آیا از اینکه به مصاحبه شغلی دعوت نمیشوید، کلافه شده است اید؟ آیا جهت شغلهایی که بنظرتان بسیار شایسته ی آنها هستید، درخواست میدهید، ولی موفقیتی بدست نمیآورید؟

4 قاعده مهم جهت نوشتن یک رزومه کاری موفق

برای نوشتن رزومه کاری ۴ قاعده مهم زیر را رعایت کنید.

اگر می خواهید یک رزومه کاری چشمگیر و کامل داشته باشید کافی است ۴ قانون مهم در نوشتن رزومه کاری را رعایت کنید.

آیا از اینکه به مصاحبه شغلی دعوت نمیشوید، کلافه شده است اید؟
آیا جهت شغلهایی که بنظرتان بسیار شایسته ی آنها هستید، درخواست میدهید، ولی موفقیتی بدست نمیآورید؟

عبارات مهم : زندگی
بسیار محتمل است که مسئله شیوه ی نوشتن شدن رزومه تان باشد، تـــا نداشتن مهارتهای درست جهت شغل.

نوشتن رزومه شکلی از هنر هست، و جهت موفقیت میبایست ۴ قاعده مهم را در رزومه تان مد نظر قرار دهید :

۴ قاعده مهم جهت نوشتن یک رزومه کاری موفق

۱ – مهارتها و شایستگیها

باید جهت برجسته نشان دادن رزومه تان هرچه پررنگ تر بوده و مورد تاکید قرار گیرند. بنا بر بررسیها، هنگامیکه یک مدیر کارگزینی یا استخدامکننده رزومه تان را باز میکند، شما ۱۰ تا ۲۰ ثانیه وقت دارید که تاثیر خود را بگذارید. تاثیرنــگذاشتن، یعنی اینکه مصاحبه ای در کار نیست، و در نتیجه هیچ شغلی هم در کار نخواهد بود.

۲ – کلیدواژه های استراتژیک جهت برجسته نشان دادن دستاوردها

این کلیدواژه ها جهت غربال کردن و کم کردن تعداد متقاضیان یک شغل از سوی مسئول بررسی رزومه ها مورد توجه قرار میگیرد.

آیا از اینکه به مصاحبه شغلی دعوت نمیشوید، کلافه شده است اید؟ آیا جهت شغلهایی که بنظرتان بسیار شایسته ی آنها هستید، درخواست میدهید، ولی موفقیتی بدست نمیآورید؟

۳ – نوشتن مهارت های کاری در رزومه

رزومه میبایست بصورتی خاص جهت بروز تجربیات و مهارتهای تان فرمت, ساختاربندی و ارائه گردد.

۴ – رزومه کاری باید عاری از هر گونه اشتباه باشد

رزومه باید بشکلی حرفه ای و با استفاده از فونت، موردبندی و عنوان بندی مناسب و از همه مهمتر عاری از خطا، ارائه گردد.

چگونه میتوانم کاری کنم که رزومه ام در میان انبوهی از رزومه های دیگر، به چشم بیآید؟

استفاده از ارقام و شواهد کمــّی جهت پررنگ نشان دادن دستاوردهای تان میتواند کلیــدی باشد جهت اینکه در مسابقه یک سروگردن از سایرین بالاتر بوده و گواهی قابل اتکا و ارزشمندی راجع به ی نوع رفتاری که مدیر کارگزینی از شما انتظار دارد ارائه دهید.

مثال ۱: توسعه موفق کسب و کار و مدیریت حسابها با زیاد کردن ۱۵ درصدی در یک سال مالی کامل، در راه بالاتر رفتن فروش هر سال از مرز x دلار کمک شایانی کرد.

۴ قاعده مهم جهت نوشتن یک رزومه کاری موفق

مثال ۲ : مدیریت یک تیم ۶ نفره از نمایندگان فروش جهت جای انداختن محصول و زیاد کردن میزان نفوذ محصول تازه در بازار، در یک دوره ی زمانی ۱۲ ماهه به زیاد کردن ۵ میلیونی میزان فروش منجر شد.

مثال ۳ : بخشی از تیم مدیریت پروژه فعال در راه اندازی ۲۰۰ شبکه که به زیاد کردن ۱۰درصدی عواید و صرفه جویی ۲۰درصدی هزینه ها منتج گردید.

شواهد و مدارک

استفاده از ارقام و مدارک بعنوان اعتبار ی ادعاهای تان، به کارکرد رزومه تان کمک کرده و موجب درخشیدن آن در میان دیگر رزومه ها میشود. در اقتصادی که گرفتن مشاغل سخت هست، شما باید به مدیر کارگزینی یا کارفرما نشان داده و ثابت کنید که عالی ترین کاندیدا جهت شغل موردنظر هستید، و عالی ترین شیوه ی انجام این کار، استفاده از اعداد و ارقام بعنوان گواهی جهت دستاوردهای تان است.

آیا از اینکه به مصاحبه شغلی دعوت نمیشوید، کلافه شده است اید؟ آیا جهت شغلهایی که بنظرتان بسیار شایسته ی آنها هستید، درخواست میدهید، ولی موفقیتی بدست نمیآورید؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

۴ قاعده مهم جهت نوشتن یک رزومه کاری موفق

واژه های کلیدی: زندگی | مدیریت | استفاده | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,