عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند ۲۰۳۰ به علت مغایرت با قوانین کشور و با توجه به اصل ۱۵۳ قانون اساسی کاملا رد می‌شود.

پذیرش سند خلاف قانون اساسی بوده است ، بی‌مهری سند 2030به معلمان و دانشمندان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛نشست تخصصی بررسی سند ۲۰۳۰ با حضور خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، پژمان فر نماینده مجلس و نائب مدیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.
در این نشست خزعلی با اشاره به اینکه این سند بعد از فتوا و رهنمودهای مکرر مراجع عظام و مقام معظم رهبری متوقف شد اظهار کرد: حرفی در اجرای سند اکنون وجود ندارد ولی باید بررسی شود که آیا با آینده نسل آینده این چنین باید برخورد شود و جایگاه این سند، میزان تعهد آوری و تطبیق آن با قوانینی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – کمیسیون فرهنگی

وی ادامه داد: تعهدات و بیانیه هایی همچون سند توسعه پایدار، ۲۰۳۰، سند ملی آموزشی و مواردی این چنینی مطرح شده است و بعضی اعتقاد هستند که این تعهد نامه ها وجود داشته که محتوای آنها در مواردی با قوانین کشور همخوانی ندارد و اصلا لزومی بر اجرای آن و حتی پذیرش آن نداریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در سند ۲۰۳۰ هویت بخشی جنسی جز غیر قابل تفکیک این سند محسوب می شود گفت: بر اساس اصل ۱۵۳ قانون اساسی هر گونه قرارداد که تسلط بیگانه در کشور را داشته باشد رد می شود و این سند چنین شرایطی را دارا است بنابراین نباید بدون آنکه بررسی های تخصصی روی آن انجام شده است مورد پذیرش قرار می گرفت.
خزعلی به بعضی از اشتباهات این سند اشاره داشت گفت: آموزش جامع انسانی و زبان در سند به گو نه ای مطرح شده است که خلاف اصل ۱۵ قانون اساسی است همچنین کنترل واکنش‌ها تمامی معلمان اعم از آموزش و رفتارهای شخصی، توجه نداشتن کامل به سند تحول بنیادین و اسناد اوج دستی و مواردی دیگر از این قبیل را در سند شاهد هستیم و می توان اظهار کرد در سند ۲۰۳۰ به معلمان و دانشمندان بیشترین اهانت شده است است آیا که همکاری دو طرفه با سایر کشورهای نادیده گرفته شده است و فقط بر اساس این سند می توانیم نخبگان و دانشمندان خود را به کشورهای دیگر وارد کنیم.
وی افزود: درمورد معلمان به بحث منزلت و معیشت آنها پرداخته شده است که در سند تحول نیز این عنوان مورد بحث است ولی نگرش منفی به آنها شده است است و ادعا شده است که بیش از ۹۵درصد آنها دچار مسخ شخصیتی و فرسودگی شغلی هستند که چنین چیزی در واقعیت وجود ندارد آیا که معلمان با توانایی پرورش دانش آموزان نخبه نمی توانند دچار چنین پرسشها شدیدی باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه توجه به سند ۲۰۳۰ و ایرادات آن صرفا محدود به مسئله انتخابات نبوده و بعد از رونمایی این سند که در آذر ماه رخ داده بررسی ها و امکانات خود را اعلام کردیم و به طور کلی پذیرش این سند بدون آنکه کار تخصصی روی آن انجام شود نادرست بوده و خلاف قانون اساسی است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | کمیسیون فرهنگی | قانون اساسی | کشورهای دیگر | دانشمندان | انقلاب | آموزشی | تخصصی | آموزش | معلمان


برچسب ها: , , , , , , , , ,