مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های آمیخته با هنر اثر بسزایی در ارتقای روند یادگیری دارد.

تاثیر بی‌بدیل هنر در ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقه های فرهنگیان هم رایانه امور تربیتی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، هاشمی مدیر کل پرورشی و فرهنگی شهرستان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و جمعی از مسئولان مربوطه صبحگاه امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود هنر در مدارس عنوان کرد: هر زمانی آموزش ها با هنر آمیخته شده است نتیجه خوبی از آن حاصل شده است است و استفاده از شعر و سرود در دانش‌آموزان به ارتقای روند آموزشی کمک می کند.

تاثیر بی‌بدیل هنر در ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان

وی ادامه داد: همراهی در روند فعالیت های هنری زیاد نمود پیدا می‌کند که این تمرین هماهنگی جهت زندگی دانش آموزان کمک کننده است و جامعه نیز نیاز به همنوایی دارد.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: انسان ها با هر اعتقادی باید در جامعه همنوایی باشند تا به پیروزی برسیم و دشمن های تنها با مختل کردن همنوایی می توانند بر ما چیره شوند و در سرتاسر تاریخ کشور این مساله صادق است.

علی اکبر زاده تصریح کرد: امیدواریم این همنوایی در معلمان استمرار داشته باشد و به عنوان الگویی جهت دانش آموزان مطرح باشد آیا که کار معلمان از حساسیت بسزایی برخورد است و می توانند با سوق دادن دانش آموزان به سمت هنر، جامعه ای هنرمند را در آینده بسازند.

جریان های هنری باید توسعه یابد

در ادامه این مراسم هاشمی اظهار کرد: باید تغییرات را بپذیریم تا فرآیندهای اموزش و تربیت را اثربخش کنیم و دانش آموزان جذب روند تحصیل شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های آمیخته با هنر اثر بسزایی در ارتقای روند یادگیری دارد.

وی ادامه داد: استفاده از زبان هنر و توجه به اهداف آن مانند پرداختن به هنرهایی در فرهنگیان و همسرایی تربیت موفقیت توان افزا محسوب شده است و افراد را در مسیر یادگیری قرار می دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه این اقدام رویکرد آموزشی دارد، گفت: همسرایی جریانی محدود است که باید توسعه یابد و در سطح مدارس و فرهنگیان توسعه یابد و از این برنامه و اجراهای انجام شده است باید صیانت شود که باید این روند استمرار یابد و به یک جریان تربیتی تبدیل شود.

انتهای خبر/

عبارات مهم : استفاده – فرهنگیان

واژه های کلیدی: استفاده | فرهنگیان | آموزشی | آموزش | معلمان | اخبار آموزش و پرورش | فرهنگیان | تعلیم و تربیت


برچسب ها: , , , , , ,