وزیر آموزش و پرورش گفت: صرفا با محتوای کتاب‌های درسی نمی‌توان عوض کردن و تحول در نظام آموزشی داشته باشیم و بدانیم که ارزش‌ها از کتاب درسی بر

تغییر در محتوای کتاب درسی، تحولی در نظام آموزشی ایجاد نمی کند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نخستین گردهمایی یکسان معاونین آموزش ابتدایی و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، علیرضا حاجیان زاده مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیابان حجاب صبحگاه امروز برگزار شد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش عوض کردن و تحول در مدل بازدهی و یادگیری هست، عنوان کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مساله کمک می‌کند و امیدواریم این تعامل استمرار داشته باشد و به فعالیت بپردازیم.

وی ادامه داد: به طور کلی آموزش و پرورش همواره زیربنای توسعه است و اگر بخواهیم توسعه داشته باشیم مهم‌ترین رکن، نظام آموزشی است و تمام محققان به این مساله اذعان دارند که جهت تحول باید به آموزش و پرورش توجه کرد.

تغییر در محتوای کتاب درسی، تحولی در نظام آموزشی ایجاد نمی کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین این مساله لحاظ شد، گفت: باید جهت اجرای سند تحول بنیادین به فراهم شدن فرصت‌ها و میوه کار توجه کرد.

وی افزود: بحث نیروی انسانی و ارتقای آن به اصلاح مهارت ها، کاردانی و مدیریت منجر می‌شود و زمینه ساز توسعه در کشور‌ها است و در بررسی‌های انجام شده است جهت بسیاری از کشور‌ها ارتباط بین توسعه اقتصادی و نظام آموزشی ارتباط تنگاتنگی دارد و نظام آموزشی باید به بنگاه‌های اقتصادی جامعه ارتباط داشته باشد.

دانش آشتیانی اظهار کرد: توسعه سیاسی و نوع نظام آموزشی با یکدیگر ارتباط دارند و این همبستگی براساس تحقیقات ۵۰ درصد برآورد شده است است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حافظ نظام سیاسی هست، گفت: این نهاد می‌تواند هویت ملی را در دانش آموزان ایجاد کند و خود به خود نظام را بیمه کنیم و دولت‌های بزرگ در این قسمت سرمایه گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای دارند آیا که جامعه پذیری نوجوانان و جوانان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: صرفا با محتوای کتاب‌های درسی نمی‌توان عوض کردن و تحول در نظام آموزشی داشته باشیم و بدانیم که ارزش‌ها از کتاب درسی بر

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام آموزشی در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار بوده و ارتباطی یکطرفه نیست بلکه عوامل مذکور در روند نظام آموزشی موثر است.

وی با اشاره به محتوای کتب درسی تصریح کرد: صرفا با محتوای کتاب‌های درسی نمی‌توان عوض کردن و تحول در نظام آموزشی داشته باشیم و بدانیم که ارزش‌ها از کتاب درسی بر نمی‌آید و شرکت مدرسه، چگونگی تدریس و اداره کلاس پارامتر‌هایی است که به بازدهی بهتر کمک می‌کند.

دانش آشتیانی با بیان اینکه ارتباط بین مدرسه و جامعه در اثرگذاری نظام آموزشی موثر هست، گفت: در واقع نظام آموزشی باید جامعه محور باشد و تلفیقی بین خود و جامعه بیرون باشد.

در حال تکمیل/

واژه های کلیدی: نوجوانان | کودکان | ارتباط | آموزشی | اقتصادی | مدرسه | سیاسی | آموزش


برچسب ها: , , , , , , ,