مدیر عامل کانون پرورشی و فکری گفت: رویکرد برنامه‌های کانون با محوریت برنامه هنری جهت کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است است.

رویکرد هنری فعالیت‌های کانون پرورشی فکری جهت غنی‌سازی اوقات فراغت

علی‌رضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد ارائه برنامه‌های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان جهت دانش آموزان و محوریت آن اظهار کرد: دانش‌آموزان با سلیقه‌های متفاوت وجود دارند و بنا بر شرایط علایق و امکانات خود برنامه‌ای را جهت پر کردن اوقات فراغت در نظر می‌گیرند که کانون محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی ادامه داد: نهادهای دیگری نیز همچون بسیج کانون‌های فرهنگی تربیتی انجمن‌های اسلامی و مواردی از این قبیل وجود دارند که آموزش‌هایی را جهت دانش‌آموزان متناسب با علایق آنها ارائه می‌دهند که هر کدام ماموریت خاص خود را دارند ولی معمولا دانش‌آموزانی جذب کانون پرورشی فکری می‌شوند که علاقه مندی آنها در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.

حاجیان‌زاده در پاسخ به روند عضویت در کانون پرورشی فکری گفت: عضویت در کانون‌های پرورشی و فکری به ۲شکل عضویت هر سال و ترمی واحدی است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و در عضویت دائم یا هر سال کودکان و نوجوانان دوره آموزشی را گزینش کرده و یک سال جهت آن دوره برنامه‌ریزی می‌شود.

رویکرد هنری فعالیت‌های کانون پرورشی فکری جهت غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیر عامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در مدل ترمیک کلاس‌ها جهت کودکان و نوجوانان ترم به ترم ارائه شده است و جهت هر ترم شهریه‌ای جداگانه اخذ می‌شود که البته مبلغ آن زیاد نیست.

وی یادآور شد: تلاش کردیم شهریه در نظر گرفته شده است جهت کلاس‌ها مختصر باشد تا طیف وسیعی از خانواده‌ها امکان پرداخت آن را داشته باشند البته در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این مبلغ بسیار مختصر خواهد بود.

انتهای پیام/

برنامه های کانون پرورشی فکری جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان

واژه های کلیدی: اوقات فراغت | نوجوانان | کودکان | برنامه | آموزشی | آموزش | برنامه | اخبار آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , ,