رئیس شرکت مدارس غیردولتی با اشاره به تمهیدات جهت بیمه معلمان غیردولتی از اجرای طرح تحصیل رایگان نوآموزان در بعضی مناطق خبر داد.

نظام‌مند شدن اوضاع بیمه معلمان غیردولتی ، آموزش رایگان نوآموزان پیش دبستانی در قالب طرح خریدخدمات آموزشی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ مرضیه گرد مدیر شرکت مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزرات آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص اوضاع بیمه معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: در قانون قبلی آیین نامه تنظیم حقوق و دستمزد ارائه شود که تحقق نیافت ولی در قانون تازه ملاک و معیار حداقل دستمزد قانون کار است البته این مساله به این معنا نیست که موسس نتواند حق التدریس بیشتری به معلمان پرداخت کند.

وی افزود: بیمه و شرایط موردنظردر قانون مطرح شده است همچنین در آیین نامه اجرایی آموزش و پرورش که درحال طی کردن مراحل تصویب بوده، صراحت خواهد داشت و اطلاعات از طریق موسسان به مراجع ذیصلاح می رسد و در فرم های قرار داد معلمان قطعا باید قید شود.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه نظارت بر کار را آموزش و پرورش، شورای نظارت با هماهنگی موسسان انجام می دهند، تاکید کرد: مرجع مهم ورود به این مساله آموزش و پرورش است و هیچ ارگانی بدون هماهنگی با آموزش و پرورش اجازه ورود به مدارس را نخواهد داشت.

نظام‌مند شدن اوضاع بیمه معلمان غیردولتی ، آموزش رایگان نوآموزان پیش دبستانی در قالب طرح خریدخدمات آموزشی

گرد بیان کرد: در شرایط وجود تخلف آموزش و پرورش معلم یا موسس را به مراجع ذیصلاح هدایت کرده تا کار آنها در مراجع مربوطه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه این فرآیند نظم خوبی جهت مدارسی که در استان های کوچک قرار دارند و با این مسئله مواجه هستند، ایجاد کرده، گفت: از این به بعد نمایندگانی از شرکت جهت تعیین دقیق شرایط بیمه معلمان با وزرات کار جلساتی خواهند داشت تا به طور براق کار اجرایی شود.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی در مورد نحوه بیمه معلمان و کادر آموزشی اظهار کرد: اکنون وضعیت بیمه متناسب با حضور و شرایط معلمان طبق قانون کار دستورالعمل هایی دارد و کادر آموزشی بیمه ۱۲ماهه دارند ولی جهت معلمان این مساله مقدور نیست و زیاد کردن میزان بیمه جهت معلمان به ۱۲ ماه هزینه و فشار مالی جهت خانواده ها خواهد داشت .

ضرورت اخذ مجوز از آموزش و پرورش جهت مراکز پیش دبستانی

گرد در مورد فعالیت مراکز پیش دبستانی گفت: با توجه به مورد نیاز الاجرا شدن قانون و استقبال آموزش و پرورش مبنی بر توسعه همکاری جهت افراد صاحب صلاحیت و نهادهای علاقه مند و انجمن های مردم زمینه ای فراهم شده است تاوارد عمل شود ولی شرط مهم جهت فعالیت کسب مجوز از آموزش و پرورش است.

رئیس شرکت مدارس غیردولتی با اشاره به تمهیدات جهت بیمه معلمان غیردولتی از اجرای طرح تحصیل رایگان نوآموزان در بعضی مناطق خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تفویض اختیار نهادهای علاقه مند وارد عمل شوند و مجوز از طریق شورای نظارت منطقه یا شهرستان اخذ می شود چنانچه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶پیش دبستانی مجوز نداشته باشد آموزش و پرورش از ادامه فعالیت این مرکز جلوگیری می کند.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: از سال گذشته تعدادی پیش دبستانی جهت اخذ مجوز مراجعه نکردند و با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده است امیدواریم اطلاعات تا قبل از مهلت قانونی بازگشایی مدارس ارئه شود تا اخذ مجوز انجام شود.

