آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌شود.

آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور 96 ، تعیین وظیفه متخلفا

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ تعیین وظیفه متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد ازاتمام تحقیق و تفحص، آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور ۹۶، سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها، ضرورت آموزش‌های جنسی جهت دانش آموزان در برنامه جامع سلامت، بودجه، مسئله مهم در برنامه‌های اوقات فراغت نیست و سه درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند از جمله بااهمیت ترین رویدادها در هفته گذشته محسوب می شود.

تعیین وظیفه متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان بعد ازاتمام تحقیق و تفحص

سید محمد بطحایی‌ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده است جهت آموزش و پرورش در مسند‌ وزارت در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه در نظر گرفته شده است در نسخه‌ای به رییس جمهور داده شده است و به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: پرسشها متعددی‌ در این برنامه مورد توجه قرار گرفته و در دو محور تمرکز بیشتری داریم که مشمول بر کیفیت‌بخشی به پرسشها آموزش و پرورش و مدیریت آن بر اساس اسناد اوج دستی همچون سند تحول بنیادین است.

آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور ۹۶ ، تعیین وظیفه متخلفا

بطحایی‌ در مورد بیانات منتقدین‌ راجع به صندوق ذخیره فرهنگیان و تأثیر وی در این مسئله گفت: این صندوق بنگاه اقتصادی بوده که فعالیت‌های آن اکنون تحت بررسی مجلس واقع شده است است و بعد از تکمیل شرایط تحقیق‌ و تفحص نتیجه های آن مشخص شده است و قطعاً با متخلفان‌ برخورد جدی خواهد شد.

سیاست‌های تشویقی مدارس غیردولتی به هنرستان ها

مرضیه گرد مدیر شرکت مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: هدایت تحصیلی به وسیله معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گزاری شده است است و واقعا جوانان ما امروز به هدایت شغلی، تحصیلی و آینده نگری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم ما فکر می‌کنند شغل وآینده تنها در رشته علوم تجربی هست. باید این عنوان را جهت مردم باز کنیم که دانش آموزانی که به رشته مهارتی وارد می‌شود، احساس تعلق و میل به به آن پیدا می‌کند، خوشبختانه شاهد برگزاری جشنواره خیلی خوب در استان آذربایجان غربی بودیم که دانش آموزان بسیار خوب ظاهر شدند.

گرد با تاکید بر اینکه شرکت مدارس غیردولتی خود را تابع سیاست‌های هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش می‌داند، بیان کرد: شخص بنده نیز، اعتقاد علمی و آگاهانه نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارم و اعتقاد دارم باید شرایط هنرستان‌های دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم و از هر هنرستانی که در غیردولتی توانسته باشد یک کلاس به مجموعه دانش آموزان هنرستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه کند، قطعا از سوی شرکت حمایت خاص می‌شود و پاداش مالی می‌دهیم نیز دریافت می‌کند.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌شود.

آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور ۹۶

محمد مصطفوی معاون مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پایگاه‌های گزینش رشته آموزش و پرورش جهت داوطلبان کنکور ۹۶ ، اظهار کرد: این مراکز در سراسر کشور بعد از اعلام نتیجه اولیه کنکور شروع به فعالیت کرده و تا آخرین روز گزینش رشته به کار ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش در سراسر کشور و تمامی مناطق آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان کنکور ۹۶ هستند و با توجه به وسعت منطقه و حجم داوطلبان رد بعضی مناطق در چند پایگاه به جای یک پایگاه استفاده می‌شود.

معاون مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: مبالغ در نظر گرفته شده است به وسیله مراکز مشاوره بر اساس تصمیم استان‌ها اعلام می‌شود ولی به طور میانگین مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان را جهت این کار تخصیص داده شده است دادیم.

ضرورت آموزش‌های جنسی جهت دانش آموزان در برنامه جامع سلامت

حسن ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص توجه به آموزش های جنسی در مدارس کشور عنوان کرد: دانش آموزان باید در این زمینه آموزش های مورد نیاز را ببینند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید آگاهی های مورد نیاز جهت حفاظت از خود را داشته باشند و در این راه از ادبیات متناسب با فرهنگ کشور بهره گرفته شود و چنانچه با این شرایط آموزش‌‌ها ارائه شود با آن موافق هستیم.

آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور ۹۶ ، تعیین وظیفه متخلفا

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه وظایف خود در این مورد وارد عمل شدیم و سایر مراحل به شرکت پژوهش مربوط می شود.

بودجه، مسئله مهم در برنامه‌های اوقات فراغت نیست

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس راجع به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد:برخی از نهادهایی که می توانند در مهارت آموزی موثر باشند از امکانات ایجاد شده است استفاده درستی نکرده و در ایام کاری و ساعت هایی که دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس هستند به ارائه خدمات پرداخته و در ساعت اداری این فعالیت ها تعریف می شود ولی مخاطب چندانی جهت آن وجود نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مسئله کشور فقط بودجه نیست، گفت: مسئله مهم در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان موازی کاری و بخشی نگری به این مساله است و با از بین بردن این مسئله می توان از امکانات موجود بهره بیشتری برد.

میرزاده با بیان اینکه اوقات فراغت تنها محدود به دانش آموزان نیست، بیان کرد: روز به روز افرادی که نیاز به غنی کردن اوقات فراغت داشته که از جمله می توان به روستاییان، پدرها و مادرها، بازنشستگان که در جامعه وجود دارند و کمتر مورد توجه بوده که باید نهادهای مربوطه به این گروه ها نیز وارد عمل شوند.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بوده که به بعضی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌شود.

۳ درصد دانش آموزان در رشته تجربی موفق می‌شوند

عباسعلی باقری مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد روند هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و نتیجه های پذیرفته شدگان نشان می دهد که توسعه متوازنی جهت گزینش رشته وجود ندارد و وظیفه رسانه‌ها و مجامع فرهنگی بوده تا این عنوان را ساختن فرهنگ کنند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که ۶۰ درصد داوطلبان کنکور در رشته تجربی شرکت می‌کنند یعنی از ۹۳۰ هزار نفر ۵۸۰ هزار نفر به این رشته میل به دارند ولی ظرفیت دانشگاهها فقط ۲۰ هزار نفر هست، بنابراین ۵۶۰ هزار دانش آموز بیرون به نشانه خود نرسیده و این عنوان سرخوردگی به بار می‌آورد.

مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکیدبر اینکه بازار کار شخصی رشته تجربی چندان مناسب نیست، بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی مورد نیاز انجام شود تا دانش آموزان صرفا به علت جو موجود در جامعه به سمت رشته تجربی نروند.

انتهای پیام/

آمادگی پایگاه گزینش رشته آموزش و پرورش جهت کنکور ۹۶ ، تعیین وظیفه متخلفا

واژه های کلیدی: اوقات فراغت | کنکور ۹۶ | برنامه | آموزش | برنامه | آموزش و پرورش | هدایت تحصیلی | کنکور۹۶


برچسب ها: , , , , , ,