یک کارفرمای خوب جهت حفظ کارمندانش باید هر لحظه از طرحها و ایده های آنان استقبال کند اگر کارمند دچار مسئله شد به آن یاری کند و اگر از شرایط کاری ناراضی بود به ع

نکات طلایی جهت حفظ کارمندان

یک کارفرمای خوب جهت حفظ کارمندانش باید هر لحظه از طرحها و ایده های آنان استقبال کند اگر کارمند دچار مسئله شد به آن یاری کند و اگر از شرایط کاری ناراضی بود به علل آن پیگیری کند.
نگه داری کارمندان خوب از پیدا کردن و استخدام آنها سخت تر هست. توانایی جذب کسانی که استعداد بیشتری دارد و پتانسیل کاری اوج دارند بسیار مهم است و البته جهت موفقیت یک تجارت باید کارمندان نمونه وجود داشته باشند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بسیاری از تجارت ها و کسب و کارهای موفق به اولویت مهم ارزش را به نگه داری و حفظ کارمندانشان میدهند و در این راه هم هزینه می کنند این هزینه ها می تواند در جهت آموزش کارمندان و یا دادن امکانات زیاد به آنها در محیط کاری باشد. هزینه استخدام کارمندان و آموزش آنها همچنین یاد دادن کار با انواع نرم افزارها کارمند را ورزیده تر می کند و این کارمند با کسب تجربه در آن محیط کاری موفق می شود.
۱ – یک کارفرمای خوب جهت حفظ کارمندانش باید هر لحظه از طرحها و ایده های آنان استقبال کند اگر کارمند دچار مسئله شد به آن یاری کند و اگر از شرایط کاری ناراضی بود به علل آن پیگیری کند. کارمندان باید هر لحظه بتوانند از کارفرما انتقاد کنند اگر کم و کاستی داشتند با کارفرما در میان بگذارند.

عبارات مهم : کارمند

۲ – هر لحظه تلاش کنید با کارمندان تان دوستانه برخورد کنید آنها باید بدانند که محیط کاری جدی و دوستانه است کارمندان با تجربه تر معمولا با پرسشها راحت تر کنار می آیند بنابراین شما باید از آنها به خاطر تحمل پرسشها کاری تقدیر کنید. کارمندان خوب اگر کارفرمای خوبی داشته باشند هیچ گاه محیط کارشان را عوض نمی کنند. بنابراین شما باید کارمندان با تجربه را با اصلاح شرایط کاری تان حفظ کنید.
۳ – همیشه باید صادق باشید. کارمندان زیاد جذب محیط هایی میشوند که فضای کاری صادقانه تری داشته باشند. صداقت نیاز به هزینه و تجربه هم ندارد شما تنها باید آنچه را که در کار به آن نیاز دارید صادقانه از کارمندان تان بخواهید.
۴ – کارمندان برتر هر لحظه میل به دارند در محیط هایی که کار جدی و پیشرفت هم بالاست فعالیت کنند آنها نیاز به محیط هایی با توانایی اوج دارند تا استعدادهای ارزش را در آن محیط به کار ببندند. تشکیل یک تیم کاری یا گروه کاری خوب مستلزم وجود افرادی است که همگی به کار علاقمندند شما باید با به کارگیری فاکتورهای صحیح و استراتژی های خود این علاقه را در کارمندان دو چندان کنید.
۵ – در مورد آنچه که از کارمندان می خواهید باید براق سازی کنید. یک کارمند خوب دارای برنامه ریزی کاری است بنابراین او از شما میخواهد تا وظایفش را مشخص کنید. شما با ارزیابی مهارت ها و توانایی های کارمندان باید وظایف مشخص آنها را بازگو کنید.
۶ – کارمندانی که روابط عمومی خوبی دارند اغلب موفق اند و به پیشرفت تجارت شما هم کمک میکنند. بنابراین وقت خود را جهت پیدا کردن و حفظ این کارمندان بگذارید. هر چند وقت یکبار از کارمندان نظر سنجی کنید کارمندان دوست دارند که نظرشان را بیان کنند از آنها بخواهید نقاط قوت و ضعف کار را بازگو کنند. به آنها کمک کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشند.
۷ – محیط های کاری که مسابقه در آنها بالاست کارمندان را محک میزند کارمندان برتر معمولا مایل به این مسابقه های دوستانه هستند چون انگیزه ی بیشتری دارند. پاداش هایی جهت این مسابقه ها در نظر بگیرید تا کارمندان انگیزه ی بیشتری پیدا کنند.
۸ – محیط کارتان را جهت توسعه و پیشرفت آماده کنید کارمندان خوب از محیط هایی که اهداف تکراری دارند خسته میشوند شما باید بستر سازی کنید تا کارمندان پیشرفت کنند. اهداف متنوع شما آنها را به انجام فعالیت های زیاد سوق میدهد.
۹ – در نهایت هم ارتباط کلامی از تاثیر گذارترین عوامل در حفظ کارمندان خوب است هر ماه جلسات کوتاه ۴۵ دقیقه ای جهت همه ی مشاغل مورد نیاز است تا کارمندان و اهدافشان همچنین برنامه های کاری شما منسجم شده است و جهت ماه بعدی آماده تر باشند. داشتن تیم کاری خوب نیاز به وقت دارد این وقت را به کارمندان بدهید تا پیشرفت کنند از آنها بخواهید و تشویق ارزش کنید تا انگیزه بیشتری پیدا کنند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

عادت های غلط در محیط کار که باعث اخراج شدن تان می شود
چهار شاخصه یک غذای ایده آل در محل کار
۱۰ توصیه مهم سلامتی به کارمندان پشت میز نشین
شما می توانید یک کارمند عالی باشید اگر ...
چگونه اتیکت کاری مان را حفظ کنیم؟

واژه های کلیدی: کارمند | کارمند | نیاز به هزینه | استخدام کارمند | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,