معاون تشخیص و پیشگیری شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به سنجش نوآموزان در سال گذشته امسال تعداد متقاضیان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کم کردن می‌یابد.

شرکت نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوآموز سراسر کشور ، فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان در سه سطح

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاح نمادین طرح سنجش بدو ورود نوآموزان که صبحگاه امروز برگزار شد، اظهار کرد: طرح قریب به ۲۰ سال از اجرای این طرح در کشور می گذرد و نوآموزان در ابتدا آزمایش های اولیه مواظبت های بهداشتی، پوست، مو، دهان و دندان، قد و وزن، بینایی و شنوایی، آمادگی تحصیلی و غربالگری را انجام می دهند.
وی افزود: بعد از این مرحله نوآموزان در صورت نیاز به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند که تعداد این مراکز متناسب با نیاز استان تعیین شده است است و مجموعا در کشور ۵۰ مرکز تخصصی در حال فعالیت هستند.

عبارات مهم : پیشگیری – آموزش

عظیم عراقی بیان کرد: امسال نوبت گیری اینترنتی جهت طرح انجام شده است و در سطح کشور ۶۰ هزار مدرسه جهت اجرا در نظر گرفته شده است که منقاضیان با توجه به منطقه محل سکونت به نزدیک ترین پایگاه مراجعه می کنند.
معاون تشخیص و پیشگیری شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه ۳ مدل پایگاه براساس تعداد پرسنل، وجود دارد، تصریح کرد: پایگاه ها به صورت الف، ب و ج تقسیم شده است اند که به ترتیب ۴۰، ۲۶ و ۱۳ پرسنل در آن فعال هستند.
وی با بیان اینکه امسال ارتباط بین سامانه سناد و سنجش سلامت تقویت شده، افزود: در این شرایط تعداد جاماندگان از طرح به حداقل می رسد و تا زمانی که فرآیند سنجش تکمیل نشود اسامی به سامانه سناد اعلام نخواهد شد.
عظیم عراقی اظهار کرد: جهت جلوگیری از اتلاف وقت و زیاد کردن نظم در کار نوبت¬گیری اینترنتی انجام می شود و در سراسر کشور ۶۰ هزار مدرسه آماده ارائه خدمات به نوآموزان هستند و خانواده ها متناسب با منطقه خود به نزدیکترین پایگاه در نظر گرفته شده است مراجعه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه سه مدل پایگاه بر اساس تعداد پرسنل وجود دارد گفت: در گروه الف ۴۰ نفر، گروه ب ۲۶ نفر و گروه ج ۱۳ نفر مراجعه روزانه دارند.
معاون تشخیص و پیشگیری شرکت آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: در طرح سنجش امسال ارتباط نیرومند تری بین سامانه سناد و سنجش برقرار کردیم تا تعداد جاماندگان از این طرح به حداقل برسند و تا زمانی که فرایند سنجش تکمیل نشده باشد اسامی به سامانه سناد وارد نمی شوند.
وی بیان کرد: سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۵۰ هزار نوآموز تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۷ هزار نفر به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند، ولی امسال تعداد نوآموزان کم کردن می یابد آیا که تعدادی از این گروه سال گذشته در طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی شرکت کرده بودند و امسال نیازی به اجرای مجدد طرح ندارند.
عظیم عراقی اظهار کرد: سنجش نوآموزان عشایر به طور رایگان اجرا می شود که به طور کلی هزینه در نظرگرفته شده است جهت این طرح را ۲۰ هزار تومان اعلام کردیم که البته در بعضی در ۱۰ درصد مناطق با تخفیف نیم بها و در ۵ درصد از مناطق کشور به طور رایگان این طرح اجرایی خواهد شد که تعیین مناطق به عهده استان ها هست.
عظیم عراقی با بیان اینکه طرح سنجش به طور رسمی از امروز شروع می شود گفت: تا آخر شهریورماه امکان شرکت در طرح وجود دارد و خانواده ها می توانند بعد از نوبت گیری به پایگاه های در نظر گرفته شده است مراجعه کنند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پیشگیری | آموزش | وزارت آموزش و پرورش | سنجش نوآموزان | مدارس استثنایی | سامانه سناد | سنجش رایگان |


برچسب ها: , , , , , ,