وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: میدان داری تشکل‌های غیرقانونی در دولت یازدهم باعث تشکیل سنگین‌ترین پرونده فساد در کشور شده است است.

میدان داری تشکل‌های غیرقانونی باعث تشکیل سنگین‌ترین پرونده فساد آموزش و پرورش در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در پنجمین کنگره فرهنگیان سراسر کشور که امروز در مجتمع آدینه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه داخلی حضور پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی شکوهمند بار دیگر ثابت کرد که نظام مردم سالاری دینی در کشور عزیزمان ایران تثبیت یافته است و ۱۲ مرتبه انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ مرتبه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج مرتبه انتخابات مجلس خبرگان و پنج مرتبه انتخابات شوراهای شهر و روستا، آشکار می‌سازد که مردم کشور عزیزمان ایران حضور فعال خود در عرصه سیاسی و ترسیم آینده خویش را به عنوان یک حق و یک وظیفه باور کرده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره پرچمدار همکاری حداکثری مردم در انتخابات هستند در مراسم تنفیذ مدیر جمهور منتخب، طی ۱۰ رهنمود، انتظارات نظام و مردم را ابلاغ فرمودند و امیدواریم روحانی با سرلوحه قرار دادن رهنمود‌های معظم‌له، افتخار خدمتگزاری شایان به مردم کشور عزیزمان ایران را بیابد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: در چنین شرایطی کانون تربیت اسلامی توفیق برگزاری پنجمین کنگره خویش را با حضور میهمانان گرانقدر و بسیاری از فرهنگیان ولایت‌مدار سراسر کشور برگزار می‌کند تا فرصتی جهت بازخوانی مسئولیت خطیر معلمی‌مان در این موقعیت حساس باشد.

میدان داری تشکل‌های غیرقانونی باعث تشکیل سنگین‌ترین پرونده فساد آموزش و پرورش در کشور

فرشیدی تصریح کرد: با توجه به همزمانی برگزاری پنجمین کنگره کانون، با آخر دولت یازدهم، جا دارد که نگاهی به عملکرد این دولت در عرصه آموزش و پرورش داشته‌باشیم به امید آنکه در دولت دوازدهم مورد استفاده قرار گیرد.

فراموشی سند تحول بنیادین در دولت یازدهم

وی اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت قبل، رهبر معظم انقلاب به وزیر آموزش و پرورش راجع به خطر گرایش‌های حزبی و گروهی با تعبیر “سم سیاسی” هشدار دادند ولی از بین بردن نیروهای انقلابی و رخنه سیاسیون سابقه دار که بعضی از آنها در جریان فتنه نیز فعال بودند، همچنین میدان‌داری بعضی تشکل‌های غیر قانونی و بی‌مهری به تشکل‌های رسمی و قانونی نظیر جامعه اسلامی فرهنگیان و کانون تربیت اسلامی در عمل وظیفه مهم این وزارتخانه یعنی اموزش و تربیت را تحت الشعاع قرار داد و در پرسشها معیشتی معلمان نیز نه تنها گشایشی حاصل نشد، بلکه اندوخته فرهنگیان نیز مورد چپاول قرار داده شد و باید اعتراف کرد که مدیریت وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم سنگین‌ترین پرونده فساد کشور را به نام خود ثبت کرد.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی عنوان کرد: در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان که باید نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش باشد نیز اصرار بر چهار سال سرپرستی این دانشگاه به وسیله مدیری میهمان از وزارت علوم و ناباور به دستاوردهای گذشته، علاوه بر تحقیر جامعه فرهنگیان، موجب شد که این دانشگاه در مسیری مغایر با اساسنامه خود، حرکت کند و ” نظام تربیت معلم” که میراث شهیدان رجائی و باهنر هست، به فراموشی سپرده شود و میراث‌داران آن نظام یعنی مدرسان باتجربه، مورد بی‌مهری قرار گیرند و کسانی زمامدار تربیت معلمان شوند که خود از سابقه تدریس در کلاس مدرسه و معلمی بی‌بهره‌اند.

فرشیدی مطرح کرد: در این چهار سال سند تحول بنیادین تقریباً به فراموشی سپرده شد. این سند که اعلام حضوری جهانی در عرصه اموزش و تربیت است و در برابر حاکمیت چند صد ساله نظام اموزش و تربیت سکولار، قد علم کرده‌ هست، نه تنها نقشه‌راه مسئولان قرار نگرفت بلکه نسخه سازمان‌های وابسته به نظام سلطه جهانی، تحت عنوان برنامه ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش کشور نفوذ کرد و جایگزین آن شد و حتی در برنامه وزیر دوم دولت یازدهم بر اجرای ۲۰۳۰ و برنامه مونته سوری تاکید شد و اگر هشدار رهبر انقلاب نبود، خدا می‌داند که کار بد آموزی‌های جنسی، از مهد کودک تا آخر متوسطه به کجا می‌رسید، هر چند هنوز هم عده‌ای در برابر تعهداتی که به آن سازمان‌ها سپرده‌اند احساس مسئولیت می‌کنند و اقداماتی پنهانی جهت ترویج اندیشه فاسد دشمن به عمل می‌آورند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: میدان داری تشکل‌های غیرقانونی در دولت یازدهم باعث تشکیل سنگین‌ترین پرونده فساد در کشور شده است است.

کم کردن ساعت های دروس قرآنی در مدارس

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه کتاب‌های درسی نیز اگر چه هر فریاد اعتراضی با چماق غیر کارشناسی بودن، خاموش می‌شود ولی واقعیت آن است که در کارها دولت یازدهم، ردپای نگاه التقاطی به اموزش و تربیت و بی‌مهری به ارزش‌های دینی و انقلابی را می‌توان مشاهده کرد.

وی گفت : کم کردن ساعت های دروس قرآن، عربی و پرورشی در یک دوره دوازده ساله,کمرنگ شدن درس‌های مروّج ارزش‌های انقلابی در درس‌های شهید فهمیده، شهید نواب صفوی، سید جمال‌الدین اسد آبادی و حمله نظامی طبس، همچنین تلطیف نقش انگلیس در نهضت مشروطه در کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم و در حوزه معاونت پرورشی هم احیای پیشاهنگی منحله و تضعیف تشکل‌های انقلابی نظیر بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اقداماتی علی رغم انتظار و مغایر با اهداف این معاونت بود.

فرشیدی عنوان کرد: طبعاً در پی چنین رویکرد و اقداماتی در دولت یازدهم، جایگاه آموزش و پرورش و منزلت و انگیزه معلم، کاستی یافت که امیدواریم وزیر تازه آموزش و پرورش جهت جبران آن نابسامانی‌ها، همت گمارد.

وی با اشاره به گزارشی اجمالی از فعالیت‌های چهارمین شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی بیان کرد: توسعه فعالیت تشکیلاتی و گسترش دفاتر کانون در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به طوری که اکنون بعد از ۲ دهه فعالیت، کانون در ۲۱۰ شهرستان و مرکز استان افتخار حضور یافته و مورد اعتماد همکاران فرهنگی قرار گرفته هست؛ همچنین اعضای شورای مرکزی با حضور فعال در عرصه رسانه‌ها، از جمله تعامل با رسانه ملی، تلاش‌کرده‌اند اهداف نظام در عرصه اموزش و تربیت اسلامی را پیگیری کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت : همکاری با مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات هم از دیگر کارها بوده‌ است که در موارد خاصی نظیر برنامه ششم، بودجه، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و ارزیابی عملکرد مدیران آموزش و پرورش، جدی‌تر شده است است.

فرشیدی یادآور شد: دفاع از نیاز‌های آموزش و پرورش و حقوق فرهنگیان نیز همچون هر لحظه از مهم‌ترین دغدغه‌های ۲سال گذشته کانون بوده‌ است و با درج گزارش‌ها و مقاله ها ، انجام مصاحبه، صدور بیانیه و مکاتبات به آن همت گمارده چندان که گاهی اوقات مشکلاتی هم در پی داشته‌ است و به عنوان مثال یکی از اعضای شورای مرکزی به علت درج مطلبی، با شکایت یکی از وام‌گیرندگان میلیاردی و متواری صندوق ، دچار دردسر شده‌ است.

میدان داری تشکل‌های غیرقانونی باعث تشکیل سنگین‌ترین پرونده فساد آموزش و پرورش در کشور

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات مجلس شورای اسلامی | انتخابات ریاست جمهوری | انتخابات مجلس خبرگان | مجلس شورای اسلامی | انتخابات شوراها | جامعه اسلامی | دولت یازدهم | فرهنگیان | انتخابات | برنامه | انقلاب


برچسب ها: , , , , , , , , , ,