فرم ارزشيابي عملكرد كادر آموزشي واحدهاي آموزشي– شماره ۵
۱- دستگاه: وزارت آموزش و پرورش | ۲- نام و نام خانوادگي: | ۳- عنوان پست سازماني:مشاور | ۴-كدپرسنلي: | ||||||||||||||
۵- كد ملي: | ۶- واحد سازماني : | ۷-دوره ارزشيابي از تاريخ: تا تاريخ: | ۸- مدت اشتغال در دوره: | ||||||||||||||
۹- عوامل ارزشيابي : | |||||||||||||||||
الف) عوامل اختصاصي: | |||||||||||||||||
الف – ۱- اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي مورد انتظار | نتايج كمي مورد انتظار | الف – ۱-اقدامات/فعاليت ها/پروژه هاي موردانتظار | نتايج كمي مورد انتظار | ||||||||||||||
۱ | برنامه ريزي وانجام فعاليت هاي راهنمايي و مشاوره در مدرسه به منظور ارتقاي سطح سلامت روان دانش آموزان و تلاش براي حل و پيشگيري از مشكلات رواني – فتاري و تحصيلي آنان | ۶ | ارائه خدمات راهنمايي و مشاوره شغلي به دانش آموزان براي طرح ريزي شغلي با استفاده از روش ها و ابزارهاي مناسب | ||||||||||||||
۲ | برنامه ريزي به منظور افزايش آگاهي كاركنان مدرسه ، اوليا ء و دانش آموزان از برنامه هاي راهنمايي و مشاوره و فراهم نمودن زمينه ي مشاركت | ۷ | -تدريس دروس برنامه ريزي تحصيلي ، شغلي وآموزش آداب و مهارت هاي زندگي بر اساس ضوابط و دستورالعمل هاي مربوطه | ||||||||||||||
۳ | برنامه ريزي به منظور شناسايي دانش آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات تخصصي به آنان و در صورت نياز ارجاع آنان به هسته ها و مراكز مشاوره و خدمات روان شناختي آموزش و پرورش | ۸ | برگزاري جلسات مستمر با دانش آموزان و اولياء آنها به منظور ارتقاي سطح آگاهي آنان در زمينه ي امور تحصيلي و شغلي و خانوادگي | ||||||||||||||
۴ | تشكيل پرونده الكترونيكي مشاوره اي براي دانش آموزان و تهيه و ارائه گزارش آمار تنوع و فراواني مشكلات رواني – ر فتاري و تحصيلي دانش آموزان | ۹ | -هدایت تحصیلی حرفه ای دانش آموزان با همکاری نیروهای توانبخشی ، معلمین و سایر همکاران | ||||||||||||||
۵ | انجام آزمون هاي روان شناختي و استفاده از نتايج آنها با ترسيم نيمرخ رواني – رفتاري و تحصيلي دانش آموزان براي ارائه خدمات مشورتي به آنان | ۱۰ | هدایت حرفه ای دانش آموزان با همکاری مددکار ، نیروهای توانبخشی ، معلمین و سایر همکاران محترم آموزشگاه | ||||||||||||||
نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : ………………………………………….. امضاء ………………………………………. امضاء ارزشيابي شونده …………………………………………… تاريخ ….. | |||||||||||||||||
تذكر: برنامه هاي اين بخش بايد برگرفته از برنامه هاي عملياتي سالانه دستگاه اجرايي باشد. | |||||||||||||||||
الف -۲- اقدامات و فعاليت هايي را كه براي تحقق بند الف -۱ در طول دوره ارزشيابي انجام داده ايد را به همراه نتايج آنها ذكر نماييد: | |||||||||||||||||
اهم اقدامات و فعاليت هاي انجام گرفته | نتايج حاصله | درصد تحقق | امتياز (ارزشيابي كننده) | ||||||||||||||
ارزشيابي شونده | ارزشيابي كننده | حداكثر امتياز | امتياز مكتسبه | ||||||||||||||
۱ | برنامه ريزي وانجام فعاليت هاي راهنمايي و مشاوره در مدرسه به منظور ارتقاي سطح سلامت روان دانش آموزان و تلاش براي حل و پيشگيري از مشكلات رواني – فتاري و تحصيلي آنان | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۲ | برنامه ريزي به منظور افزايش آگاهي كاركنان مدرسه ، اوليا ء و دانش آموزان از برنامه هاي راهنمايي و مشاوره و فراهم نمودن زمينه ي مشاركت | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۳ | برنامه ريزي به منظور شناسايي دانش آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات تخصصي به آنان و