روز معلم خوابیدن است تا نمایان شدن قداست این حرفه را در گروه های متفاوت معلمان نظاره کنیم و ای کاش در این میان از تکریم به معنای واقعی این حرفه غافل نباشیم.

روزی استثنائی با معلمان استثنائی ، معلمانی که نقطه نهایی جهت کار ندارند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛معلمی حرفه ای که بی ادعا و همواره چراغ راه دانش را می افروزد و با وجود سختى ها و آسانى ها های بسیار این مسیر اهتمام و مجاهدت در راه علم و تربیت را فراموش نمی کند و موفقیت و سربلندی دیروز، امروز و فردای جامعه وامدار حضور معلمانی توانمند و عاشق در نظام اموزش و تربیت است.
هرچند مطالبات معلمان که نه فقط معیشت بلکه تکریم و جایگاه و منزلت اجتماعی است در مواردی نادیده گرفته می شود ولی به درستی معلم همچون شمع می سوزد تا بسازد و پیمودن مسیر علم و موفقیت جهت دستیابی به قله های توانایی جز با حضور این گروه میسر نخواهد شد.

عبارات مهم : مدرسه – دوستی

حرفه معلمی در تمامی مقاطع تحصیلی و دوره ها از پیش دبستانی تا دانشگاه از قداست برخوردار بوده و همواره قابل احترام و ارزشمند است ولی بعضی گروه ها کارشان جنسی متفاوت تر دارد و نمود واقعی کلمه معلم در فعالیت های آن ها اجتناب ناپذیر است.
حرفه ای که ریشه در علاقه دارد
وقتی پای درد و دل معلمان استثنایی می نشینیم علی رغم تصوری که از مشکل کار و خسته شدن از آن می رود ولی با چنان خوش حالی و نشاطی از حرفه و شاگردانشان صحبت می کنند که به راستی به مفهوم علاقه و ایثار در این حرفه می توان پی برد.
معلمان این حرفه گویی با مفهوم “نمیتوانم” بیگانه هستند و جز نجوای دوستی و زمزمه آن جهت دانش آموزان معصومی که جنسی متفاوت دارند هیچ سد و مانعی در برابر خود نمی بینند.
وقتی یک روز استثنایی را با معلمان مدرسه ای استثنایی گذراندیم و خواستیم تا نظرشان را راجع به این حرفه و نحوه فعالیت بگویند و تنها کلمه از انها شنیدیم و گفتند : معلمی در این مدارس یعنی ” علاقه “.
خستگی واژه ای ناموس با معلمان
سرکلاس معلمی رفتیم که سه دهه خدمت به دانش آموزان مدرس استثنایی را در کارنامه کاری خود داشت و انگار خستگی از کار واژه ای ناموس با وی بود و نه تنها از این مدت فعالیت خسته نشده بود بلکه هنوز تلاش و امید از گفته هایش به وضوح مشاهده می شد.
پای صحبت های معلمی دیگر نشستیم کسی که ۲۶ سال از عمر خود را صرف اموزش و تربیت کرده بود و فقط علاقه را نیروی محرکه کار خود می دانست و به گفته خودش هیچ وقت از این کار خسته نشده است.
نیروی علاقه و دوستی میان دانش آموزان و معلمان استثنایی آنچنان ریشه دوانده که دانش آموز فارغ التحصیل پنج سال گذشته را به جهت تکریم و بزرگداشت روز معلم به این مدرسه کشاند تا قدردان دوستی معلمانی باشد که تقدس واژه معلمی را به عالی ترین نحو ممکن نشان دادند.
گنج هایی که در زحمت هم می درخشند
معلمان به خاص فعالان در مدارس استثنایی که نمی توان لقبی جز عاشق این حرفه به آنها نسبت داد علی رغم تلاش و فعالیت هایی که در عرصه اموزش و تربیت آموزش دانش آموزان استثنایی به خرج می دهند خود نیز مانند سایر گروه های معلمان مطالباتی دارند که انگار گوش شنوایی جهت آنها وجود ندارد و صرفا وعده هایی بی اعتبار هستند.
البته مجید قدمی رییس آموزش و پرورش استثنایی به حل شدن مسئله سنوات ارفاقی اشاره کرد و گفت: همواره و در تمام طول سال به دنبال حل پرسشها معلمان هستم .
هرچند حمایت هایی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی جهت معلمان این حوزه انجام شده است ولی نباید فراموش کرد که معلمی در هر دوره و شکلی توجهی زیاد را می طلبد و ارتقای اوضاع آنها از نظر معیشت و منزلت نیازمند عزمی جدی و همگانی است.
گزارش از آتوسا دولتیاری
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مدرسه | دوستی | اموزش | آموزش | معلمان | فعالیت | وزارت آموزش و پرورش | معلم


برچسب ها: , , , , , , ,