جدیدترین گزارش هر سال حقوق و دستمزد که انتشار یافته هست، حاوی اطلاعات جذابی جهت متخصصان ایرانی و خارجی هست. مطالعه این گزارش را از دست ندهید!

متخصصان، کارشناسان و مدیران ایرانی، ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

جدیدترین گزارش هر سال حقوق و دستمزد که انتشار یافته هست، حاوی اطلاعات جذابی جهت متخصصان ایرانی و خارجی هست. مطالعه این گزارش را از دست ندهید!

تحلیلی از جنس پسا برجام بر بروزترین ” گزارش هر سال حقوق و دستمزد” انتشار یافته به وسیله کشور عزیزمان ایران تلنت در سال ۱۳۹۵

چقدر حقوق به متخصصان و مدیران کلیدی خود پرداخت کنیم تا پیشنهاد وسوسه انگیز همکاری با شرکتهای خارجی تازه وارد به بازار کشور عزیزمان ایران را رد کنند؟! در پسابرجام دلواپس از دست دادن کدام یک از مدیران و متخصصان خود باشیم؟! شرکت های رقیب به متخصصان خود چقدر حقوق پرداخت می کنند؟ بروزترین گزارش هر سال حقوق و دستمزد که به وسیله کشور عزیزمان ایران تلنت انتشار یافته هست، حاوی اطلاعات جذابی جهت متخصصان ایرانی و خارجی هست. مطالعه این گزارش را از دست ندهید!
به روال سال‌های اخیر و با توجه به استقبال گسترده شركت‌ها و مدیران ایرانی، جهت سومین سال پیاپی گزارش حقوق و دستمزد کشور عزیزمان ایران تلنت منتشر شد. این گزارش که حاصل تحلیل اطلاعات بیش از ۳۶ هزار متخصص و مدیر ایرانی است و از بسیاری جهات به تنها مرجع آشنایی بازار کار و تصمیم گیری جهت مدیران و شرکت‌های ایرانی تبدیل شده است هست، میزان حقوق دریافتی متخصصان كشور را در ٢٢ گروه شغلی و با شرح بافایده ارائه می‌دهد.

در سومین گزارش حقوق و دستمزد کشور عزیزمان ایران تلنت، موارد بسیاری راجع به بازار کار اعلام شده است هست؛ از جمله نکات جالب، اختلاف زیاد پرداختی‌ها جهت پست‌های مشابه در شركت‌های متفاوت هست. اینكه این اختلاف تحت تأثیر چه عواملی است و آیا ناشی از سطح توانمندی و مهارت افراد است و یا قدرت پرداخت شركت‌های متفاوت با یکدیگر تفاوت دارند، خود جای بحث مفصل دارد؛ ولی آنچه بی شك همواره چالش شركت‌ها بوده، تعیین سطح حقوق و دستمزد شرکت به گونه‌ای است كه باعث نگهداشت نیروهای حرفه‌ای مجموعه شود. تحقیقات نشان می‌دهد که سازمان‌ها به‌طور معمول و دوره‌ای، حقوق پرداختی شركت‌های مشابه و یا رقیب را در بازار كار و صنعت خود بررسی می‌كنند و با در نظر گرفتن توان پرداخت خود، سطح حقوق و دستمزد جهت پست‌های متفاوت را در شرکت تعیین می‌كنند.

متخصصان، کارشناسان و مدیران ایرانی، ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

میزان حقوق دریافتی در سال ۹۴ در تهران

از جمله دیگر یافته های این گزارش، عوامل پیدا و پنهانی است که روی دریافتی افراد اثرگذار هست. از جمله می توان گفت که دریافتی فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی به طور میانگین ۱۶ درصد بالاتر از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های آزاد است و یا دریافتی افراد دارای مدرک فوق لیسانس نسبت به لیسانس به طور میانگین ۱۵ درصد بالاتر هست. یکی دیگر از موارد مورد بحث در بازار کار جنیست است که با توجه به آمار کشور عزیزمان ایران تلنت به طور میانگین دریافتی خانم‌ها در سمت‌های مشابه، ۲۳ درصد کمتر از دریافتی مردها هست. در این میان آمار نشان می دهد که افراد مسلط به زبان انگلیسی به طور میانگین ۱۶ درصد دریافتی بیشتری دارند.

