وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظاهرسازی در تربیت دوری کرد،‌ گفت:فعالیت مداوم معلمان جهت معیشت وقت آموزش های تازه را از آنها می گیرد.

دغدغه معیشتی، وقت طلایی معلمان جهت آموزش را می‌سوزاند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در همایش «معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان» که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، عنوان کرد: مورد نیاز می دانم در هفته معلم از همه مسئولان به خاص دکتر فانی که در دولت یازدهم امر خطیر آموزش و پرورش را از شورای انقلاب تا کانون به عهده گرفتند تقدیر و قدردانی کنم.
وی ادامه داد: چند ضرورت در آموزش و پرورش وجود دارد که باید به آ ن بپردازیم از جمله اینکه آموزش و پرورش بخش سرمایه ای بوده و مصرفی محسوب نمی شود.

عبارات مهم : حقوق معلمان – آموزشی

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه همه جانبه بر اصلاح مدرسه استوار است و آموزش و پرورش پویا و روزآمد را ایجاد می کند.
وی افزود: آموزش و پرورش روزآمد یعنی جامعه ای توانمند در عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم در برابر تغییرات به جای سکوت و انفعال آموزش هوشیارسازی وجود داشته باشد.
دانش آشتیانی اظهار کرد: کودک، نوجوان و جوان امروز نمی تواند از دنیا تازه بگریزد بلکه باید دنیا را آشنا و در عین حال تعلق خاطر به کشور داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش نیاز به مدارس متحول در دنیا را مهم دانست و گفت: ارزش افزوده جامعه ایرانی با آموزش خلاق همراه است که با اولویت پرورش بر آموزش تحقق می یابد یعنی تربیت دانش آموز روزآمد و آموزش دیده را در دستور کار قرار دهیم.
وی تصریح کرد: مدرسه باید انسان را پرسشگر، متعهد، انتخابگر و همکاری جو تربیت کند و ظاهرسازی در تربیت را از فعالیت های آموزشی دور کنیم آیا که این امر نه تنها بافایده نبوده بلکه مخرب است.
دانش آشتیانی با بیان اینکه در مدرسه کودک و نوجوان باید راستگویی، حسن ظن را یا بگیرد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید مدرسه محور شود و محفوظات، القائات و تک گویی ها مناسب مدرسه ای در ارزش جمهوری اسلامی اندیشه های امام (ره) نیست.

وی بیان کرد: مدرسه مطلوب مدرسه خلاقیت، عقلانیت و اخلاق است و دانش آموزان باید دین باوری و نه دین زدگی، زندگی و نه دلسردی را ازاین مکان اموزش و تربیت بیاموزند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه باید پناهگاه دانش آموزان و مکانی جهت کشف استعدادها باشد تا نه در اموزش بلکه در تربیت نیز رو آمد باشیم.

دانش آشتیانی تصریح کرد: آموزش و پرورش جهت رسیدن به این اهداف تنگناهای بسیار دارد، اقتصاد آموزش و پرورش و نوآوری در این نهاد اموزش و تربیت هنوز مساله است.

وی مساله معیشت معلمان را جدی دانست و گفت: معلم جهت گذران زندگی باید مداوم کار کند بنابراین وقت آموزش های تازه را ندارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم بالاترین گروه مرجع در جامعه محسوب می شود که باید این مساله در منزلت مالی آنها پیدا کند.

دانش آشتیانی بیان کرد. توسعه همه جانبه کشور عزیزمان ایران در درجه اول مربوط به نیروی انسانی است که به دنبال آن توسعه اجتماعی و فرهنگی ایجاد می شود که این مساله به معنای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقش خطیر آموزش و پرورش در توسعه پایدار و همه جانبه بودن آن عنوان کرد: میانگین زیاد کردن حقوق معلمان بیش از ۱۰۰درصد ارتقا یافته است همچنین در خصوص ساخت و ساز بیش از پنج میلیون مترمربع در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و با توجه به عنایت خاص دولت به خیرین، این گروه سهمی قریب به ۳۸ درصد در تامین فضای آموزشی داشتند.

دانش آشتیانی ادامه داد: پوشش تحصیلی از ۳۸/۲درصد در سال ۹۳-۹۲ به ۵۷/۱ درصد در سال ۹۵-۹۴ زیاد کردن یافته و این مساله در تمامی مقاطع تحصیلی رشد چشمگیر را نشان داده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم که شاهد رشد پرشتاب تمامی شاخص های آموزشی و پرورشی و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان طی سال های آتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهیخته فرهنگیان براساس رسالت تاریخی و انقلابی هویت تاثیرگذار در جامعه دارد، یادآور شد: حضور آگاهانه در انتخابات برگ زرینی جهت کشور است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: حقوق معلمان | آموزشی | مدرسه | اموزش | آموزش | معلمان | دانش‌آشتیانی | سالن اجلاس سران


برچسب ها: , , , , , , ,