سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش در تعارض با هم نیستند، گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیش گام در سر آمدی آموزش کشور معرفی شود.

تعارض نداشتن میان آموزش و پژوهش ، دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های پیشرو در توسعه سرآمدی آموزش است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش ملی آموزش عالی با عنوان (سرآمدی آموزش) که در تالار علامه امینی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، در خصوص روش های سرآمدی آموزش در دانشگاه ها گفت: آموزش از موقعیت شهروندی درجه دو در آموزش عالی برخوردار است و کار کرد آموزشی کمی نادیده گرفته می شود، همچنین آموزش گری کاملا در حاشیه واقع شده است است و روز به روز با بزرگ داشت پژوهش و پژوهشگر محیط نهادی ما مستعد استمرار و تعمیق این باور و برداشت می شود.
وی افزود: احیای آموزش در آموزش عالی نیازمند به ایده پردازی و نظریه پردازی است و باید اراده ای جهت تحول در این عرصه شکل بگیرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به مساله تحول در آموزش نباید راحت داشت، گفت: مورد نیاز است تا متخصصان به میدان آیند و تحول در آموزش را با نظر تخصصی مورد توجه قرار دهند و راه حلی هوشمندانه و متناسب با شرایط اتخاذ شود.
مهر محمدی تصریح کرد: باید باز تفسیر مفهوم سر آمدی آموزش در پرتو مفهوم آموزش پژوهی دنبال کنیم و این عنوان را مورد توجه داشته باشیم اقبال به آموزش به معنی انحراف از پژوهش نیست بنابراین سیاست جایگزینی آموزشی به جای پژوهش پاسخگوی نیازهای ما نخواهد بود.
وی بیان کرد: آموزش قائده کلی و علمی را نیاز ندارد و موقعیت و محل در این روند تاثیر گذار است بنابراین استاد دانشگاه مکلف به رمز گشایی از فرآیند یاد دهی یادگیری باید باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: با آموزش کارآمد نمی توان به مقصد رسید و آموزش پژوهی می تواند تضمین یادگیری معنا دارد و ماندگار باشد و دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی که تربیت معلم کشور را بر عهده گرفته می تواند به عنوان یکی از دانشگاه های سرآمد در دانش پژوهی معرفی شود و از ماموریت های تربیت معلم انتظار چنین پیش گامی و پیش تازی می رود.
وی یادآور شد: در دانشگاه فرهنگیان برنامه ای را به تصویب رساندیم که به موجب آن یکی از شروط ارتقای اساسی ارائه رساله آموزشی است و در تلاش هستیم تا این مساله را به وزارت علوم پیشنهاد کنیم آیا که جهت سر آمدی آموزش نیازمند آموزش پژوهی هستیم که منتهی به پیتینت (امتیاز اختراعات) شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: یادگیری | دانشگاه | فرهنگیان | آموزشی | آموزش | دانشگاه فرهنگیان | معلم | تحول در آموزش


برچسب ها: , , , , , , ,