رئیس شرکت نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه های شرکت جهت سوادآموزی از چاپ ۱۵۲عنوان کتاب جهت سوادآموزان خبر داد.

چاپ هر سال ۱۵۲ هزار کتاب جهت سوادآموزان ، رشد ۳ درصدی سوادآموزی در ۵ سال اخیر

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست تبادل تفاهم نامه همکاری یکسان شرکت نهضت سوادآموزی و موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان صبحگاه امروز با حضور علی باقرزاده مدیر شرکت نهضت سوادآموزی، یزدی خواه سرپرست موسسه علمی رزمندگان اسلام و جمعی از مسئولان مربوطه در محل این شرکت برگزار شد.

در این مراسم باقرزاده مدیر شرکت نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مساله سوادآموزی با چالش هایی همراه هست، عنوان کرد: با این وجود شرکت از هر فرصتی جهت انجام کامل ماموریت خود بهره می گیرد.

وی ادامه داد: حداکثر همکاری در اجرای برنامه ها را مورد توجه قرار دادیم و این همکاری محدود به آموزش و پرورش نبوده بلکه نهادهای مربوطه، مراکز محلی و خانواده ها در این امر تاثیرگذار خواهند بود.

چاپ هر سال ۱۵۲ هزار کتاب جهت سوادآموزان ، رشد ۳ درصدی سوادآموزی در ۵ سال اخیر

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه بعضی از تفاهم نامه ها به طور ترویجی و بعضی به طور تبلیغی هست، گفت: امروز سی و یکمین تفاهم نامه را در شرکت امضا خواهیم کرد و با موسسه رزمندگان اسلام وارد تعاملات بیشتری می شویم.

ضرورت توجه جدی به سنجش و آموزش در نهضت سوادآموزی

باقرزاده تصریح کرد: با این موسسه در زمینه آموزش و تولید محتوا وارد تعامل شدیم همچنین سنجش و ارزشیابی و کیفیت بخشی را مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: این تعامل به یادگیری و توانمندسازی کمک کرده و با آگاهی و علم می توان به اصلاح سطوح سوادآموزی کمک کرد؛ با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی که رکن مهم آن توانایی و تولید دانش و علم جهت تولید و مصرف بهینه است این موارد در گروه آموزش همگانی محقق می شود.

باقرزاده با اشاره به کارگروه یکسان عنوان کرد: با استفاده از این وقت هر سال ۱۵۲عنوان کتاب تازه چاپ می شود که همکاری با این موسسه در این مورد و همچنین تولید ابزار آموزشی و ارزشیابی موثر است.

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه های شرکت جهت سوادآموزی از چاپ ۱۵۲عنوان کتاب جهت سوادآموزان خبر داد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی‌ به سرشماری‌ سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در این سال سوادآموزی شتاب قابل قبولی گرفت و در سال‌های ۹۵-۹۱ یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از بی‌سوادان ردیف سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد شدند همچنین در همه گروه‌های سنی یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از تعداد بی‌سوادان کاسته شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ شاهد رشد ۱۴ برابری سوادآموزی بوده و گروه سنی ۶ سال به اوج رشد ۲٫۸۵ صدم درصدی را داشتند.

رشد ۲٫۸۵ درصدی باسوادی طی ۵ سال اخیر

باقرزاده‌ با بیان اینکه میانگین درصد با‌سوادی در دنیا در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ فقط یک درصد بوده هست، گفت: این مسئله در حالی است که کشور عزیزمان ایران بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ رشد ۲٫۸۵ درصدی را داشته است.

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی اظهار کرد: بی‌سوادان کنونی کمتر از ۵۰ سال جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مشمول بر می‌شود که بخشی از آنها اتباع خارجی و بعضی آموزش ناپذیر هستند.

باقرزاده در مورد همکاری های انجام شده است با این موسسه تصریح کرد: در آموزش افراد کم سواد و بی سواد تولید محتوای درسی و کمک درسی انجام شده است است.

وی از آماده شدن ۹ جلد کتاب خواندن با خانواده خبر داد و گفت: این عنوان می تواند به وسیله موسسه های دیگر ادامه پیدا کند.

چاپ هر سال ۱۵۲ هزار کتاب جهت سوادآموزان ، رشد ۳ درصدی سوادآموزی در ۵ سال اخیر

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی افزود: هرساله یک کتاب متناسب با مناسبت سال تولید می شود که اکنون چهل جلد کتاب در جهت اجرای طرح حلقه کتابخوانی داریم.

هماهنگی بین جنسیت آموزش دهندگان و سوادآموزان

باقرزاده در مورد به کارگیری نیروی انسانی با توجه به این تفاهم نامه گفت: شرایط به کارگیری مانند فعالیت آموزش دهندگان بوده یعنی جهت آموزش بین جنسیت آموزش دهندگان و سوادآموزان هماهنگی وجود دارد و جمعیت نشانه نیز ۱۰تا ۴۹ساله هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳هزار آموزش دهنده آزاد و ۱۰هزار و ۶۰۰معلم با شرکت همکاری کرده و در طرح توانمندسازی نیز شرکت کردند، اظهار کرد: موسسه به ساماندهی و شناسایی نیروهای تازه کمک می کند.

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی در خصوص معیارهای ارزشیابی سوادآموزی که در این همکاری مورد توجه قرار گرفته هست، گفت: در ارزشیابی نهایی سوالات باید براساس یادگیری افراد و استاندارد طراحی شود تا در اختیار آزمون دهندگان قرار بگیرد تا صدور گواهینامه انجام شود.

رئیس شرکت نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه های شرکت جهت سوادآموزی از چاپ ۱۵۲عنوان کتاب جهت سوادآموزان خبر داد.

باقرزاده یادآور شد: یکی از مباحث منحصر به فرد طراحی سوالات استاندارد بودن آنها است که حداکثر شباهت با آزمون سراسری دارد و کسی که بتواند به سوالات سراسری اشراف داشته باشد می تواند سوالات مربوطه آزمون را طراحی کند.

انتهای پیام/

رشد پر شتاب سوادآموزی در ۵ سال گذشته

واژه های کلیدی: نهضت سوادآموزی | آزمون سراسری | آموزشی | طراحی | آموزش | همکاری | سازمان نهضت سوادآموزی | آموزش و پرورش


برچسب ها: , , , , , , ,