این روز‌ها که درآستانه اعلام نتیجه های کنکور قرار داریم، پیدا کردن روشی اصولی جهت مواجهه با نتیجه و انجام گزینش رشته‌ای صحیح جهت داوطلبان مهم است.

دانشگاه نقطه آخر زندگی نیست ، مواجهه با نتیجه کنکور را بزرگ نکنید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ یکی از دغدغه‌های هر فردی بعد از اتمام دوران مدرسه قبولی در کنکور و چندین رشته محبوب در کشور است که قطعا این مساله میسر نمی‌شود و گروهی از این علاقه‌مندان به نشانه تعریف شده است نخواهند رسید بنابراین باید با نگاهی واقع بینانه در مسیر علمی قدم گذاشت و صرفا کنکور را تنها مسیر موفقیت ندانست هرچند در این میان تبلیغات رنگارنگ کلاس‌های کنکور را نمی‌توان نادیده گرفت که جهت سودجویی سدی از کنکور ساختند که جز با کمک آن‌ها عبور از این سد میسر نخواهد شد.

آمادگی هر نوع نتیجه‌ای را در کنکور داشته باشید

بنابر اعلام شرکت سنجش کشور قریب به ۲ هفته دیگر نتیجه های اولیه اعلام می‌شود و داوطلبان بسیاری در انتظار این نتیجه اند که بی شک امسال هم مانند سال‌های گذشته موجی از غم و خوش حالی در بین داوطلبان بعد از اعلام نتیجه های ایجاد می‌شود.

علی نظر نژاد کارشناس آموزشی در مورد عکس‌العمل داوطلبان کنکور سراسری گفت: مسیر رسیدن به هر هدفی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و همین مسئله موجب شده است تا دستیابی به نشانه جهت انسان‌ها لذت‌بخش باشد و نباید فراموش کنیم که هر شکستی تجربه‌ای بوده تا جهت ادامه زندگی مسیر بهتری را گزینش کنیم.

دانشگاه نقطه آخر زندگی نیست ، مواجهه با نتیجه کنکور را بزرگ نکنید

وی ادامه داد: گاهی مسیر‌هایی در زندگی وجود دارد که ما را به نشانه نهایی نمی‌رساند و با در نظرگرفتن این که تا دو هفته آینده نتایج کنکور سراسری اعلام می‌شود و داوطلبان کنکور سراسری باید آمادگی مواجه با هر نوع نتیجه‌ای را داشته باشند.

این کارشناس آموزشی عنوان کرد: صرفا کسب رتبه اوج در کنکور سراسری تضمین موفقیت نخواهد بود همین طور دستیابی به رتبه‌های نه چندان دور نیز نشان شکست نیست.

شکست در کنکور معنا ندارد

بدون شک کسب رتبه نامطلوب جهت گروهی از داوطلبان رقم خواهد خورد، ولی نباید این مساله را آخر زندگی دانست و مسیر موفقیت باید با وجود هر سختى ها و آسانى ها طی شود.

نظر‌نژاد با اشاره به اینکه در کنکور شکست یا عدم موفقیت معنا ندارد، تصریح کرد: داوطلبان هر رتبه‌ای که کسب کنند نتیجه زحماتی است که در طول سالیان دانش‌آموزی به خرج دادند بنابراین باید جهت پذیرش نتیجه انعطاف پذیر برخورد کنند و بعد از این مرحله به فکر ساختن آینده‌ای مناسب جهت خود وارد عمل شوند.

این روز‌ها که درآستانه اعلام نتیجه های کنکور قرار داریم، پیدا کردن روشی اصولی جهت مواجهه با نتیجه و انجام گزینش رشته‌ای صحیح جهت داوطلبان مهم است.

وی گفت: نمونه‌های بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری وجود دارند که علی‌رغم کسب رتبه‌ای نه چندان خوب در حوزه کار‌آفرینی عملکرد بسیار ارزشمند و قابل قبولی داشتند بنابراین کنکور را نمی‌توان به منزله تعیین کننده مهم مسیر زندگی دانست.

