در وقت استخدام هر عمل شما زیر ذره بین کارفرما واقع شده است است و در

پاسخ+ سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی مطرح می شود

در وقت استخدام هر عمل شما زیر ذره بین کارفرما واقع شده است است و در تصمیم گیری او موثر خواهد بود بعد در این گزارش می کوشیم شما را با عالی ترین راهکارها آشنا کنیم.
مصاحبه های استخدامی معمولا زمانی برگزار می شود که یک کارفرما قصد دارد از بین رزومه های مختلفی که به دستش رسیده و از بین متقاضیان متفاوت یک شغل عالی ترین فرد را گزینش کند و به یک توافق دو طرفه دست یابد.
این توافق دو طرفه عبارت از رضایت دو طرف گفتگو(کارفرما و کارجو) می باشد.در این وقت هرعمل شما زیر ذره بین کارفرما واقع شده است است و در تصمیم گیری او موثر خواهد بود بعد در این گزارش می کوشیم شما را با عالی ترین راهکارها آشنا کنیم.
شما قهرمان هستید
در هنگام مراجعه به یک مصاحبه شغلی خودتان را به عنوان نقش اول یک آگهی بازرگانی در نظر بگیرید ، در آگهی های بازرگانی نشانه جذب حداکثری مخاطب و ترغیب آنها به خرید کالاست . شما هم باید بکوشید هرآنچه را در دانشگاه و مراحل متفاوت تحصیل آموخته اید به عالی ترین نحو به کارفرما ارائه کنید ونظر او را به خودتان جلب کنید او باید مطمئن شود شما همان هستید که او می خواهد. بعد تلاش کنید به کوچکترین شرح حتی نحوه پوششتان هم دقت کنید.

