کارمندان شادتر معمولا انگیزه ی بیشتری جهت کار دارند و نسبت به دیگر کارمندان فعال تر هستند بعد بنابراین علاوه بر انگیزه دادن باید محیط کاری خود را فعال و پویا ک

چگونه به کارمندان انگیزه بدهیم؟

کارمندان شادتر معمولا انگیزه ی بیشتری جهت کار دارند و نسبت به دیگر کارمندان فعال تر هستند بعد بنابراین علاوه بر انگیزه دادن باید محیط کاری خود را فعال و پویا کنید.
هر شرکتی نیاز به این دارد که انگیزه ی کافی جهت کسب موفقیت و پیمودن مسیر کاری اش داشته باشد. چون جهت دست یابی به اهداف یک تیم کاری نیاز به انگیزه دارد جهت اینکه شرکتی به موفقیت دست یابد و درآمد زایی داشته باشد باید کارمندانی فعال و پویا را در تیم کاری اش داشته باشد. کارمندان شادتر معمولا انگیزه ی بیشتری جهت کار دارند و نسبت به دیگر کارمندان فعال تر هستند بعد بنابراین علاوه بر انگیزه دادن باید محیط کاری خود را فعال و پویا کنید.
۵ راهکار خوب میتواند انگیزه ی کارمندان در انجام کارهای روزانه زیاد کردن دهد و عملکرد آنها را هم اصلاح بخشد.
۱ – برقراری ارتباط خوب با کارمندان

عبارات مهم : انگیزه
برقراری ارتباط با کارمندان و صحبت و گفت و گوی کارفرما با کارمندان نشان دهنده ی این است که شما جهت کارمندان ارزش قائل هستید. گوش دادن به صحبت های کارمندان و ارزیابی آنها باعث انگیزه ی زیاد کارمندان جهت انجام کارها میشود. اگر کارمندان دچار مسئله در انجام کارها هستند تلاش کنید با ارئه راه حل به آنها کمک کنید. هر لحظه ساعاتی را به گفت و گو با کارمندان تخصیص داده شده است بدهید تا نظرات و ایده های خود را مطرح کنند.

۲ – به کارمندان جایزه بدهید
به کارمندانی را که عملکرد بهتری دارند جایزه و پاداش دهید همین انگیزه دادن باعث میشود که آنها تشویق شوند و بهتر از قبل در انجام کارها تلاش کنند و همچنین دیگر کارمندان هم تشویق میشوند تا بهتر از قبل به انجام وظایف خود بپردازند. قدر دانی و تقدیر باعث ایجاد انگیزه در کارمندان میشود.
۳ – کارمندان را در تصمیم گیری ها همکاری بدهید
مشارکت کارمندان در تصمیم گری ها نشان میدهد که شما جهت کارمندان خود ارزش قائل هستید البته پرسیدن نظرات و ایده های کارمندان و مشورت با آنها بسیار خوب است و باعث زیاد کردن میزان رضایت کارمندان از کار و شغلشان میشود. کارمندان با ارائه ایده های خود میتوانند خلاقیت را در کار ایجاد کنند.
۴ – توسعه و پیشرفت در کار
کارمندان با پیشرفت در کار انگیزه پیدا میکنند آنها هنگامی که توسعه ی کاری و پیشرفت در کار را داشته باشند بیش از قبل تلاش میکنند تا عملکرد خود را اصلاح ببخشند. علاوه بر اینها یادگیری تجربیات و مهارت های تازه به کارمندان انگیزه میدهد. کسب تجربیات نیز جهت آینده کاری کارمندان بسیار خوب خواهد بود.
۵ – نقش کارمندان و برنامه ریزی در کار
کارمندان باید با کار و فعالیت به تجربیات خود بیافزایند ولی در هر زمینه ی کاری و در هر موقعیت کاری کارمندان باید یکسری وظایف و مسئولیت هایی داشته باشند و در آنها برنامه ریزی کنند. اگر کارمندان وظایف مشخص نداشته باشند و برنامه ریزی هم وجود نداشته باشد بی انگیزه میشوند چون نقش کارمندان باید در یک تیم کاری به عنوان عضوی از تیم مشخص باشد در این صورت کارمندان هدفمند شده است و جهت رسیدن به موفقیت تلاش میکنند ولی بی برنامه بودن و نداشتن مسئولیت مشخص باعث کم کردن میزان انگیزه ی کارمندان خواهد شد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

چگونه برندمان را جهانی کنیم؟
۵ تکنیک ظریف جهت یک استخدام سریع
راه هایی جهت شاد نگه داشتن کارمندان
با همکار آزارگر چگونه واکنش‌ها کنیم؟
هرگز در محل کار این حرف ها را نزنید

واژه های کلیدی: انگیزه | برنامه | برنامه ریزی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,