وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های درسی باید به گونه ای باشد که با برنامه های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد و انگیزه تحصیل را اوج ببرد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره با ۲ چالش اساسی مواجه بوده، اظهار کرد: پرسشها فردا از تجزیه و تحلیل پرسشها امروز قابل آینده نگری است و این نخستین چالش ما است یعنی انتظار و توقع از نظام آموزشی است.
وی افزود: چالش دوم مقدورات و محدودیتهایی است که میان وضع کنونی و نیازهای آموزش و پرورش فاصله دارد و جهت عبور به نقطه مطلوب نیازمند مسیر تازه هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: معمولا در بحرانهای اقتصادی ولینگتون بخشهایی که لطمه میبیند، بخشهای فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار میگیرد.
برنامههای درسی باید با برنامههای خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد / بطحایی
بطحایی با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: این سند مسیر را روشن کرده که وقت ارزشمند جهت مرحله طراحی است و تحولاتی در مان و محتوای درسی باید داشته باشیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامههای درسی باید به گونهای باشد که با برنامههای خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد و این امر انگیزه تحصیل را اوج میبرد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه عوض کردن روش و مدیریت آموزش و پرورش است و روش کنونی امکان ادامه دادن در آینده ندارد مگر اینکه مسیر جدیدی پیش بگیریم.
بطحایی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیروی انسانی مدرک کارشناسی دارد، افزود: از پتانسیل این نیرو باید بهره کافی گرفت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های درسی باید به گونه ای باشد که با برنامه های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد و انگیزه تحصیل را اوج ببرد.
وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از نظام متمرکز مدارس، عنوان کرد: درجه پیچیدگی و رسمیت آموزش و پرورش بسیار زیاد است و میتوان با استفاده از زیرنظامها این مساله را اصلاح ببخشیم.
انتهای خبر/
واژه های کلیدی: برنامه | آموزشی | مدرسه | آموزش | برنامه | اخبار آموزش و پرورش | وزیر آموزش و پرورش | تودیع و معارفه
برچسب ها: آموزش, آموزشی, اخبار آموزش و پرورش, برنامه, تودیع و معارفه, مدرسه, وزیر آموزش و پرورش