در صورت نياز ارجاع آنان به هسته ها و مراكز مشاوره و خدمات روان شناختي آموزش و پرورش | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۴ | تشكيل پرونده الكترونيكي مشاوره اي براي دانش آموزان و تهيه و ارائه گزارش آمار تنوع و فراواني مشكلات رواني – ر فتاري و تحصيلي دانش آموزان | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۵ | انجام آزمون هاي روان شناختي و استفاده از نتايج آنها با ترسيم نيمرخ رواني – رفتاري و تحصيلي دانش آموزان براي ارائه خدمات مشورتي به آنان | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۶ | ارائه خدمات راهنمايي و مشاوره شغلي به دانش آموزان براي طرح ريزي شغلي با استفاده از روش ها و ابزارهاي مناسب | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۷ | -تدريس دروس برنامه ريزي تحصيلي ، شغلي وآموزش آداب و مهارت هاي زندگي بر اساس ضوابط و دستورالعمل هاي مربوطه | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۸ | برگزاري جلسات مستمر با دانش آموزان و اولياء آنها به منظور ارتقاي سطح آگاهي آنان در زمينه ي امور تحصيلي و شغلي و خانوادگي | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۹ | -هدایت تحصیلی حرفه ای دانش آموزان با همکاری نیروهای توانبخشی ، معلمین و سایر همکاران | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
۱۰ | هدایت حرفه ای دانش آموزان با همکاری مددکار ، نیروهای توانبخشی ، معلمین و سایر همکاران محترم آموزشگاه | تحقق اهداف | ۱۰۰درصد | ||||||||||||||
توضيحات : | |||||||||||||||||
دلايل عدم تحقق (ارزشيابي شونده) :
نظر ارزشيابي كننده : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
|||||||||||||||||
ب: عوامل عمومي : | |||||||||||||||||
ب -۱- پشتيبان عملكرد ( اين بند براساس اقدامات و نتايج حاصله از بند «ب» در طول دوره ارزشيابي تكميل مي گردد) | |||||||||||||||||
معيار | شاخص ارزشيابي | حداكثر امتياز | امتياز مكتسبه | ||||||||||||||
داشتن برنامه و زمانبندي | تهيه و تدوين برنامه عملياتي(طرح درس) و زمانبندي لازم براي انجام كارها و پروژه ها در فازهاي مختلف براي دوره ارزشيابي و ارائه گزارش به موقع | = | |||||||||||||||
مسئوليت پذيري | قبول مسئوليت اقدامات، فعاليت ها و نتايج مربوط به حوزه فعاليت خود، برخورداري از تعهد و انگيزه براي انجام فعاليت ها | ||||||||||||||||
تلاش وكوشش در كارها | صرف وقت و انرژي كافي جهت انجام بهينه وظايف و پيگيري امور تا حصول نتيجه كمي و كيفي مورد نظر | ||||||||||||||||
كارآفريني و نوآوري | ارائه راه كارهاي مناسب جهت رفع مشكلات، ارائه پيشنهادات جديد، شيوه هاي موثر و نوين انجام كار و ارائه خدمات جديد | ||||||||||||||||
كار تيمي | همكاري و رفتار احترام آميز با همكاران در انجام برنامه، توان كارگروهي و پذيرش نظرات و راهنمايي هاي ديگران | ||||||||||||||||
جمع امتياز | |||||||||||||||||
ب – ۲- فرآيندي :
ب-۲-۱- توسعهاي : | ||||||||
معيار | شاخص | حداكثر امتياز | امتياز مكتسبه | |||||
توسعه فردي(آموزش) | دريافت گواهينامه آموزشي تخصصي مرتبط با شغل(به ازاء هر ده ساعت آموزش مصوب يك امتياز) شماره ………….تاریخ اجرا …. تعداد ساعت ……………………………. | |||||||
بكارگيري فناوري هاي مناسب درانجام كار | توانايي به كارگيري روش هاي جديد فناوري اطلاعات در انجام وظايف شغلي و سازماني | |||||||
ارايه پيشنهاد سازنده و يا مستندسازي تجربيات | ارايه پيشنهاد سازنده و تاييد شده در سامانه نظام بررسي پيشنهادها و يا مستندسازي تجربيات با با ارايه مستندات شماره ……………. تاریخ ثبت………………………. | |||||||