جدیدترین گزارش هر سال حقوق و دستمزد که انتشار یافته هست، حاوی اطلاعات جذابی جهت متخصصان ایرانی و خارجی هست. مطالعه این گزارش را از دست ندهید!

شروع فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران، ترساندن یا فرصت؟

در همین راستا عنوان قابل تأمل جهت شركت‌ها و كارفرمایان ایرانی، ورود و شروع فعالیت شركت‌های خارجی به بازار کشور عزیزمان ایران است كه با برداشته شدن تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن برجام به زودی اتفاق خواهد افتاد. بدون شك برطرف شدن موانع تحریم از مسیر پیشرفت کشور، باعث رونق اقتصادی و شكوفایی كسب و كار و زیاد کردن آمار اشتغال خواهد شد؛ ولی از طرف دیگر حقوق ۱/۵ میلیون تومانی یك كارشناس تحصیل كرده در یكی از رشته‌های مهندسی، معادل ۳۵۰ دلار خواهد بود و حقوق ٤ میلیون تومانی كه جزو حقوق‌‌های خوب بازار كار محسوب می شود، معادل كمی زیاد از ۱۰۰۰ دلار! این اعداد و ارقام جهت بسیاری از شركت‌های بین‌المللی پایین محسوب می‌شوند، لذا قدرت مانور زیادی روی حقوق‌های پیشنهادی خود به متخصصان ایرانی خواهند داشت. این امر منتهی به جذب راحت‌تر نیروهای توانمند بازار كار کشور عزیزمان ایران می‌شود. این عنوان یكی از دغدغه‌های مدیران و كارفرمایان را شكل می‌دهد و از طرفی آنان را ترغیب می‌كند كه در صدد برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های خاص و خلاقانه جهت شناسایی و نگهداشت نیروهای ارزشمند شرکت باشند.

این ترساندن از زاویه دیگر، فرصتی فوق‌العاده را جهت شرکت های ایرانی در جهت همکاری با شرکت های خارجی فراهم می کند. به عبارت دیگر همان‌طور که تولید بسیاری از برندهای غربی و آمریکایی امروزه در چین صورت می‌گیرد و یا خدمات بسیاری از شرکت‌های برتر دنیا از کانال شرکت‌هایی در هند مدیریت و اجرا می‌شود، کشور عزیزمان ایران نیز کاندید خوبی جهت این امر محسوب خواهد شد و شرکت های خارجی به این سمت روی می آورند که تولید محصول و یا ارائه خدمات خود را از طریق شرکت های مرتبط در کشور عزیزمان ایران انجام دهند. در این حالت نه تنها شرکت های داخلی بابت از دست دادن نیروی متخصص خود نگرانی نخواهند داشت بلکه می‌توانند با وصل شدن به بازارهای جهانی و شرکت های بین المللی، رونق چشم¬گیری به کسب و کار خود ببخشند.
لازم به ذکر است بعضی از مدیران بر این باورند که توصیه کلیدی این همکاری دو جانبه و وصل شدن به بازارهای بین‌االمللی، کیفیت، شفافیت و ساختار هست. بدون شک رشد کیفیت در تولید و یا ارائه خدمات طبق استانداردهای بین‌المللی، شفافیت در تعاملات و مراودات مالی و بازرگانی و ساختار در فرآیندها و فعالیت-های شرکت کلید تعامل مؤثر با بازارهای جهانی و شرکت‌های بین‌المللی خواهد بود.

متخصصان، کارشناسان و مدیران ایرانی، ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

گفتنی است گزارش کامل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۴ در وبسایت ایران‌تلنت به آدرس www.IranTalent.com در دسترس و قابل دانلود هست. در این گزارش، حقوق و دستمزد خالص دریافتی در هر گروه شغلی جهت سه رده کارشناسی، سرپرستی و مدیریتی ذکر شده است و در هر رده شغلی، میزان دریافتی افراد به تفکیک سابقه کار مشخص شده است است.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : irantalent.com

جدیدترین گزارش هر سال حقوق و دستمزد که انتشار یافته هست، حاوی اطلاعات جذابی جهت متخصصان ایرانی و خارجی هست. مطالعه این گزارش را از دست ندهید!

واژه های کلیدی: ایران | بازار | خارجی | ایرانی | دستمزد | ایرانی | دریافتی | بازار کار


برچسب ها: , , , , , ,