سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از ۱۵ مرداد جهت دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی و دوره پیشدانشگاهی، مجددا فعال شده است و تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ گروهی دانشآموزانی که به هر علتی موفق به عضویت در سامانه فروش کتب درسی نشدهاند، میتوانند از ۱۵ تا ۳۰ مردادماه با مراجعه به سامانه www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی خود اقدام کنند.
بر اساس اعلام سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، سایت جهت ثبت سفارش کتاب های درسی پایه دهم و یازدهم رشته معارف اسلامی از دهم مردادماه فعال شده است است و دانش آموزانی که اطلاعات آنها جهت سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در سامانه سناد «ثبت نام کامل» شده است باشد، میتوانند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
ثبت نام اینترنتی کتب درسی کلاس اولیها که از ۱۵ تیر شروع شده است بود تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتب پایه دهم و یازدهم فنی و حرفهای و ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از ۱۵ تیر شروع شده است و دانش آموزان جهت اصلاح سفارش کتب پایههای دوم تا ششم ابتدایی نیز میتوانند از طریق سامانه مربوط اقدام کنند.
اعلام مهلت مجدد ثبت سفارش کتابهای درسی جهت جاماندگان
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای توجه به نکات زیر جهت ثبت سفارشات را مهم دانسته است:
– از آنجایی که ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد هست، ضرورت دارد مدارس نسبت به بروزرسانی و ثبت آخرین اوضاع اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانش آموزان در سامانه سناد در مناسب ترین وقت اقدام کنند. مدارس از طریق این سامانه، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیاء آنان به کافی نت جهت سفارش انفرادی پرهیز کنند.
– دانش آموزان و اولیای آنان در صورت میل به میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموزان، “رمز عبور” آنها به سامانه هست؛ لذا در صورتی که شناسنامه دانش آموزان تعویض شده است باشد، مورد نیاز است مراتب با ارائه تصویر صفحه اول شناسنامه به مدرسه محل تحصیل اطلاع داده شود تا با اصلاح اطلاعات سامانه سناد، ثبت سفارش و مشاهده اطلاعات سفارش، امکان پذیر شود.
کتابهای درسی دانش آموزان از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است هست، توزیع میشود. در صورت عوض کردن مدرسه محل تحصیل دانش آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، به شرح ذیل وجود دارد:
سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از ۱۵ مرداد جهت دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی و دوره پیشدانشگاهی، مجددا فعال شده است و تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.
– در صورت جا به جایی دانش آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح و کتابهای درسی دانشآموز در مدرسه تازه تحویل میشود.
– در صورت جا به جایی دانش آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش خود هست، کتابهای درسی دانش آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه تازه تحویل میشود.
– در صورت جا به جایی دانش آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتابهای درسی دانش آموز از طریق مدرسه محل تحصیل قبلی (محل ثبت سفارش اولیه) قابل تحویل است.
– در صورت تغییر پایه تحصیلی دانش آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد.
انتهای پیام/
تمدید مهلت عضویت کتاب های درسی
واژه های کلیدی: سفارش کتاب | شناسنامه | ثبت سفارش | اطلاعات | شناسنامه | آموزشی | مدرسه | آموزش
برچسب ها: آموزش, آموزشی, اطلاعات, ثبت سفارش, سفارش کتاب, شناسنامه, مدرسه