بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد یا هنگامی که به سرکارشان بــازمی‌گردند احسـاس خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از فصل بهار را دارن

پیشنهادهایی جهت غلبه بر کسالت و خستگی بعد از تعطیلات

بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد یا هنگامی که به سرکارشان بــازمی‌گردند احسـاس خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از فصل بهار را دارند و خود را کم انرژی‌تر از آنچه باید می‌بینند. در این مقاله جهت غلبه بر این احساس پیشنهادهایی مطرح می کنیم.

چگونه بر کسالت و خستگی بعد از تعطیلات غلبه کنیم؟

نوبتی هم باشد نوبت به سر رسیدن تعطیلات نوروز و مواجه شدن با این واقعیت است که هر تعطیلات نیز نهایی دارد و باید در سال تازه با روحیه‌ای مضاعف به محل کار برگشت؛ ولی مسئله‌ای که ممکن است بعد از تعطیلات پر رنگ شود مسئله کسالت بهاری یا خستگی بعد از تعطیلات هست. بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد یا هنگامی که به سرکارشان بــازمی‌گردند احسـاس خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از فصل بهار را دارند و خود را کم انرژی‌تر از آنچه باید می‌بینند. در این مقاله جهت غلبه بر این احساس پیشنهادهایی مطرح می کنیم.

پیشنهادهایی جهت غلبه بر کسالت و خستگی بعد از تعطیلات

برنامه‌ریزی بلند‌مدت انجام دهید

اگر برنامه و چشم‌اندازی بلند‌مدت داشته باشید، مطمئنا به خستگی خودتان می‌خندید و جهت شروع دوباره آستین‌های‌تان را اوج می‌زنید! در واقع چیزی که در اینجا اهمیت دو چندان دارد نشانه هست. اگر به همان اهداف تکراری هر‌ساله بسنده کنید شاید هیچ انگیزه‌ای جهت شروع کار در سال تازه نداشته باشید، ولی اگر اهداف و برنامه‌های خلاقانه‌ای در سرتان باشد دست کم‌انگیزه اجرایی کردن آن‌ها را دارید که نیازمند انرژی شماست. برنامه‌ریزی و اهداف نوآورانه چیزی است که اگر قبل از تعطیلات راجع به اش فکر کرده باشید، در ایام بعد از تعطیلات می‌توانید به اجرایی شدنش فکر کنید. بعد یک نشانه خاص تنظیم کنید و جهت آن برنامه ‌ریزی کنید. این چیزی است که به مغز شما تمرکز مثبت و انگیزه‌ای جهت پیشرفت خود و دوری از افسردگی و کسالت را می‌دهد.

تغییر در ساعات انجام کارها

اگر شرایط اجازه می‌دهد در فصل بهار ساعات کاری خود را عوض کردن دهید؛ جهت مثال روزهایی که توان تمرکز بر انجام کارهای‌تان را ندارید، ساعات کمتری کار کنید و وقت بیشتری را به خودتان و کارهایی که دوست دارید تخصیص داده شده است دهید. در واقع توانایی عوض کردن وقت انجام کارها، ابزاری کارآمد جهت زمان‌هایی همچون فصل بهار هست. اگر چنین امکانی وجود ندارد تلاش کنید حداقل وقت ناهار و استراحت را خارج از محیط کار سپری کنید. هر وقت که احساس کسالت کردید نفسی عمیق بکشید یا کمی قدم بزنید. تحقیقات نشان داده، تنفس در فضای آزاد می‌تواند سیستم عصبی را آرام کند و به مغز انرژی دوباره دهد و تمرکز و خلاقیت را اصلاح بخشد.

بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات همچنان ادامه داشته باشد یا هنگامی که به سرکارشان بــازمی‌گردند احسـاس خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از فصل بهار را دارن

به میز کارتان سر و سامان دهید

هیچ چیز نمی‌تواند بیش از دیدن یک میز کار شلوغ با انبوهی از برگه‌ها و وظایف انجام نشده که بعد از تعطیلات انتظارتان را می‌کشد شما را کلافه و سردرگم کند. بعد چه خوب بود قبل از این که محل کارتان را جهت تعطیلات ترک می‌کردید، به میزتان سروسامان می‌دادید. شروع سال‌نو کاری با میزی مرتب می‌تواند به مغز شما در تمرکز بر کارهایی که برای‌شان برنامه‌ریزی کرده‌‌اید کمک کند.

کارهای‌تان را فهرست کنید

برای برنامه‌های تازه باید فهرستی از وظایف را جهت خود‌تان تهیه کنید. بهتر است این کار را چند روز قبل از بازگشت به محل کار انجام دهید و موکول کردن آن به شبی که فردایش به سرکار می‌روید ممکن است باعث درگیر شدن ذهن و استرس شود و این خود عامل بی‌خوابی شده است و روز بعد که به سرکار می‌روید به علت کم خوابی احساس کسالت خواهید کرد، بعد شب قبل از بازگشت به محل کار به خوبی استراحت کنید.

انجام کارهای خلاقانه یا گروهی

محققان عقیده دارند هوای خوب قوه تخیل و احساسات آدمی را تقویت می‌کند؛ بنابراین انجام کارهایی که نیازمند خلاقیت هستند یا پرداختن به کارهای گروهی با این مقاطع زمانی به‌شدت هم‌خوانی دارد. به دیگر بیان مهارت‌های بین فردی از جمله احساس همدلی و همراهی با دیگران یا هوش احساسی در انسان با شرایط آب و هوایی ارتباط مستقیم دارد.

پیشنهادهایی جهت غلبه بر کسالت و خستگی بعد از تعطیلات

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : احساس
منبع : ninisite.com

واژه های کلیدی: احساس | انرژی | تمرکز | برنامه | برنامه | احساسات | هوش احساسی | تعطیلات نوروز | کارهای خلاقانه


برچسب ها: , , , , , , ,