بهمن امید قائمی: در موضوع جذب، سه گروه جذب داریم که به دوره‌های اول تا سوم ابتدایی، دوره انتقال از چهارم تا ششم ابتدایی و دوره تحکیم تقسیم می شود که در دوره سوادآموزی ۳ هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه ما برای جذب بوده است که از این تعداد سه هزار و ۴۸۲ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که این تعداد شامل اتباع و کمیساری ها و افراد ایرانی بوده‌اند.به گفته وی، در دوره انتقال دو هزار و ۴۰۰ سهم داشتیم که اشباع شده است و این موضوع استقبال از سواد آموزی در میان افراد را نشان می‌دهد. همچنین در دوره تحکیم ۸۰۰ نفر سهم داشتیم که از این تعداد ۷۸۹ نفر جذب کردیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش اصفهان سطح سواد افراد را در جامعه، شاخص توسعه هر کشور دانست و ابراز کرد: بی‌سوادی عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و در هر جامعه ای برای توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیاز به سواد ضروری است.

امید قائمی گفت: در حال حاضر جامعه هدف ما در سنجش باسوادی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است و این در حالی است که تا قبل از انقلاب، ۵۵ درصد و درحال حاضر بیش از ۹۵ درصد افراد جامعه هدف در کشور با سواد هستند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کاهش اختلاف باسوادی در بین زنان و مردان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور باید سالانه۴۵۰ هزار نفر از آمار بی‌سوادی در کشور کاسته شود و این در حالی است که هم اکنون از جمعیت ۷۹ میلیونی، ۴۹ میلیون نفر از سن ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند و هنوز دو میلیون و ۶۰۰ نفر در این بازه سنی از سواد محروم‌اند.

او گفت: آمار بی‌سوادان سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان اصفهان را ۱۰۳ هزار نفر است.

امید قائمی با تاکید بر اینکه استان اصفهان جزو پنج استان با سواد کشور معرفی شده است، افزود: عواملی همچون عدم تمایل به یادگیری در برخی بی‌سوادان، عدم تخصیص اعتبارات کافی، مهاجرت های بی رویه به اصفهان و میزان دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند، امکان ریشه کن کردن بی سوادی را سلب کرده است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تعداد آموزشیار در استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به‌کارگیری آموزشیاران در نهضت سواد آموزی برون سپاری شده است و در حال حاضر حدود هزار نفر از فعالان موسسات مجاز امر آموزش سواد آموزان استان اصفهان را برعهده دارند.

امید قـائمی گـفت: بـرخی از شهرستـان‌های استان اصفهان از جمله نواحی چهار، پنج و شش اصفهان، فلاورجان، فریدونشهر، سمیرم، نجف آباد و خمینی‌شهر به دلیل افزایش مهاجرت‌ها و تراکم جمعیت، بیشترین تعداد بی سوادی استان اصفهان را در خود جای داده اند و این در حالی است که در نواحی یک و دو شهر اصفهان، اردستان، نائین، جرقویه، میمه و خور و بیابانک آمار باسوادی استان بیشتر است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان از فعالیت نهضت سواد آموزی در زندان‌های استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: در این زمینه با استقبال خوب مددجویان و مسئولان زندان استان اصفهان روبه‌رو شدیم.او همچنین از جذب ۲۰ درصدی سواد آموزی در بین عشایر سخن گفت.

امید قائمی گفت: شیوه آموزش در نهضت سواد آموزی به سه صورت خودآموز، فرد به فرد و کلاسی است

.معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: چهار عنوان مقاله پژوهشی در راستای بهبود عملکرد فعالیت های این سازمان منتشر شده است.


برچسب ها: , , , ,