آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌هایی از جمله تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه و مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش همراه بوده است.

تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور ، سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اوضاع ریاست دانشگاه فرهنگیان در هاله‌ای از ابهام، سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش هست، تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور، از بین بردن پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور، طراحی سامانه پیامکی جهت نظارت بر بوفه مدارس، ضرورت دوری از حواشی جهت وزیر آموزش و پرورش و آمادگی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت شروع سال تحصیلی از جمله رویدادهایی است که آموزش و پرورش با آن در هفته گذشته مواجه بوده است.

وضعیت ریاست دانشگاه فرهنگیان در هاله‌ای از ابهام

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اوضاع معیشت فرهنگیان اظهار کرد: برنامه جدی جهت ساماندهی اوضاع معیشت معلمان داریم و در برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های خوبی در این زمینه آینده نگری کرده است.

وی افزود: کارگروهی تشکیل شده است است و با همراهی نمایندگان مجلس در تلاش جهت تهیه طرح و آیین نامه‌های مورد نیاز هستیم همچنین در برنامه ششم توسعه بحث ساماندهی و ارتقای منزلت و معیشت معلمان به خوبی دیده شده است است و امیدواریم به زودی تصویر روشنی از آینده این عنوان را به فرهنگیان ارائه کنیم، همچنین رتبه بندی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیز جزو این بسته است.

تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور ، سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش است

بطحایی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان باید به لحاظ کیفی در سطح انتظارات مدیران ارشد کشور باشد و یکی از برنامه‌های بنده به مجلس ارتقای سطح دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بود، ولی راجع به مدیریت آن پرسش نکنید، چون هنوز تصمیمی نگرفته ام.

سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش است

محمد مهدی زاهدی مدیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مطالبات جدی از وزیر آموزش و پرورش داریم، بیان کرد: یکی از بااهمیت ترین مطالبات توجه به سند تحول بنیادین است و ۲ زیر نظام مالی و منابع انسانی باید با جدیت پیگیری شود و تا زمانی که این ۲ عنوان عملیاتی نشود اجرای سند به خوبی انجام نخواهد شد همچنین به دنبال اجرای طرح رتبه بندی معلمان هستیم ولی این مسئله به تدوین ۲ زیر نطام فوق نیاز دارد و از وزیر آموزش و پرورش این عنوان را دائم پیگیری خواهیم کرد.

زاهدی گفت: سیاسی بازی در آموزش و پرورش سم است و نباید فضای سیاسی خارج از وزارتخانه به درون وارد شده است و حاشیه سازی کند.

وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان گفت: مصلحت نیست فردی چهارسال سرپرستی این دانشگاه را داشته باشد آیا که سرپرست اختیارات مورد نیاز را ندارد.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌هایی از جمله تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه و مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش همراه بوده است.

زاهدی با اشاره به اوضاع نیروی انسانی مورد نساز آموزش و پرورش بیان کرد: براساس یرآوزد این وزارتخانه درطول ۶ سال آینده حدود ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته می شوند یعنی هر سال نیاز به تربیت ۵۰ هزار نیرو وجود دارد تا در آینده این وزارتخانه دچار بحران نشود.

تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور

گودرز شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور در مورد برنامه های در نظر گرفته شده است جهت مدارس آموزش از راه دور اظهار کرد: بااهمیت ترین مساله‌ای ای که در این مدارس مورد توجه بوده ارتقای قیمت پوششی مطلوب جهت رسیدن به ظرفیت های کامل است البته هنوز با این عنوان فاصله داریم.

وی افزود: امیدواریم به تدریج این زیاد کردن قیمت آموزشی و پوشش تحصیلی انجام شود و اکنون هزار و ۶۵۲ مدرسه آموزش از راه دور با پوشش تحصیلی ۱۷۷ هزار دانش آموز داریم.

مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به اینکه شیوه آموزش در این مدارس متفاوت هست، تصریح کرد: جذب دانش آموز با توضیح کامل در مورد شرایط آموزشی و آگاهی بخشی اوضاع از تحصیل آنها انجام می‌شود و بیشترین اهتمام ما در سال تحصیلی آینده ارتقای قیمت پوشش تحصیلی است.

