معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد برنامه‌های پرورشی جهت توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی خبر داد.

غفلت آموزش و پرورش از نیروهای غیردولتی در برنامه‌های بازآموزی

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ درمورد برنامه های درنظر گرفته شده است به منظور تقویت برنامه های پرورشی درمدارس غیردولتی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم در بحث تامین و بازآموزی نیروی انسانی، مدارس دولتی موردتوجه آموزش و پرورش قرار داشته و فقط متولی این گروه بوده است و هیچ توجهی به مدارس غیردولتی صورت نمی گیرد، ولی در رویکرد جدیدی که اتخاذ کردیم توجه به معلمان مدارس غیردولتی زیاد خواهد بود.

عبارات مهم : برنامه – منابع
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در مدارس غیردولتی وجود دارد تغییرات سریع نیرو ها در مدارس بوده و ممکن است نیرو ها سال به سال از یک مسئولیت به مسئولیت دیگر حتی عوض کردن مدرسه مواجه باشد در حالی که مدارس دولتی ثبات کاری معلمان زیاد است و باید با این واقعیت کنار بیاییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این راستا با شرکت مدارس غیردولتی مشورت های داشتیم تا این حوزه نیز تحت پوشش فعالیت های ارتقای منابع نیروی انسانی معاونت پرورشی قرار گیرد.

فیض با اشاره به اینکه از معلمان به طور به میل خود در این طرح دعوت می شود، تصریح کرد: در این شرایط معلمان غیردولتی در صورت میل به از آموزش ها بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ضعف در توجه به پرسشها پرورشی در مدارس غیردولتی نقیصه ای است که تاکنون وجود داشته، یادآور شد: امیدواریم تا در سال تحصیلی پیش رو بخشی از این نقیصه را برطرف کنیم و سهمیه ای را جهت معلمان مدارس غیردولتی در برنامه های تابستانی ارتقای منابع نیروی انسانی جهت نخستین بار لحاظ خواهیم کرد.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: برنامه | منابع | آموزش | معلمان | آموزش و پرورش | مدارس غیردولتی | معلمان | پرورشی


برچسب ها: , , , , , ,