عبارات مهم : فعالیت – کارفرما

انتخاب شغل صحیح
دنیا دنیای تخصص هست. بعد وظیفه مهم شما این است که در بین وقت های شغلی به دنبال آنهایی بگردید که با تخصص های شما تطابق داشته باشند. کارفرما ها هم دقیقا دنبال همین هستند. آنها به کسانی که متخصص نیستند و ادعا می کنند نیازی ندارند. آنها به کسانی نیاز دارند که متخصص و صاحب سبک هستند. بعد تلاش کنید نیاز های کاری شغل مورد درخواستتان را بشناسید و با طرح و برنامه وارد دفتر مدیر عامل شوید در غیر اینصورت موفقیت شما سخت خواهد بود.
گسترش دایره اطلاعات
مثبت باشید و با دیدی مثبت صحبت کنید هرچه دایره اطلاعات و دانسته های شما زیاد باشد کارفرما را بهتر و سریعتر جذب خواهید کرد در غیر اینصورت اون مردد خواهد ماند. جهت جلب نظر مدیریت باید یک کارجوی متفاوت باشید اگر مثل سایرین باشید کارفرما مایوس می شود بعد سطح اطلاعات و راهکارهایی که ارائه می دهید عالی ترین راه تمایز شماست.
مهمترین مباحث مطرح در مصاحبه شغلی
کارفرما جهت اینکه به یک جمع بندی کلی برسد و تصمیمی بگیرد تلاش می کند جنبه های متفاوت را بسنجد از شاخصه های شخصیتی شما گرفته تا مهارت ها و توانایی هایتان. معمولا در همه مصاحبه های شغلی سوالات زیر پرسیده می شوند:
_ سوابق شغلی
_ تجربه کاری
_ شخصیت
_ تحصیلات و مهارت‌ها
_ انگیزه و اهداف
مهم‌ترین پرسش‌های مصاحبه‌کننده :
درباره فعالیت‌های شغلی خودتان توضیح دهید؟
پاسخ شما به هر یک از این پرسش ها بخشی از شخصیت شما را نمایان می کند و در واقع مشخص می کند جهت کار مناسب هستید یانه.
جواب هایی که می توانید به پرسش ها بدهید :
_ راجع به فعالیت‌های شغلی خودتان توضیح دهید؟
این پرسش فرصتی است تا مصاحبه‌شونده به طور خلاصه فعالیت‌ها و سوابق شغلی و تحصیلی خویش را شرح دهد. می‌توانید نتیجه های تحقیق‌ها و تجربه‌های خودتان را در دوره دانشجویی راجع به پروژه‌های مرتبط توضیح دهید.
_ آیا شرکت ما را گزینش کردید؟
این پرسش کاملاً جنبه روان‌شناختی دارد. در واقع عالی ترین شرایط را جهت بیان تحقیق‌ها ایجاد می‌کند. هر آنچه را که راجع به فعالیت‌، بازدهی، موقعیت تجاری و مخاطبان می‌دانید، جهت مصاحبه‌کننده شرح دهید. چالش‌ها و فرصت‌ها، امتیازهای خاص همکاری با این شرکت و درنهایت نظر ذهنی مصاحبه‌شونده جهت مصاحبه‌کننده با این پرسش مشخص خواهد شد.
_ اگر مشکلی جهت شما پیش بیاید چگونه آن را حل خواهید کرد؟
در این بخش می‌توانید نمونه‌ای از خلاقیت‌ها و راهکارهای موثر خودتان را در مواجهه با پرسشها کاری عنوان کنید. نشانه از طرح این پرسش میزان خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و اراده شما در برابر حوادث متفاوت هست. در جایگاه کارجویی که تجربه خوبی از فعالیت در حوزه مرتبط با تحصیلات و مهارت خویش دارد؛ این پرسش فرصتی ایجاد می‌کند تا قدرت مدیریت بحران و ظرفیت‌های مهارتی خودتان را توضیح دهید.
_ نقاط ضعف و قدرت خودتان را بیان کنید؟
کافی است تا برترین ویژگی‌های شخصیتی و کاریتان را عنوان کنید. روحیه کار گروهی، انتقادپذیری، حفظ آرامش و سلامت محیط کار، انظباط کاری، واکنش‌ها مناسب با همکاران و مسئولیـــــت‌پذیری از جمله عواملی هستند که حضور کارجویان را در مشاغل متفاوت تضمین می‌کنند. ولی بحث راجع به نقاط ضعف یکی از پرسش‌های سنتی است که هنوز در بعضی از مصاحبه‌ها استفاده می‌شود و کارجویان نیز از طرح آن بسیار متنفر هستند.
یک راهکار مناسب جهت پاسخ به مصاحبه‌کننده
اگر راجع به نقاط ضعف‌تان صحبت کنید؛ قطعاً در جلسه مصاحبه‌ پذیرفته نخواهید شد. اگر هم با جدیت بگویید که نقطه ضعفی ندارم و بسیار سخت‌کوش هستم؛ مصاحبه‌کننده سخنان شما را جدی نمی‌گیرد.
به شکلی منطقی این پرسش را پاسخ دهید. مثلاً می‌توانید بگویید: امنیت شغلی و کسب درآمد از اولویت‌های گزینش من جهت همکاری هستند. ولی محـیط کار و واکنش‌ها متقابل مدیر و همکاران نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. قطعاً اگر بستر مناسبی جهت فعالیت ایجاد نشود؛ هرگونه حاشیه‌پردازی نه تنها بهره‌وری را کم کردن می‌دهد، کارمندان را نیز از محیط کار بیزار می‌کند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

ده دقیقه آینده ساز در مصاحبه شغلی
آداب مصاحبه شغلي
۴ عامل مخرب در مصاحبه های استخدامی
پانزده پرسش متداول در مصاحبه های استخدامی
۱۰ قاعده جهت موفقیت در مصاحبه شغلی

واژه های کلیدی: فعالیت | کارفرما | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |

دانلود و مشاهده اموزش در اوردن ماشین ازگل- kfun85.ir


برچسب ها: , , , ,