حذف پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تغییرات در نظر گرفته شده است با از بین بردن دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی اظهار کرد: نظام اموزش و تربیت به تدریج ساختار جدیدی به خود گرفته و عمر نظام قبلی در حال اتمام است که بر این اساس طی چند سال پایه‌های تحصیلی تغییراتی داشته و نظام ۶-۳-۳ در حال استقرار کامل است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اعمال تغییرات متناسب با این از بین بردن گفت: محتوای آموزشی و ضوابط در نظر گرفته شده است این پایه جهت دانش‌آموزانی که در نظام تازه آموزشی تحصیل خواهند کرد اعمال می‌شود.

تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور ، سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش است

وی بیان کرد: محتوای آموزشی این دوره و تصمیم‌گیری جهت انطباق با شرایط، همچنین چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در حال بررسی بوده و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

طراحی سامانه پیامکی جهت نظارت بر بوفه مدارس

محمود علیگو قائم مقام شرکت دانش آموزی در مورد بوفه‌های مدارس و ساماندهی آنها اظهار کرد: تعیین و وظیفه این مساله مربوط به شورایی در آموزش و پرورش است که مسئولیت کار را به عهده دارد و متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، نمایندگانی از شرکت تربیت بدنی آموزش و پرورش، معاونت پشتیبانی و شرکت دانش آموزی است.

وی ادامه داد: تصمیم گیری جهت بوفه‌ای مدارس در این شورا انجام می‌شود و امسال جهت اصلاح عملکرد پیشنهاداتی ارائه شده است که امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود.

قائم مقام شرکت دانش آموزی گفت: در نظر داریم تا با ایجاد سامانه‌ای نظارت و ساماندهی بر بوفه مدارس را جهت اولیای دانش آموزان زیاد کردن دهیم، همچنین دانش آموزان می‌توانند اطلاعات بیشتری نسبت به بوفه مدارس داشته باشند.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌هایی از جمله تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه و مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش همراه بوده است.

ضرورت دوری از حواشی جهت وزیر آموزش و پرورش

کارن خانلری‌ عضو کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس‌ با تأکید بر اینکه پرسشها آموزش و پرورش حساس و پیچیده بوده، گفت: در این عرصه نمی‌توان با تلاش و اشتباه پیش رفت چراکه با نسل جوان کشور سر و کار داریم‌ و باید نهایت دقت را در اجرای برنامه‌ها داشته باشیم‌.

عبارات مهم : سال آینده – دانشگاه
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ در خصوص حواشی موجود جهت آموزش در پرورش عنوان کرد: یکی از کارها مهمی که باید وزیر آموزش و پرورش در آینده مورد توجه قرار دهد فاصله گرفتن از این حواشی و تمرکز روی پرسشها آموزش و پرورش است.

خانلری‌ افزود: وجود کمپین‌ها و اظهارنظرها‌ تا حدی می‌تواند در روند اموزش و تربیت‌ مؤثر واقع شود ولی این حجم گسترده‌ از پرسشها به وجود آمده نباید روی وزیر پیشنهادی‌ تأثیرگذار‌ باشد و با توجه به حساسیت‌ کار در این وزارتخانه‌ توجه به پرسشها و چالش‌ها در اولویت‌ کارها باشد.

آمادگی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت شروع سال تحصیلی

عباسعلی باقری مدیرکل‌ آموزش و پرورش شهر تهراندر مورد وضعیت‌ ثبت‌نام مدارس‌ عنوان کرد: نظارت‌های جامعی برای‌ قریب به ۴ هزار مدارس شهر تهران‌ در نظر گرفته شده است و طی این روزها‌ شاهد جایگیری‌ مناسب‌ دانش‌آموزان و آماده‌سازی مدارس‌ جهت این مسئله‌ جهت سال تحصیلی تازه هستیم‌.

مدیرکل‌ آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: لایه‌های نظارتی جهت پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد در نظر گرفته شده، همچنین خانواده‌ها می‌توانند از طریق‌ ستادهای ثبت‌نام سامانه‌ پیگیری به شکایات شماره‌ تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۳۳ – ۸۸۹۶۴۰۰۶ نسبت به ثبت شکایات‌ و اعتراضات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

تحصیل ۱۷۷هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور ، سیاسی بازی سم نظام آموزش و پرورش است

واژه های کلیدی: سال آینده | دانشگاه | فرهنگیان | برنامه | آموزشی | دانشگاه | سیاسی | آموزش | برنامه


برچسب ها: , , , , , ,