موسسان مدارس غیردولتی ایجاد شده است که کار نظارت را انجام می دهند و اجازه استرداد شهریه نیز به آنها داده شد.

گرد با اشاره به اینکه تخلف در حوزه شهریه به حداقل ممکن رسیده هست، تصریح کرد: در حوزه فعالیت های فوق برنامه نظارت جدی خواهیم داشت و بعضی موسسان به میزان افزایش شهریه مدارس اعتراض داشتند ولی به علت استفاده از نرم افزار فضایی جهت شکایت در نظر گرفته شد که بعد از تصویب نهایی مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی از شدت یافتن روند نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس در کشور خبر داد.

وی افزود: جهت فوق برنامه مدارس نیز باید باید هزینه متناسب با نوع فوق برنامه ارزیابی می شود و کلاس های فوق برنامه باید با دقت کافی برنامه ریزی شوند.

گرد با بیان اینکه فعالیت های فوق برنامه باید اختیاری باشد و اضطراری جهت آن نباشد، عنوان کرد: در آخر دوره بازرسی ها ارزیابی انجام می شود که بر این اساس تعداد مدارس متخلف و قانونمند معرفی شود.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: نظارت در حوزه مراکز آموزشی هم داریم و این مراکز چنانچه مجوز مورد نیاز از آموزش و پرورش کسب نکرده باشد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد چون مراکز باید مجوز دار باشد متناسب با مصوبات آموزش و پرورش فعالیت کنند.

گرد بیان کرد: گاهی تکالیف متناسب با توان ذهنی دانش آموز طراحی نشده ولی در مراکز مجاز محتوا به تایید شرکت پژوهش می رسد و سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی تعدادی از این مراکز شناسایی و برابر قانون با آن برخورد شد.

انتهای پیام/

ارائه محتوای آموزشی استاندارد در مراکز آموزشی دارای مجوز از آموزش و پرورش

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | استاندارد | برنامه | آموزشی | آموزش | فعالیت | شورای نظارت مرکزی | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,