در این جا به بعضی نکات مهم که موقع عقد و یا تمدید قرار داد باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم

7 توصیه مهم در قرارداد استخدام

در این جا به بعضی نکات مهم که موقع عقد و یا تمدید قرار داد باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم
قرارداد حکم یکی از مهم ترین بخش ها در امر مدیریت منابع انسانی شرکت ها را دارد از این رو در اغلب شرکت های بزرگ و معتبر مدیر ثبت قرارداد ها به این کار پیگیری می کند.
قرارداد استخدام جهت کارمند حکم یک عامل دلگرمی است که باعث می شود نیروی کار با انگیزه و اعتماد زیاد وقت و انرژی اش را صرف انجام وظیفه اش کند.

عبارات مهم : زندگی
متاسفانه در بسیاری موارد ماجرای عقد قرارداد و یا اتمام قرارداد جهت خیلی از افراد مسئله بوده و داستان های عجیبی را جهت آنها درست می نماید.

در این جا به بعضی نکات مهم که موقع عقد و یا تمدید قرار داد باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم:

۱ – در قرارداد شما تاریخ شروع به کار و اتمام کار باید به دقت درج شود.

۲ – در قرارداد باید قید شود که به شما بیمه تعلق میگیرد یا خیر.

۳ – مبلغ حقوق شما با ریز شرح باید حتما درج گردد.

۴ – هر شرکتی شرایط خاصی جهت خودش دارد که در قرارداد درج می گردد.آنها را به دقت مطالعه کنید.

۵ – قانونی در زمینه تمدید قرارداد وجود دارد : اگر کارفرما به صورت کتبی یا شفاهی به کارمندش اعلام کند که قراردادش تمدید خواهد شد قرارداد تمدید شده است تلقی می گردد.دقت کنید که شفاهی بیان کردن این مورد هم در قانون مورد تائید هست.

۶ – شما اگر قرارداد نداشته باشید هم باید قبل از ترک شرکت ۱ ماه به شرکت مهلت بدهید.

۷ – بعد از اتمام ۱ ماه مهلت جهت خروج از شرکت ، شرکت شما باید تا ۲ ماه بعد از خروج شما با شما تسویه حساب انجام بدهد. البته بعضی شرکت ها در قراردادهاشان این مدت را عوض کردن میدند که شما باید موقع امضا قرارداد این مورد را در نظر داشته باشید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

پانزده پرسش متداول در مصاحبه های استخدامی
چگونه در شغل های پر متقاضی استخدام شویم؟
۱۰ قاعده جهت موفقیت در مصاحبه شغلی
چگونه یک کارمند خوب استخدام کنیم؟
۸ مهارتی که جهت استخدام شدن تان الزامی است

واژه های کلیدی: زندگی | چگونه | کارمند | کارمند | استخدام | قرارداد | استخدام | استخدامی


برچسب ها: , , , , ,