رضایتمندی و شادابی در محیط کار، نیازمند برداشتن گام های اساسی است که روزانه باید انجام دهید.

روحیه تان را در محیط کار اینگونه حفظ کنید

رضایتمندی و شادابی در محیط کار، نیازمند برداشتن گام های اساسی است که روزانه باید انجام دهید.
گاهی ‌اوقات تظاهر به خوش‌ بینی، موجب تقویت و رشد آن می‌ شود. خوش‌ بینی، نوعی تصمیم‌ گیری‌ است که کمک می‌ کند از شغل ‌تان راضی باشید.
واقعیت این است که دستیابی به شادابی یا دست کم خرسندی، خیلی مسئله نیست؛ اگر که به توصیه های زیر توجه کنید:

عبارات مهم : زندگی

سعی کنید خوشبین باشد
خوش بینی، داشتن نگاه مثبت و امیدواری حتی در بدترین شرایط هست. خوش بینی قابل یادگیری هست. گاهی اوقات تظاهر به خوش بینی، موجب تقویت و رشد آن می شود. خوش بینی نوعی تصمیم گیری است که کمک می کند از شغل خود راضی باشید.

نگرش خود را عوض کردن دهید
علت نارضایتی بسیاری از کارکنان، نگرش منفی آنان به کار هست. این افراد هر لحظه درگیر یک جنگ هستند که آیا عضو موثری جهت شرکت محسوب می شوند یا خیر؟ با این ذهنیت که عضو مفیدی جهت شرکت هستید، حس غرور خود را تقویت کنید.

قدرشناس شغل خود باشید
زندگی شما از طریق شغل تامین می شود. اگر بدون کار بودید نمی توانستید نیازهای زندگی را برطرف کنید، بنابراین باید از شغل خود سپاسگزار باشید.

انتقاد از خود را کنار بگذارید
بسیاری از افراد هنگامی که مرتکب خطایی می شوند، احساس گناه و شرمساری می کنند. به جای تاسف، تلاش کنید از این اشتباه در اصلاح و رشد، درس بگیرید. انتقاد از خود را کنار بگذارید و تلاش کنید خودتان را به علت دستیابی به موفقیت هایی هرچند جزئی تحسین نمایید.

با همکارانتان با نرمش و گذشت واکنش‌ها کنید
گذشت در هر شرایطی به خاص در مورد افرادی که همه روزه آنان را می بینیم سخت هست. اگر کسی شما را آزرده خاطر یا نارحت کرد او را ببخشید؛ آیا که کینه ورزی بر سلامت جسم و روان، اثر منفی می گذارد.

از خودتان حمایت کنید
انسان هنگامی که زیر فشار روانی و انتقاد دیگران است به ندرت می تواند شاد باشد. زیاد افراد ترجیح می دهند که در چنین شرایطی به جای مقابله به مثل، سکوت کنند یا اتاق را ترک کنند؛ ولی شما چنین کاری را نکنید. اجازه ندهید فشار و تنش عصبی و انتقادها، ناامیدتان کند. محکم بایستید و از خودتان حمایت کنید. این اقدام موجب تقویت اعتماد به نفس می شود.

شایعه سازی نکنید
شایعه؛ اعتماد به نفس، روابط و اتحاد را از بین می برد و در عوض کینه و خصومت و بدبینی را به وجود می آورد و می تواند بهره وری را کم کردن دهد. شایعه هیچ وقت جنبه مثبتی ندارد. افراد هنگامی که شایعه می سازند نمی دانند این واکنش‌ها چه عواقبی به دنبال دارد. اگر می خواهید راجع به شما شایعه سازی نکنند، اجازه ندهید که جهت دیگران شایعه بسازند.

صمیمی باشید
این یک واقعیت است که کار هنگامی که جالب تر می شود که همکاران خود را دوست داشته باشید. هنگامی که با دیگران رفتاری دوستانه و مسالمت آمیز داشته باشید، محیطی همراه با دوستی و صمیمیت به وجود می آورید.

انتظار عوض کردن داشته باشید و خود را جهت آن آماده کنید
کارکنان زیاد از هر وقت دیگری در معرض تغییرها قرار دارند. این تغییرها مشمول بر سازگاری با خط مشی ها و رویه ها و فناوری های تازه هست. هنگامی که تغییرها رخ می دهد، افراد به لحاظ مسئولیت پذیری و توسعه فناوری جدید، احساس خطر می کنند. همواره به یاد داشته باشید که شادمانی در محیط کار نیازمند تلاش های مستمر هست. شما نمی توانید نظاره گر افراد باشد و هیچ کاری نکنید فقط با آرزوی شادی، انتظار رخ دادن آن را داشته باشید.

رضایتمندی و شادابی در محیط کار، نیازمند برداشتن گام های اساسی است که روزانه باید انجام دهید. شادمانی را باید ایجاد و سپس آن را حفظ کرد. با تلاش اگاهانه و با استفاده از این روش ها به سادگی می توانید خوش حالی را در محیط کار خود به ارمغان آورید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir

مطالب پیشنهادی :

نکاتی مهم جهت سلامتی کارمندان
یوگا و محل کار
مواد غذایی بافایده جهت مبارزه با خستگی و بی حالی !
۶ فایده داشتن رویکرد مناسب در محل کار
۵روش جهت کم کردن خستگی چشم در کار با کامپیوتر

واژه های کلیدی: زندگی | تقویت اعتماد به نفس | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , ,