وزیر رفاه گفت: علت مهم طلاق در جامعه، فقدان سواد ارتباطی معرفی شده است است تا اهمیت سوادآموزی در کشور مشخص شود.

فقدان سواد ارتباطی عامل مهم طلاق است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی در همایش سوادآموزی در دنیای دیجیتال با اشاره به اهمیت سوادآموزی در جامعه عنوان کرد: سوادآموزی باید به گونه ای باشد که تحصیلات در جامعه نیز عملیاتی باشد.

وزیر کار به ارتباط فضای دیجیتال و سواد اشاره داشت و گفت: نداشتن سواد استفاده از فضای دیجیتال باعث انحراف می‌شود و نمی توان از ظرفیت های موجود در آن بهره گرفت.

او با انتقاد از فضای مجازی عنوان کرد: کودکانی که آموزه ها را از طریق اینترنت آموخته اند سواد بالایی دارند ولی سطح کیفی سواد آنها کم است بنابراین باید فضای دیجیتال را ملموس کرد.

فقدان سواد ارتباطی عامل مهم طلاق است

ربیعی تصریح کرد: نیاز به اینترنت اجتناب‌ناپذیر هست، با توجه به محدودیت زمانی و هجوم اطلاعات در دنیای امروزی این نیاز کاملا مشهود است.

وزیر کار به ارتباط سواد و پرسشها اجتماعی اشاره و اظهار کرد: علت مهم طلاق، نداشتن سواد ارتباطی است و فقر و بیکاری در اولویت های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل در حال کم کردن هست، یادآور شد: ۳۰۰مرکز توانمندسازی در مناطق حاشیه‌ای و روستاها از سوی آموزش و پرورش تهیه شده است و بهره گیری از فضای دیجیتال در چنین مناطقی باعث برطرف کمبودها می‌شود.

وی بیان کرد: در دولت دوازدهم از ۱۰ میلیون بی‌سواد به تعداد ۸ میلیون رسیدیم که حدود ۴میلیون از این تعداد را اتباع افغانی مشمول بر می شود تا با مجوز و بدون مجوز به مدرسه بروند همچنین تحصیل افراد دارای هویت ایرانی نیز به تصویب رسید.

وزیر رفاه گفت: علت مهم طلاق در جامعه، فقدان سواد ارتباطی معرفی شده است است تا اهمیت سوادآموزی در کشور مشخص شود.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی در همایش سوادآموزی

واژه های کلیدی: وزیر تعاون | علی ربیعی | دیجیتال | اینترنت | ارتباط | همایش | آموزش | میلیون


برچسب ها: , , , , , , ,