دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در صحبت با هیئت فرهنگی لبنان گفت : عزت و عظمت و منزلت کشور عزیزمان ایران مدیون همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها هست.

راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در صحبت در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت: مفتخریم که میزبان شما باشیم. لبنان کشوری کهن و برخوردار از هزاران سال تمدن با تاریخی پر سختى ها و آسانى ها و تجربه ای گرانسنگ و ذی قیمت است که امروز آن را به الگوی همزیستی ادیان و تفاوت و مذاهب تبدیل کرده هست. سنی، شیعه، دروزی و علوی در کنار مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، آشوری و ارضی و نیز کرد های شمال و البته به همراه میزبانی از جمعیت کثیری از میهمانان فلسطینی به نوعی گویای این تنوع و تعدد است.
وی گفت: ایران، کشوری که امروز خاستگاه و الگوی جنبش های آزادیخواهانه مظلومان در دنیا هست. برخورداری از ۸٠ میلیون جمعیت از اقوام و ادیان و مذاهب و نیز همسایگی با ۱۵ کشور از طریق مرزهای آبی و خشکی، جغرافیای سیاسی و فرهنگی بی نظیری را جهت کشور عزیزمان ایران رقم زده است.

عبارات مهم : سبک زندگی – ایرانی

امروز با افتخار در کشور و شهری میزبانان تان هستیم که ۴ دهه قبل مهد یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشری بود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انقلاب بزرگ اسلامی کشور عزیزمان ایران که محاسبات سیاسی بلوک شرق و غرب را بهم زد. حامیان آن ها را شوکه کرد و بارقه امید در جان ملت ها مظلوم عالم روشن کرد.
وی گفت: صلوات خدا بر شهیدان راه حق، شهیدان انقلاب و سالهای پرافتخار دفاع مقدس، درود و سلام خدا و انبیاء و اولیاء بر روح بلندِ بزرگ مرد تاریخ، امام روح الله الخمینی، قدّس الله نفسه الزکیه. ما هرچه داریم از روح بلند و قدسی امام خمینی و مجاهدت شهیدان عزیز داریم.
علامتی بیان کرد کرد: عزت و عظمت و منزلت کشور عزیزمان ایران مدیون آن همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها هست. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می گذرد و بزرگراه سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.
وی اضافه کرد: این نگاه امروز مدلی در تعاملات بین المللی هست. این تفکر وجه یکسان گفتگوی میان ملت شده است هست. این پنجره نگاه به زندگی و عالم برگرفته از سنت نبوی و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) هست. وعده الهی در حال تخقق هست. وعده ای که مستعفین را وارث زمین می داند.
وی گفت: امروز این تفکر که امام خمینی بعد از قرن ها آنرا احیا کرد در اقصی نقاط دنیا منشور نهضت و جنبش ها و جمعیت ها هست؛ و خود الگویی در حکومت داری و زمامداری شد. الگویی که می گوید با ایستادگی در برابر ظلم و زور و ردّ ذلت به سعادت ابدی می رسید.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دیگر جایی از دنیا نیست که این ندا و فریاد را نشنیده باشد. امروز در شرق و جنوب شرق آسیا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آفریقا و اروپا و آمریکا و … جریانهای منبعث از این تفکر در حال رشد و حرکت است.
علامتی اظهار داشت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که مولود این انقلاب و زاده این تفکر است در طول ۴٠ سال گذشته با همان روحیه در مسیر تربیت نسلهای آرمانخواه و انقلابی تلاش کرده هست. تجربه ۴ دهه حضور در عرصه های متفاوت تربیتی و حضور در ده هزار مدرسه کشور عزیزمان ایران و برخورداری از شبکه چند ده هزار نفری از اعضا و فارغ التحصیلان، جای این تشکل را به عنوان یکی از تشکل های تاثیر گذار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور باز کرده است.
وی گفت: این تشکل که بعد از امام راحل همواره مورد عنایت مستقیم نائب الامام، آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله تعالی هست، خود برخوردار از منظومه فکری و تربیتی مستقل جهت نوجوانان هست. تدوین اسناد متعدد تربیتی و نیز تالیف و چاپ کتب و منشورات متفاوت در این حوزه بواسطه اعتبار فکری تربیتی عظیم مستقر در شهر قم و البته راهنمایی و راه گشایی نماینده رهبر عالیقدر، عالم فرزانه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، در کنار آن خیل عظیم اعضا، همه و همه بخشی از ظرفیت های این تشکل انقلابی است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: برخورداری از نگاه یکسان به سبک زندگی، اشتراک در خاستگاه فکری و فرهنگی و حرکت در مسیر هدفی مشخص از جمله دلایل جدی در برقراری ارتباطی موثر و مستمر شما فرهیختگان و اندیشمندان با مجامع فکری در جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست؛ لذا ضمن ابراز خوشحالی از حضور شما در کشور عزیزمان ایران و خوش آمدگویی مجدد امیدوارم این جلسه صمیمی و نشست وزین منشا برکات فراوانی جهت جوانان ایرانی و لبنانی باشد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سبک زندگی | ایرانی | انقلاب | انقلابی | سیاسی | زندگی | جمعیت | ایران | انجمن | شهیدان | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , , , ,