به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فولادشهر ، ابتدای مراسم افتتاحیه با تلاوتی کلام الله مجید توسط قاری بین المللی محمدرضا ضیائی دانش آموز مدرسه فرهنگ فولاد شهر آغاز شد سپس موسوی رئیس اداره اظهار کرد: این دارالقرآن با هدف ترویج بیشتر و کیفی‌تر آموزش‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز قرآنی با برپایی و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی به دانش‌آموزان این منطقه خدمات‌رسانی می‌کند، به اهمیت توجه به آموزش قرآن به فرزندان از سوی والدین اشاره کرد .

ودر ادمه آقای استاد معاون پرورشی اداره فولاد شهر با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینکه، از جمله حقوقی که فرزند بر پدر خود دارد این است که نام نیکو برایش انتخاب کند، خوب تربیتش کند و به او کتاب خدا را بیاموزد.(نهج البلاغه، حکمت ۳۹۹)، گفت: آموزش قرآن یکی از وظایف مسلم پدران و مادران است، زیرا پس از انتخاب نام نیک، تعلیم قرآن از وظایف اصلی اولیا به شمار می‌رود.

و ائمه معصومین(ع) پدران و مادران را برای انجام این مهم، بسیار تشویق کرده و اجر و پاداش معنوی خداوند را در قبال این عمل یادآور شده‌اند و این نشان از اهمیت قرآن و قرآن‌آموزی دارد. و از برگزاری کلاس‌های تخصصی درزمینه تفسیر، مفاهیم، تجوید، صوت و لحن، روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم برای مداحان و علاقه‌مندان به قرآن در این مرکز خبر داد و از سرکار خانم رضایی بابت تقبول کردن مسئولیت دارالقرآن تشکر ویژه کردند .

در پایان حجت الاسلام والمسلمین آقای قربانی با تلاوت زیبای کلام الله مجید محفل افتتاحیه دارالقرآن المهدی (عج) را نورانی کردند.


برچسب ها: , , ,