شركت موثر در جلسات | شركت موثر در جلسات و گردهمايي هاي تخصصي/ شوراي مدرسه/ گروه هاي آموزشي/انجمن هاي علمي و آموزشي مرتبط با شغل با ارايه مستندات شماره ……………. تاریخ …………………… | |||||||
جمع امتياز | ||||||||
ب-۲-۲-تشويقات: | ||||||||
معيار | شاخص | حداكثر امتياز | حداكثر امتياز | امتياز مكتسبه | ||||
تشويق در طول
دوره ارزشيابي (براساس مستندات مربوطه،توسط مقام مافوق و واحدهاي مسئول ارزشيابي تاييد شده و پيوست فرم گردد) |
دريافت تقديرنامه از رئيس جمهور ( به ازاي هر تقديرنامه ۵/۳ امتياز) شماره ……………. تاریخ………………………. |
۷ |
||||||
وزير ذيربط يا معاون رئيس جمهور ( به ازاي هرتقديرنامه ۳ امتياز ) شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
استاندار / معاون وزير/ رييس سازمان و همتراز آن ( به ازاي هر تقديرنامه ۲ امتياز) شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
مديركل مربوط (به ازاي هر تقديرنامه ۵/۱ امتياز) شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه/ناحيه(به ازاي هر تقديرنامه ۱ امتياز) شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
مدير واحد آموزشي (به ازاي هر تقديرنامه ۵/۰ امتياز) شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
كسب عنوان كارمند/ معلم نمونه در سطح دستگاه شماره ……………. تاریخ………………………. | ||||||||
جمع امتياز | ||||||||
ب – ۲-۳- رفتاري : | ||||||||
معيار | شاخص | حداكثرامتياز | امتياز مكتسبه | |||||
رفتار شغلي |
رعايت نظم و انضباط | حضور به موقع در محل كار و جلسات، انجام به موقع تعهدات و استفاده موثر از اوقات اداري | ||||||
رعايت مقررات اداري | رعايت احترام و سلسله مراتب اداري در سازمان و واحد | |||||||
رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع (براساس فرم نظر سنجي مندرج در بخشنامه شماره ۱۹۵۱۶۶/۱۹۰۰ ) و رعايت منشور حقوق شهروندي در نظام اداري | مراجعيني كه با ذكر نام از وي اعلام رضايت نموده اند | |||||||
نارضايتي مراجعان | ||||||||
جمع امتياز | ||||||||
روابط و برخورد مناسب با همكاران | شاخص | رضايت | امتياز مكتسبه | |||||
قابليت اعتماد | ||||||||
انتقال دانش و تجربه به همكاران | ||||||||
مشاركت و همكاري درانجام فعاليت هاي واحد حسب مورد | ||||||||
رفتار و برخورد مناسب با ديگران | ||||||||
جمع امتياز | ||||||||
رفتار عمومي |
پايبندي به فرهنگ سازماني و ارزش ها | عمل به ارزش ها و فرهنگ سازماني | حداكثر امتياز ۳ | |||||
عمل به ارزش هاي حرفه اي و شغلي | حداكثر امتياز ۲ | |||||||
عمل به مباني اخلاقي و رفتاري | حداكثر امتياز ۳ | |||||||
حضور فعال در مراسم و مناسك مذهبي | حداكثر امتياز ۲ | |||||||
جمع امتياز | ||||||||
۱۰- نقاظ قوت و ضعف ارزشيابي شونده و توصيه هاي مقام مافوق باتوجه به نتيجه ارزشيابي :
نقاط قوت : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. نقاط ضعف : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… توصيه ها : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
||||||||
۱۱- امتياز عوامل اختصاصي : …………….
۱۲- امتياز عوامل عمومي پشتيبان عملكرد: …………………. ۱۳- امتياز عوامل عمومي فرآيندي : ………………………. ۱۴- امتياز كل ارزشيابي : ………………………. |
۱۵- نام و نام خانوادگي ارزشيابي كننده : امضاء
۱۶- نام و نام خانوادگي تائيد كننده : امضاء
۱۷- نظر ارزشيابي شونده : امتيازكل(با حروف)……………………………………..رويت شد. امضاء به امتياز ارزشيابي اخذ شده اعتراض دارم. بلي خير |
|||||||
۱۸- نام و نام خانوادگي مسئول واحد منابع انساني :
امضاء تاريخ |
||||||||
برچسب ها: عملكرد كادر آموزشي, فرم ارزشيابي عملكرد كادر آموزشي