وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اوضاع معوقات فرهنگیان گفت: جهت برطرف پرسشها عزم ملی می‌خواهیم.

برطرف پرسشها آموزش و پرورش عزم ملی می‌طلبد ، معوقات فرهنگیان حدود ۱۰۰۰ میلیارد است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد اوضاع نیروی انسانی و فضای آموزشی در سال تحصیلی تازه عنوان کرد: در شروع سال تحصیلی ۱۳ میلیون دانش آموز شروع به تحصیل می‌کند و یک هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب در ۱۳۸ میلیون جلد آماده شده است است که در شهرستان‌ها از ۲۰ شهریور و پایتخت کشور عزیزمان ایران ۲۵ شهریور توزیع می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی جهت کتاب‌های جدیدالتالیف شروع شده است و معلمان دوره‌های مربوط را طی می‌کنند و ۸۱۰ پروژه عمرانی جهت مهر افتتاح میشود.

برطرف پرسشها آموزش و پرورش عزم ملی می‌طلبد ، معوقات فرهنگیان حدود ۱۰۰۰ میلیارد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود هزار کلاس درس هنوز خشت و گلی است و حدود هزار و ۸۰۰ کلاس کانکسی داریم که در برنامه‌های سال ۹۷ با اوضاع مناسبتری به آموزش ادامه خواهیم داد.

بطحایی عنوان کرد: از امسال تا ۴ سال آینده تعداد زیادی از معلمان شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند و در جلسات با مدیران کل درخصوص روش‌های متفاوت تامین و جایگزینی افراد بررسی انجام شد و مطرح شد افراد توانمند که میل به به ادامه کار دارند بازنشستگس را به تاخیر بیاندازند.

وی ییان کرد: البته از دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۰ هزار نفر جذب نیرو خواهیم داشت و در مذاکره با شرکت برنامه و بودجه وضعیت نیرو‌های حق التدریس را مشخص کردیم تا مانند سال‌های قبل بخشی از حق التدریس‌ها را تامین کنسم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به نظر میرسد به لحاظ کسری نیروی انسانی در سال تحصیلی تازه مسئله نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اوضاع معوقات فرهنگیان گفت: جهت برطرف پرسشها عزم ملی می‌خواهیم.

بطحایی در مورد اولویت‌های کاری خود عنوان کرد: آشنایی ضعف و قوت شرط مورد نیاز هست، ولی کافی نیست این آشنایی با پرسشها آموزش و پرورش لزوما چاره حل پرسشها نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با مشکلات. مزمنی رو به رو است که نیاز به همت جمعی و گفتمان ملی دارد و امیدوام با آمادگی دولت و رای اعتماد نمایندگان به اموزش و پرورش زمینه‌های گفتمان فراهم شود تا بتوان به تدریج درد‌های مزمن و قدیمی را برطرف کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول ۶ زیر نظام دارد که تا این زیرنظام‌ها تصویب نشود و امکان اجرای آن نخواهد بود و سه زیر نظام آماده بررسی و تصویب است که در یک یا دو ماه اینده در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد، نخستین زیرنظام مدیریت و رهبری است که در دستور کار واقع شده است است و با تصویب تمام زیر نظام‌ها وظیفه ما جهت عملیاتی کردن راهکار‌ها روشن خواهد شد.

بطحایی راجع به نیروی انسانی پیش دبستانی‌ها بیان کرد: مربیان پیش دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند البته در حوزه کارشناسی نظراتی راجع به استخدام آن‌ها داریم و این عنوان در دستوکار مجلس است و هر چه به تصویب برساند مکلف به اجرا هستیم و نظرات کارشناسی می‌دهیم تا یه کارگیری ان‌ها موجب کم کردن کیفیت نشود.

وی ادامه داد: مطالباتی در آموزش و پرورش وجود دارد که در چند روز اخیر سه جلسه با شرکت برنامه و بودجه برگزار کردیم و اخرین فهرست نهایی شده است است و مطالباتی که اولویت اول ارد را تنظیم کردیم و امیدواریم اوضاع درامدی خزانه طوری باشد تا قبل از شروع سال تحصیلی تازه بخشی از ان را تامین کنیم حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات از جمله حق التدریس و حق الزحمه هست.

انتهای خبر/

برطرف پرسشها آموزش و پرورش عزم ملی می‌طلبد ، معوقات فرهنگیان حدود ۱۰۰۰ میلیارد است

واژه های کلیدی: برنامه | آموزشی | آموزش | برنامه | اخبار آموزش و پرورش | وزیر آموزش و پرورش | تودیع و معارفه |


برچسب ها: , , , , ,