علاوه بر وضعیت‌های خاص اقتصادی، یكی از عواملی كه ممكن است شما را از كار بی‌كار

8 عادت غلطی که بیکارتان می کند

علاوه بر اوضاع های خاص اقتصادی، یكی از عواملی كه ممكن است شما را از كار بی كار كند عادت های بدی است كه هریك از ما چندتایی از آن را با خود داریم.
به یاد داشته باشید كه شما در منزل خودتان نیستید یا با دوستان و در یك جمع دوستانه صحبت نمی‌كنید. قضاوت از روی كلامی كه از دهان خارج می‌شود می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی كار شما داشته باشد.
این روزها یافتن یك كار مناسب كمی سخت شده است هست. اوضاع اقتصادی در بسیاری از كشورهای دنیا حال و روز خوشی ندارد و به همین علت تعداد زیادی از كارمندان در سراسر دنیا مشمول تعدیل شده است و شغل خود را از دست داده‌اند. از طرف دیگر عده دیگری نیز هستند كه جهت یافتن شغلی مناسب روزها را به شب‌ها وصله می‌زنند! در چنین شرایطی حفظ كاری كه در آن مشغول هستید می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

عبارات مهم : زندگی – ایمیل

علاوه بر وضعیت‌های خاص اقتصادی، یكی از عواملی كه ممكن است شما را از كار بی‌كار كند عادت‌های بدی است كه هریك از ما چندتایی از آن را با خود داریم. در این مطلب به بررسی عادت‌های بدی پرداخته ایم كه می‌تواند جهت هر كارمندی در محیط كار دردسرساز شود. در اینجا با هشت عادت تلخ این فهرست آشنا می‌شوید.
دقیقه نودی نباشید!
« این عادت می‌تواند به‌صورت جدی به شما در محیط كار آسیب بزند. این نظر دكتر « كاترین بروكس » استاد دانشگاه‌های « تگزاس » و « آستین » و نویسنده چندین كتاب هست. اگر شما یكی از افرادی هستید كه فكر می‌كنید عالی ترین كارتان را در دقیقه آخر انجام می‌دهید و پروژه‌ها و وظایف كاری‌تان را تا آخرین روز یا ساعت باقی‌مانده از فرصت‌تان به تعویق می‌اندازید احتمالا از تاثیر ناخوشایندی كه این عادت‌تان بر همكاران و رئیستان می‌گذارد اطلاع چندانی ندارید.
پینوكیو نباشید!
دروغ گفتن فقط این نیست كه جهت سركار حاضر نشدن و مرخصی گرفتن به مدیر خود بگویید در مسیر تصادف مشکل كرده‌اید و باید منتظر پلیس شوید تا بیاید و تكلیف شما را مشخص كند. دست بردن در اوراق شناسایی‌ای كه از طرف محیط كار در اختیار شما گذاشته شده است هست، سوءاستفاده از كارت‌های اعتباری شركت‌تان یا همكاران‌تان و پنهان كردن حقایق كاری از كارفرما، همه انواعی از دروغ‌گویی هستند كه می‌توانند بلای جان شما در محیط كار شوند.
من می‌دونستم! من می‌دونستم!
منفی‌اندیشی! بسیاری از ما عادت داریم غر بزنیم و شكایت كنیم. احتمالا مدیر همه كارمندان را تشویق می‌كند به مثبت‌اندیشی تا كارها بهتر جلو برود ولی در این میان یك نفر هم است كه علی رغم جریان آب شنا می‌كند و مدام غر می‌زند كه می‌داند كار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. كارمندان منفی‌اندیش از نظر مدیران « غده‌های سرطانی‌ای » هستند كه اگر درمان نشوند كل پیكره تیم را خواهند گرفت.

كمی دیرتر زیبا!
اگر شما هر لحظه دیر سركار حاضر می‌شوید یا از استراحت‌های میان روزتان دیر برمی‌گردید، دیر یا سریع منجر به نارضایتی مدیر و حتی همكاران‌تان خواهد شد. جهت این كه نشان دهید به ارزش وقت توجه دارید بهتر است سریع باشید و حتی كمی سریعتر در محیط كارتان حاضر شوید. شما چه قبول داشته باشید چه نه، كسی كه دیر به محل كار می‌رسد یعنی هیچ ارزشی جهت قراردادهای اجتماعی محیط كار قائل نیست.
بدون ایمیل‌هایم هرگز!
وقتی آدرس پست الكترونیك خود را در اختیار همكاران یا مدیر تان قرار می‌دهید پاسخ ندادن و بی‌توجهی به ایمیل‌هایی كه دریافت می‌كنید در درازمدت از شما شخصیتی بی‌ادب و بی‌مبالات در نظر دیگران ترسیم می‌كند. ولی نكته‌ای كه درجه اهمیت بالایی دارد این است كه نباید جواب دادن به ایمیل‌ها در محیط كار به اندازه‌ای طولانی شود كه شما جلسات‌تان را از دست بدهید یا دیرتر در محل كار حاضر شوید.
چندتا لایك داره؟!
اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی یكی دیگر از مواردی است كه می‌تواند مشكلی جدی جهت كارتان باشد. نخستین نتیجه سرزدن‌‌های گاه و بی‌گاه به شبكه‌های اجتماعی و از جمله فیس‌بوك هم چیزی نیست جز كاهش دقت و تمركز شما علاوه بر این بخش قابل‌توجهی از وقت نیز صرف چك كردن پیام‌ها و پست‌ها و لایك‌ها خواهد شد. به همین علت است كه بعضی كمپانی‌ها محدودیت‌هایی را جهت استفاده از فیس‌بوك وضع می‌كنند.
زبان بدن سیری چند؟!
معمولا چشم‌های‌تان را به این سو و آن سو می‌چرخانید؟ به سستی دست می‌دهید؟ همواره از تماس چشمی اجتناب می‌كنید؟ این عادت‌های تلخ همه می‌توانند به عنوان قاتلانی جهت زندگی حرفه‌ایتان باشند. یك روان‌شناس در این مورد می‌گوید: «بسیاری آگاه نیستند كه حركات بسیار معنادارتر از كلمات هستند. درواقع اگر دقت كنید متوجه می‌شوید كه بخش عمده‌ای از ارتباطات ما از راه نشانه‌های غیركلامی است.»
زبان سرخِ سرخِ سرخ!
حتما بارها شنیده‌اید كه كلمات بار معنایی دارند و جهت استفاده و كنار هم چیدن آنها باید دقت كرد. هنگامی که می‌بینید كسی با زبانی خشن و بی‌ادبانه حرف می‌زند یا در حرف‌هایش ناسزا به‌كار می‌برد چه تصویری از او در ذهن خود خواهید ساخت؟ به یاد داشته باشید كه شما در منزل خودتان نیستید یا با دوستان و در یك جمع دوستانه صحبت نمی‌كنید. قضاوت از روی كلامی كه از دهان خارج می‌شود می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی كار شما داشته باشد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : eghtesadeiranonline.ir

مطالب پیشنهادی :

۱۰ عادت غلط افراد موفق در محیط های کاری
۵ اشتباه بزرگ در محیط کار
چگونگی ارتباط در محیط كار
۵ کار جایگزین جهت وقت های بیکاری در محل کار
دروغ نگویید‌، حتی در‌ محل‌ كار

واژه های کلیدی: زندگی | ایمیل | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |

دانلود و مشاهده طرز تهیه پاستا (با مرغ و سس مخصوص)


برچسب ها: , , , ,