داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های مهم هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های مهم هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

ایده هایی جهت نگه داشتن کارمندان خوب

شاید شما هم شنیده باشید که مدیران یک مجموعه کاری از اینکه ناگهان نیروهای شایسته و موثر خود را از دست داده‌اند و دست تنها مانده‌اند، گلایه می‌کنند؛ البته آن‌ها تا حدی حق دارند؛ آیا که از دست دادن یک نیروی خوب جهت یک مجموعه، کم هزینه و بی‌دردسر نیست. این در حالی است که آن‌ ها یک توصیه کلیدی را فراموش می‌‌کنند : کارکنان خوب شغلشان را ترک نمی‌کنند، بلکه اوضاع تلخ موجود را که مدیر هم بخشی از آن است- ترک می‌کنند! بنابراین آشنایی عواملی که باعث ایجاد وضع نامطلوب جهت یک کارمند خوب می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

به کارکنان خود اهمیت دهید

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب هست. واکنش‌ها شما به عنوان یک مدیر باید خردمندانه باشد، به‌طوری که انجام وظایف و انتظارات شغلی از کارمند خود را از وظایف انسانی تفکیک کنید، هنگامی که دچار مسئله خاصی هستند مشکلشان را نادیده نگیرید و با آنان همدردی کنید، پیروزی‌های‌شان را ارج نهید و تعادل مناسبی بین کار و روابط انسانی برقرار کنید.

از چالش برانگیز بودن کار مطمئن شوید

هیچ فردی دوست ندارد کار کسالت‌آور و خسته‌کننده‌ای انجام دهد، این مسئله راجع به نیروهای کارا اهمیت دو چندانی دارد؛ بنابراین لازم است از طریق صحبت با خودشان یا از طریق همکاران جویا شوید که کارکنان موثر چه حسی از انجام امور دارند و آیا انگیزه کافی جهت انجام وظایف‌شان دارند؟ اگر فاقد انگیزه کافی هستند، تدبیری بیندیشید تا بتوانند از کارشان لذت ببرند و با علاقه آن را ادامه دهند.

داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های مهم هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

ارتباط همکاران را تقویت کنید

به‌ طور معمول هنگامی که یک کارمند خوب شغلش را ترک می‌کند، اگر دلش جهت کارش تنگ نشود، ممکن است جهت همکاران خوب یا فضای دوستانه محیط کار تنگ شود. داشتن همکاران خوب که به دوستان خوب تبدیل می‌شوند، یکی از عوامل مهم در رضایت شغلی شاغلان و مانع ترک شغل است. از ایجاد دوستی بین کارکنان خود نهراسید، از تفرقه‌افکنی بین آن‌ها اجتناب و تلاش کنید اگر بین آن‌ها مشکلی وجود دارد، شناسایی و برطرف کنید.

نسبت به اهداف و خواسته‌های شخصی آن‌ها بی‌تفاوت نباشید

بسیاری از مدیران فقط به اهداف کاری مجموعه خود توجه می کنند و نسبت به اهداف شخصی کارکنان بی‌تفاوت هستند. ممکن است نیروی کارآمد یک مجموعه علاوه بر دنبال‌کردن اهداف شغلی خویش، خواسته‌های شخصی مانند ادامه تحصیل یا دنبال کردن علایق و استعدادهای شخصی داشته باشد. شما به‌عنوان یک مدیر نباید شرایط و محدودیت‌هایی فراهم کنید که آن‌ها در پیگیری تمایلات و اهداف شخصی خود تحت فشار قرار بگیرند و خواسته‌های شخصی و شغلی را در برابر هم ببینند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

واژه های کلیدی: کارمند | همکاران | زندگی | کارمند | مجموعه | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک


برچسب ها: , , , , , ,