گرد در خصوص نحوه تعیین شهریه در مراکز پیش دبستانی گفت: شهریه طبق ضوابط، پیشنهاد و با هماهنگی و توافق شورای نظارت مشخص می شود و به طور کلی تمامی ضوابط پیش دبستانی طبق قانون بر عهده آموزش و پرورش است بنابراین مانند مدارس غیردولتی اخذ مجوز از آموزش و پرورش بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی شرایط گزینشی و قانونی داشته باشد جهت این امر پذیرفته می‌شود.

وی بیان کرد: از سال گذشته سامانه ای درنظر گرفته شده است است و انتظار داریم همه پیش دبستانی هایی که بدون مجوز آموزش و پرورش فعالیت می کنند در اخذ مجوز اقدام جدی داشته باشند و در غیر این صورت با مراکز بدون مجوز برخورد قانونی می شود.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: به منظور رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم به خاص مناطق دو زبانه تمهید مقدمات جهت تحصیل رایگان نوآموزان پیش دبستانی از طریق طرح خرید خدمات و استفاد از موسسان غیردولتی فراهم شده است است.

پوشش تحصیلی ۱۸۰ هزار دانش آموز در طرح خرید خدمات آموزشی

گرد در مورد اوضاع طرح خرید خدمات بیان کرد: در این طرح با نشانه کیفیت آموزشی از نیروهای بومی استفاده می شود که در ارتقای کیفیت آموزشی سهم بسیاری داشتند همچنین در این طرح از موسسان تقدیر می کنیم که در تامین لباس و هزینه های اولیه نیز به دانش آموزان کمک می کنند.

نظام‌مند شدن اوضاع بیمه معلمان غیردولتی ، آموزش رایگان نوآموزان پیش دبستانی در قالب طرح خریدخدمات آموزشی

وی ادامه داد: مشکلی جهت اوضاع پرداخت حقوق داشتیم که آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر آن است و جهت اجرای این طرح در سال بعد با توجه به نیاز سنجی انجام شده است با سارمان مدیریت همکاری می کنیم.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰هزار دانش آموز از طریق طرح خرید خدمات تحصیل می‌کند و قریب به ۱۲هزار معلم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و بومی منطقه شناسایی شدند که تحت پوشش این طرح به دانش آموزان آموزش می دهند.

گرد با بیان اینکه همواره به طرح های مشارکتی عمومی و شخصی نیاز مند هستیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم در ایجاد اردوگاه های فرهنگی و تربیتی مورد تایید همچنین در مدارس با استفاده از نیروی تحصیل کرده موفقیتی در امور آموزشی با کیفیت کسب خواهیم کرد.

فعالیت صندوق مدارس غیردولتی از سال ۹۷

وی در مورد اوضاع فعالیت صندوق موسسان اظهار کرد: پیش نویس آیین نامه تاسیس صندوق مدارس غیردولتی در آخرین مرحله است و بعد از تایید حوزه حقوقی ادامه کار انجام می شود همچنین مدیر کمیسیون اجتماعی دولت جهت تسهیل روند تصویب اعلام آمادگی کرده است.

رئیس شرکت مدارس و مراکز غیردولتی یادآور شد: با توجه مورد نیاز الاجرا شدن قانون مذاکراتی با شرکت برنامه و بودجه داشتیم تا جهت سال ۹۷این کار اجرایی شود .

رئیس شرکت مدارس غیردولتی با اشاره به تمهیدات جهت بیمه معلمان غیردولتی از اجرای طرح تحصیل رایگان نوآموزان در بعضی مناطق خبر داد.

انتهای پیام/

فعالیت ۱۲هزار نیروی شاغل در طرح خرید خدمات آموزشی

واژه های کلیدی: قانونی | آموزشی | قانون | صندوق | آموزش | معلمان | فعالیت | مدارس غیردولتی


برچسب ها: , , , , , , ,