کنکور صرفا کاتالیزگر در زندگی است

اغلب داوطلبان کنکور سراسری را تمام زندگی خود می‌دانند و موفقیت در آن را زمینه‌ای جهت دستیابی به اهداف بزرگ خود تلقی می‌کنند در حالی که این تفکر چندان صحیح نیست.

این مشاوره با اشاره به اینکه کنکور را می‌توان کاتالیزگری نامید که سرعت رسیدن به نشانه را زیاد کردن می‌دهد، گفت: بنابر این تعبیر هر وقت که نتیجه‌ای مناسب از کنکور حاصل نشد می‌توان با تلاشی زیاد به ساختن آینده‌ای بهتر اقدام کرد بعد بدون هیچ مقاومتی نتیجه کنکور را بپذیریم.

نظر نژاد بیان کرد: افرادی که رتبه‌های برتر کنکور سراسری را کسب می‌کنند امیدوارم در آینده نیز این موفقیت را استمرار ببخشند و گروهی که نتیجه چندان مطلوبی بدست نیاورده اند، آینده خود را با افکار منفی تباه نکنند.

مراکز مجاز گزینش رشته را فراموش نکنید

این روز‌ها به تدریج بازار تبلیغات اغواکننده مراکز گزینش رشته روبه زیاد کردن است و گروهی با نشانه سودجویی داوطلبان کنکور سراسری را به سمت خود سوق میدهند در حالی که بعضی از این مراکز گزینش رشته توانایی مورد نیاز را نداشته و اتلاف وقت و انرژی جهت داوطلبان در پی خواهد داشت.

وی در مورد گزینش رشته عنوان کرد: این مسئله مسیر ورود داوطلبان به دانشگاه محسوب می‌شود که جهت گزینش هر چه بهتر تک تک رشته‌های واجد شرایط خود را بررسی کرده و از دانشجویان این رشته‌ها شرایط را جویا شوند.

این کارشناس آموزشی تأکید کرد: بعد از تحقیق کامل در مورد رشته‌ها و دروس آن به افراد قابل تأیید و مراکز مجاز گزینش رشته مراجعه کنند.

دانشگاه نقطه آخر زندگی نیست ، مواجهه با نتیجه کنکور را بزرگ نکنید

نظر‌نژاد افزود: در گزینش رشته این مسئله را مورد توجه داشته باشند که منزلت اجتماعی رشته، اصرار خانواده یا دلایلی از این قبیل موثر نخواهد بود و عنوان رشته شخصیت فرد را نمی‌سازد بلکه شرایط کاملا برعکس است بعد با دیدی آگاهانه نسبت به گزینش رشته دانشگاهی داوطلبان وارد رشته شوند.

وی با اشاره به این که قبل از گزینش یک مرکز مشاوره از سابقه آن آگاه شوید،گفت: در وقت گزینش رشته آیا که در وقت گزینش رشته مراکزی که در این حوزه تخصص ندارند با سودجویی وارد عمل می‌شوند.

نظر‌نژاد یادآور شد: داوطلبان فراموش نکنند که ورود به دانشگاه شروعی به سوی اهدافی بزرگتر بوده و آن را نباید راه آخر دانست.

حال با این وجود داوطلبان باید به تدریج با نگاهی عاقلانه جهت رویارویی با نتیجه کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاهی بعد از آن آماده شوند و صرفا بر مبنای احساسات لحظه‌ای کار عمل نکرد.

این روز‌ها که درآستانه اعلام نتیجه های کنکور قرار داریم، پیدا کردن روشی اصولی جهت مواجهه با نتیجه و انجام گزینش رشته‌ای صحیح جهت داوطلبان مهم است.

انتهای خبر /

قبول نشدن در کنکور آخر دنیا نیست

واژه های کلیدی: داوطلبان کنکور سراسری | کنکور سراسری | دانشگاه | داوطلبان | موفقیت | دانشگاه | زندگی | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , ,